תלמידי תיכון ליד"ה, החופש הגדול (צילום: ארנון בוסאני )
תלמידי תיכון ליד"ה יוצאים לחופש הגדול בשנה שעברה (צילום: ארנון בוסאני )

כ־80 אלף תיכוניסטים בעיר ייצאו לחופשת הקיץ

מתוכם, כ־13 אלף תלמידי כיתות י"ב בירושלים. הנה כל הנתונים וגם כמה מילים על עבודה ובילויים במהלך הקיץ

פורסם בתאריך: 19.6.17 17:48

החופש הגדול בירושלים, לפחות עבור התיכוניסטים והתיכוניסטיות, צפוי להתחיל בשלישי, 20.6. כ־80 אלף תלמידים ייצאו לחופשת קיץ ארוכה שתסתיים עם פתיחת שנת הלימודים התשע"ח, ב־1.9.17. תלמידי ותלמידות היסודיים יצטרכו להמתין עוד כמה ימים עד לתחילת חופשת הקיץ שלהם, ב־30.6.

לפי נתוני עיריית ירושלים סך הכל מסיימים השנה את כיתה י"ב כ־13 אלף תלמידים ותלמידות, מכל המגזרים בעיר, בבתי ספר המוכרים למשרד החינוך. מתוכם, כ־4,000 תלמידי י"ב דתיים והמגזר הכללי אשר מסיימים בימים אלו את הבגרויות שלהם. איתן תצאנה עוד כ־2,500 בנות כיתה י"ב בסמינרים חרדיים אשר מסיימות את מבחני סאלד ויוצאות גם הן לחופשת הקיץ. כמו כן, כ־4,000 תלמידי תיכון ערבים נמצאים בימים אלו בתקופת בחינות התאוג'יה והבגרות והם יצאו למעשה לחופש לקראת הבחינות כבר בסוף חודש מאי. בנוסף, עוד כ־2,500 תלמידים חרדים ימשיכו את לימודיהם עד ט' באב ויצאו רק אז לחופש.

תלמידי תיכון ליד"ה -החופש הגדול (צילום: ארנון בוסאני )

תלמידי תיכון ליד"ה -החופש הגדול (צילום: ארנון בוסאני )

 

איתי קופמן, יו"ר מועצת התלמידים והנוער של מחוז ירושלים, מספר על התארגנות מועצת התלמידים לחופשת הקיץ. " אנו פועלים לאורך כל השנה, ונפעל גם בחופשת הקיץ להסביר לבני הנוער על הסכנות בצריכת אלכוהול, סמים וסיגריות", אומר קופמן. "יחד עם זאת אנחנו יודעים שהנוער כן שותה אלכוהול, ולכן אנחנו הקמנו את מיזם 'בראש טוב', שבו אנו מסבירים איך לשתות נכון".

כמו כן, לא מעט בני נוער בעיר מתכוונים לעבוד במהלך חופשת הקיץ. קופמן מספר כי הם פועלים גם בזירה זו, על מנת לשמור על תנאי העסקה הוגנים. "אנחנו מפרסמים ברשתות החברתיות שלנו את זכויות בני הנוער, כל פעם בתחומים הרלוונטיים, כמובן שלקראת החופש נושא התעסוקה הוא על הפרק", מדגיש קופמן. "ואנחנו מגנים על עבודת בני הנוער על ידי 'פרויקט  סיירים' בו חברים עוברים בין בתי עסק שמעסיקים בני נוער ובודקים שאכן כולם מקבלים את הזכויות המגיעות להם ואם לא פונים לגורמים הרלוונטיים".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק העסקים עינב בר־כהן (התעוררות מספרת כי "בהתעוררות פועלת קבוצה לאורך כל השנה, עבור בני נוער שרוצים למצוא תעסוקה בירושלים ויש גם קבוצה בפייסבוק. ברמה האישית, אנחנו מכירים בכך שיש בני נוער שרוצים להשתלב בחופש הגדול. אני חושבת שזה נושא שצריך לתת לו דחיפה יותר גדולה לקראת הקיץ. בעקבות הפנייה של 'כל העיר' נבדוק יחד עם רשות התעסוקה העירונית אולי אם אפשר להקים יריד תעסוקה, שיכול להיות בתקופה הזו לבני הנוער.

"אני חושבת שאחד הדברים החשובים, גם מבחינת בעלי עסקים בעיר", מבהירה בר־כהן, "זה לזכור שהנערים והנערות האלה הם הבנים והבנות של כולנו. וגם להתייחס אליהם באותה צורה ולא רק מבחינת חוקים, אלא מבחינת התנאים והיחס בתקופה הזו שהם משתלבים בשוק התעסוקה. אין ספק שהנושא של הנוער חשוב וצריך לעודד תעסוקת בני נוער בעסקים הירושלמים, חשוב שלצד זה הנוער יכיר את הזכויות בצורה טובה יותר".

אז מה מותר ומה אסור? לפי חוק עבודת הנוער, אין להעסיק נערים ונערות מתחת לגיל 14; מותר להעסיק בני נוער לכל היותר ל־8 שעות ביום ולא יותר מ־40 שעות שבועיות; מעל גיל 16 ניתן להעסיק בני נוער ל־9 שעות יומיות ולא יותר מ־40 שעות שבועיות; אין להעסיק בני נוער יהודיים בשבת. נוער מדתות אחרות רשאי לבחור את יום המנוחה; לאחר 6 שעות עבודה העובדים הצעירים זכאים להפסקה בת 45 דקות; אין להעסיק נוער מתחת לגיל 16 בלילה; בני הנוער זכאים לתשלום נסיעות; תקופת התלמדות או תקופות ניסיון צריכות להיות בתשלום; יש לציין כי שכר מינימום עד גיל 16 עומד כיום על 20.23 שקלים לשעה, עד גיל 17 – 21.68 שקלים לשעה, ועד גיל 18 – 23.99 שקלים לשעה.

 

***

מאבק ההורים בנווה עציון נגד העברת בית הספר לחינוך החרדי מחריף

הטור החדש של רני חזון וייס: על הפער בין חופשות התלמידים לחופשות ההורים

המהפך של המנהלת רוני אוחנה בבית הספר גואטמלה בקרית מנחם 

 

***

התיכוניסטים הירושלמים בקיץ: עובדים ומבלים

ליאור שר (צילום: ארנון בוסאני)

ליאור שר (צילום: ארנון בוסאני)

ליאור שר שלום, 16.5, בית הכרם, מסיימת כיתה י"א, תיכון ליד"ה. "אני מתכננת לטוס עם המשפחה לחו"ל, כמובן שלא אוותר על מחנה קיץ של הצופים, באופן עקרוני כנראה שתהיה לי עבודה בקייטנה אבל זה עדיין לא סגור ונתון לשינויים".

 

איל יעקב גולדברג (צילום: ארנון בוסאני)

איל יעקב גולדברג (צילום: ארנון בוסאני)

איל יעקב גולדברג, 17.5, רמת בית הכרם, מסיים כיתה י"א, תיכון ליד"ה. "אני מתכנן להשתתף במחנה קיץ של שבט בית הכרם, שם אדריך קבוצה של חניכים עם צרכים מיוחדים. אחר כך, בהמשך החופש הגדול, אחותי חוגגת בת מצווה, ואני קורא עליה מהפרשה שלה. אחרי בת המצווה אני טס עם קבוצת חברים לאי זקינטוס, ביוון. בסוף הקיץ, אני יוצא לפולין עם המשלחת של בית הספר".

 

מאשה סטרחוב.(צילום: ארנון בוסאני)

מאשה סטרחוב.(צילום: ארנון בוסאני)

מאשה סטרחוב, 17, בית הכרם, מסיימת כיתה י"א, תיכון ליד"ה. "אני מתכננת לטוס עם המשפחה לבולגריה, ולאחר מכן אני יוצאת למחנה קיץ יחד עם כל החברים. כמובן שאני הולכת לעבוד בקייטרינג או בבייביסיטר, או אולי בשניהם. בסוף החופש, בשבוע האחרון אני יוצאת למשלחת לפולין עם בית הספר".

 

עומר קליין (צילום: ארנון בוסאני)

עומר קליין (צילום: ארנון בוסאני)

עומר קליין, 17, גבעת משואה, מסיים כיתה י"א, תיכון ליד"ה. "אני מתכנן לעבוד. אני רוצה להרוויח כסף עבור דברים לעתיד כמו טיסות, משחקי מחשב ועוד. כמו כן, אני והבנים של הגדוד בצופים טסים לאי זקינטוס ביוון, ואני מצפה לזה מאוד. דבר נוסף, אני יוצא למחנה קיץ של הצופים עם החניכים והחברים, בשבוע האחרון של הקיץ ייערך המסע לפולין, אליו אני מצטרף ואני מחכה לו מאוד כדי להבין טוב יותר מה קרה במלחמת העולם השנייה בכלל וליהודים בפרט. כמובן שאני לא אוותר על הים, על המנוחה ועל השינה, וכמה שיותר".

 

תמר פורגס (צילום: ארנון בוסאני)

תמר פורגס (צילום: ארנון בוסאני)

תמר פורגס, גיל 17, בית הכרם, מסיימת כיתה י"א, תיכון ליד"ה. "אני אהיה המון בצופים – מתכננת להדריך בקורס חמישיות שזה הדרכה של תנועת הצופים שמכשירה את כיתות ט' לשנת ההדרכה בכיתה י'. חוץ מהקורס אני יוצאת למחנה קיץ של תשעה ימים, שמתוכם אני עומדת להיות שלושה ימים עם גדוד החניכים של כיתות ד' שאני מראשגדת. ממה שנשאר מהקיץ אני מתכננת להיות עם חברים ובעיקר ליהנות מהחופש הגדול הכמעט אחרון, ובסוף הקיץ אני טסה לשבוע עם השכבה למסע לפולין".

 

גלעד לונדון (צילום: ארנון בוסאני)

גלעד לונדון (צילום: ארנון בוסאני)

גלעד לונדון, 17, בית הכרם, מסיים כיתה י"א, תיכון ליד"ה. "אני מתכנן ללכת למחנה קיץ בצופים, לגדנ"ע צלילה של השייטת 13 וכמובן לטוס לחו״ל למספר יעדים – בתחילת הקיץ אני טס לאמסטרדם עם חברה שלי, לאחר המחנה קיץ בצופים אני טס לזקינטוס, יוון, עם הבנים של הגדוד שלי ולאחר מכן ממש בסוף החופש אני טס לפולין עם בית הספר. בנוסף, אני ניגש למועדי ב׳ במתמטיקה ובאנגלית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר