מחלף הרוזמרין כביש בגין (צילום: אלמנטס - יוצרים קונספט ויזואלי)
מחלף הרוזמרין כביש בגין (צילום: אלמנטס - יוצרים קונספט ויזואלי)

וידאו – הצצה מדהימה למחלף הרוזמרין החדש בכביש בגין

בעוד כחודש, 7.9.17, יושק מחלף הרוזמרין החדש בכביש בגין, ולמעשה בכך ייסתיימו סופית, אחרי 20 שנה, עבודות ההקמה של המגה פרויקט - בגין דרום

פורסם בתאריך: 9.8.17 21:07

בעוד כחודש, ב- 7.9.17, יושק מחלף הרוזמרין החדש בגילה בכביש בגין,  ולמעשה בכך ייסתיים סופית פרויקט בגין דרום. השלמת המחלף יהיה סיומו של כל פרויקט כביש בגין שהתחיל בשנות ה-90 ומגיע עכשיו לסיומו הסופי. מדובר במגה-פרויקט  של משרד התחבורה ועיריית ירושלים באמצעות חברת מוריה- החברה לפיתוח ירושלים .

מחלף הרוזמרין, נבנה בהשקעה כוללת של כ-140 מיליון שקלים,משך העבודות נמשכו כשנתיים והוא למעשה סיום פרויקט כביש בגין דרום ומחבר באופן ישיר את כביש 50 ( בגין) לכביש המנהרות (60). פתיחת המחלף אמורהלהוות בשורה מדהימה לשכונות הר חומה , גילה, בית צפפה, ארנונה , תלפיות ארמון הנציב ואזור גוש עציון.כמו כן, תושבי גילה שסובלים מדי ערב מעומסי תנועה אדירה צפויים להרגיש הקלה.

 


(צילום: אלמנטס –  יוצרים קונספט ויזואלי)


המחלף בנוי על ידי הפרדה מפלסית של מפלס עליון עם שלושה נתיבים בכל צד עליו מונחת כבר התשתית לקו הכחול של הרכבת הקלה ומפלס תחתון : דו נתיבי – שני נתיבים בעל צד. מחלף רוזמרין, המהווה שער הכניסה הדרומי של ירושלים, יכלול שני מפלסים, מנהרה באורך 70 מטרים ושני נתיבים בכל צד. המפלס העליון של המחלף ישמש את התנועה על רחוב רוזמרין, ובעתיד ישרת את הרכבת הקלה הצפויה לעבור בציר זה. המפלס התחתון יהווה חיבור ישיר לכביש המנהרות.

העבודות להקמת המחלף בוצעו באופן שלבי והדרגתי, על מנת לאפשר התנהלות יומיומית, סדירה ולצמצם ככל הניתן את הפגיעה בשגרה חייהם של הנוסעים והעוברים ושבים באזור. מחלף רוזמרין יהיה המחלף העשירי לכל אורכו של כביש בגין מצפון לדרום ויצטרף למחלפים: בן ציון נתניהו, רמות, גבעת שאול, קריית משה, גבעת מרדכי, גולומב, בנבנישתי- מודעי( קריית הספורט), ודב יוסף.

הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ומשרד התחבורה, בביצוע חברת מוריה, המאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים, כולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 מחלפים, 10 גשרים, 2 מנהרות (גולומב, בית צפפה), בעלות כוללת של כ-1.25  מיליארד שקלים.  פתיחת הכביש תאפשר זרימת תנועה מעטרות בצפון (כביש 443), לרחוב הרוזמרין  (שכונת גילה) בדרום, ללא רמזורים, תורגש הקלה משמעותית לשכונות מערב העיר כמו גילה, הר חומה וכן בנגישות לבית צפפה ולבאים מכביש 60. הכביש הביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה, הגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות של ירושלים, לקריית הספורט הבינלאומית ולקניון ירושלים (מלחה).

 

מחלף הרוזמרין כביש בגין (צילום: ויז'ואל אלמנטס)

מחלף הרוזמרין כביש בגין (צילום: אלמנטס – יוצרים קונספט ויזואלי)

המקטע השלישי של כביש בגין דרום, מחבר בין מחלף דב יוסף למחלף הרוזמרין והינו באורך כ- 1.4 ק"מ. הקטע השלישי כולל כביש עם שישה נתיבים (3 נתיבים לכל כיוון), ומנהרה (מנהרת בית צפפה), באורך של 180 מטר. מעל המנהרה יוקם פארק רחב שישתרע על פני שטח של 6 דונם עם אמפיתיאטרון, גנים ומדשאות לרווחת התושבים. ההשקעה במקטע השלישי של כביש בגין עומדת על 400 מיליון ₪ מתוך 1.25 מיליארד של כלל הפרויקט. העבודות בקטע זה נמשכו למעלה מ-3 שנים.

המקטע השני של כביש בגין דרום שנפתח לתנועה בחודש מרץ 2015, מחבר בין צומת בנבנישתי-מודעי ועד לרחוב דב יוסף, באורך כ-2.3 ק"מ והוא כולל כביש בעל שישה נתיבים, שני מחלפים (מחלף בנבנישתי ומחלף דב יוסף), ושלושה גשרים.

בנוסף, בשלבי העבודה הסופיים של הכביש יוקם מחלף בצומת רוזמרין שיהווה חיבור ישיר מכביש בגין (50)  לכביש המנהרות (כביש 60). המקטע הראשון של כביש בגין דרום החדש המחבר בין צומת גולומב לתחנת הרכבת במלחה נחנך בחודש בדצמבר 2014, והינו באורך 1.4 קילומטר הכולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 גשרים, מחלף חדש (מחלף גולומב), ומנהרה באורך של 130 מטרים.

 

מחלף הרוזמרין בבגין (צילום: באדיבות חברת מוריה)

מחלף הרוזמרין בבגין, אפריל 2017 (צילום: באדיבות חברת מוריה)

כחלק מעבודות הכביש בוצע במפלס הקרקע (מתחת לגשר נחל רפאים), חיבור בין שני מקטעים של שביל האופנים בין עין יעל להיכל הפיס ארנה,  כחלק מפארק המסילה העובר מתחת לגשרים של כביש בגין. החיבור בין שני הקטעים יוצר רצף מעין יעל ועד למתחם הרכבת החדש בסמוך לגן הפעמון.

לדברי ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "כביש בגין הוא אחד הפרויקטים הגדולים בתחום התחבורה המתבצע כיום בעיר. הכביש מאפשר לחצות את ירושלים במהירות מדרום לצפון, ללא רמזורים. הכביש מביא להקלה משמעותית בתנועה בדרום העיר ומחבר אותו למרכז וצפון העיר, לרווחת התושבים. בנוסף, הכביש מקצר משמעותית את זמן ההגעה לבית ולעבודה. העירייה בשיתוף משרד התחבורה משפרת את מערך התחבורה בירושלים בהשקעה של מיליארדי שקלים והכוונה היא להמשיך ולפתח את תשתיות התחבורה בעיר באמצעות הארכת קו הרכבת הקיים, הקמת קווי רכבת קלה חדשים, שדרוג הכניסה לעיר ועוד".

מנכ"ל חברת מוריה, דורון נויוירט אומר: "פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו נדבך מרכזי נוסף במהפכת פיתוח התשתיות, הכבישים והתעבורה שעוברת ירושלים בשנים האחרונות. כביש בגין דרום משדרג באופן משמעותי  את זרימת התנועה מצפון העיר לדרומה בשני הכיוונים ומגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות בעיר וכן לקריית הספורט הבינלאומית של ירושלים. למרות מורכבותו של הפרויקט הצליחה חברת מוריה לסיים את הפרויקט כולו,תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש ואנו ממשיכים להתקדם עם פרויקטים תחבורתיים נוספים ברחבי ירושלים".

 

מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

מ"מ וסגן ראש העיר מאיר תורג'מן (ירושלים תצליח): "אני שמח מאוד שהגענו לרגע הזה שכביש בגין, הכביש המיתולוגי הזה, מגיע לסיומו. הדבר החשוב הוא שכל מי שיגיע מאזור גוש עציון יהנה מכביש ללא רמזורים. הכביש החדש ישחרר את כל הפקקים שהיו בשנה האחרונה בשכונת גילה ובדרך להר חומה. הבטחנו לסיים את הפרויקט עד סוף אוגוסט ואנחנו עומדים בלוחות הזמנים. זו בשורה משמחת מאוד עבור כל תושבי ירושלים ובפרט לתושבי דרום העיר. אני חייב לציין את שר התחבורה ישראל כץ, שגם כשהיה צריך תוספת תקציבית נענה ונתן את הכסף החסר כדי להשלים את הגשרים ואת הפיתוח".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ציין כי "פרויקט הארכת כביש בגין דרום הינו פרויקט התחבורה הגדול ביותר המבוצע בירושלים בשנים האחרונות. לדבריו,  הכביש יאפשר לראשונה לחצות את ירושלים המקצה הדרומי שלה ועד לקצה הצפוני ביותר, ללא רמזורים. מדובר ב- 16 קילומטרים של כביש, בני שלושה נתיבים לכל כיוון ארבעה מחלפים, עשרה גשרים ושתי מנהרות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תומר

    למה לא מעלים את מהירות הנסיעה בבגין? הגיע הזמן להעלות ל-100 קמש – זהו כביש בינעירוני

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר