דשה אברמנקו, יקיר עמר (צילומים: פרטי)
דשה אברמנקו, יקיר עמר (צילומים: פרטי)

המדור של דשה: יקיר עמר – יצא מהבית בגיל 14, כיום בעל חברת פרסום

עמר, 25, מפרסם תוכן מבדר בפייסבוק, וממש לאחרונה שיתף את עוקביו במחלת המעי קרוהן, ממנה הוא סובל, שגם איתה הוא מתמודד, כמובן, בהומור

פורסם בתאריך: 19.9.17 11:42

יקיר עמר החל לפרסם סטטוסים מצחיקים ברשת לפני עשרה חודשים בלבד, וכבר צבר לעצמו קהל הדוק של אלפי עוקבים. הוא בן 25, מתגורר בבאר שבע, גר מחוץ לבית מגיל 14 ובעל חברת פרסום משלו. ההחלטה להתחיל לשתף סטטוסים בפייסבוק נבעה מדחף שתמיד בער בו, לדבריו: "הייתי מתעסק המון בבידור, כותב בדיחות ועושה חיקויים מול המראה. יום אחד פשוט החלטתי לתרגם את כל מה שיש לי בראש לכתיבה. האמת שאני מופתע לטובה כי קיבלתי המון אהבה מהקהל".

לדעתו, פייסבוק הוא לא רק מקום שבו אנשים משתפים תמונות ותכנים אלא כלי שבעזרתו אדם יכול ליצור לעצמו מוניטין ואף תיק עבודות. "אם אתה חושף את הפנים האמיתיות שלך ואתה באמת טוב, זו בהחלט מקפצה מטורפת, פנו אלי כמה חברות גדולות אחרי שראו סרטונים שלי".

 

יקיר עמר (צילוום: פרטי)

יקיר עמר (צילוום: פרטי)



 

רוב התכנים שיקיר מפרסם הם בידוריים ומורכבים מסרטונים בהם הוא מככב ובדיחות אותן ממציא, אך לא מזמן שיתף את קוראיו בפוסט אישי בו הוא מסביר על מחלת הקרוהן שלו. "זו מחלה מעי דלקתית, היא הפכה להיות משהו מאוד נפוץ בארץ, יש קטע עם יהודים והמחלה הזו. כמעט 40,000 חולים במחלה בארץ, בעולם יש שכיחות של 3:100000. רוב החולים סובלים מבילוי בשירותים בין 5-10 פעמים ביום, אני סובל רק מכאבי בטן שתוקפים אותי באמצע היום", למרות אלפי העוקבים שלו אומר עמר: "אני לא אוהב לחשוף בפייסבוק את החיים האישים שלי, מבחינתי זה לרשום משהו מצחיק או שנון ולהמשיך הלאה, במקרה הזה, זה משהו שהוא חלק ממני".

 



 

התוכן המבדר שהוא משתף ברשת משקף גם את אישיותו, שכן הדרך בה הוא בוחר להתמודד עם המחלה היא הומור. "אני עובד על מופע סטנדאפ רק לחולי IBD (מחלות מעיים) ואני חושב שהומור עוזר לפתור הרבה בעיות בחיים וזה יעשה רק טוב לחולים".

כשנשאל על האופן בו הוא מצליח לתעל את אי הנעימות של המחלה להומור, השיב בצחוק כהרגלו: "אני כל היום מסנג'ר חברים וכשהם מתבאסים עלי אני אומר להם 'נו אחי, אני חולה קרוהן תבין אותי', זה תמיד עובד. אני גם מקווה שהם לא יקראו את הכתבה".

יקיר עמר (צילוום: פרטי)

(צילום: פרטי)

כיום, על אף גילו הצעיר, הוא בעלים של חברת פרסום – "ארטישופ" ומנהל שבעה עובדים. "אחרי שהשתחררתי מהצבא נרשמתי לקורס קריינות ודיבוב. לאחר מכן למדתי קורסים שקשורים לעיצוב גרפי ועריכת וידאו. לבסוף למדתי את כל עולם הקידום ובניית האתרים, וכל שנותר לי היה לפתוח עסק בתחום".

אף על פי שהכוח שצבר ברשת תרם לבניית המוניטין שלו והן לחברה הפרטית שלו, הוא מבהיר כי לא תמיד אנשים יבחרו לתעל את ההשפעה למען דברים חיוביים. "למשל, היום ילדים יכולים לצבור המון כוח ברשת ולנצל אותו לשיימינג. צריך לדעת שעם הכוח באה גם האחריות".

למרות שהוא כותב לא מעט בדיחות שקשורות לנשים ולזוגיות הוא עדיין רווק. "תמיד הייתי במערכות יחסים. נחמד להיות רווק אבל זה מוזר לי, כנראה שבשביל למצוא את האחת צריך לעבור אחת אחת. אבל כשזה יבוא אני שם ב-100 אחוז".

יקיר עמר (צילוום: פרטי)

יקיר עמר וחברים (צילוום: פרטי)

השאלון:

מה יהיה כתוב על המצבה שלך?

"שניצל. זה קצת אירוני איך מישהו שניצל מת".

הפייסבוק והאינסטגרם נסגרים אתה…

"פותח רשת חברתית, בשביל מה אני מעסיק עובדים".

מה אתה חושב על ירושלים?

"ירושלים זאת העיר שלי, גרתי שם כמה חודשים לפני הצבא. זו עיר תוססת וכיפית עם אוכלוסיה מדהימה. אני חושב שיש לה אופי ייחודי נטול פוזה (תלוי באיזה רובע אנחנו נמצאים)".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר