חילוץ חתול מפח אשפה מוטמן בארמון הנציב
חילוץ חתול מפח אשפה מוטמן בארמון הנציב

וידאו – מבצע חילוץ לחתול שנלכד בתוך פח מוטמן חדש בארמון הנציב

תושבות השכונה נרתמו להצלתו של החתול, שנלכד, אמש, מוצ"ש, בתוך פח אשפה מוטמן מתחת לאדמה. אחרי שש שעות החתול חולץ בריא ושלם באמצעות מנוף

פורסם בתאריך: 19.11.17 18:20

החלפת פחי הצפרדע בארמון הנציב לפחים החדשים המוטמנים מתחת לאדמה, מובילה כפי שפורסם בעבר ב"כל העיר", לסכנת מוות של ממש לחתולי השכונה. אמש, מוצ"ש, נלכד חתול בפח מוטמן ברחוב אליעזר קשאני. תושבת, שמאכילה כבדרך קבע את חתולי השכונה, ושמעה יללות חתול מתוך הפח הזעיקה את העירייה. אולם, רק לאחר שש שעות מורטות עצבים החתול חולץ על ידי מנופאי. "בסביבות השעה 17:00 אחר הצהריים תושבת רחוב קשאני בארמון הנציב, אילנה בן ג'ויה, האכילה את חתולי הרחוב כהרגלה כשלפתע שמעה יללות חתול בוקעות מאחד הפחים המוטמנים בשכונה", מתארת מוריה אהרון, שהיתה בשטח. "זה פח תת קרקעי שאם נכנסים – לא יוצאים".

 

 

"הזעקנו את כל מי שרק אפשר", מתארת אהרון, "מוקד עיריית ירושלים, הווטרינר העירוני, פקחים השירות הווטרינרי שיש לנו הניידים שלהם, יו"ר המינהל הקהילתי, סגן ראש העיר מאיר תורג'מן. שעות ארוכות לא קרה כלום. אמרו שיחלצו את החתול רק כאשר אנשי התברואה יבואו לפנות את הפחים לפנות בוקר. כשהפעלנו קשרים הדוקים יותר, התחילו להגיע אנשי מקצוע, למעט מי שבאמת היה צריך: מנופאי שירים את הפח. אז אחרי יותר משש שעות מורטות עצבים, הזעקת כל מי שרק אפשר בשבת, ואנשים שנרתמו לעזרה, הגיע המנופאי המיוחל עם צוות שלם, החתול שהיה כלוא בפח מוטמן בארמון הנציב בירושלים חולץ בשלום".

 



 

אהרון מדגישה כי "כל זה לא היה קורה לולא שני אנשים: אחד רע ואחת טובה. החתול נכלא בפנים כי מישהו כלא אותו שם. כוונת זדון ורוע לב, אבל יש גם אישה מדהימה ששמה אילנה שלא ויתרה. וידאה שהוא חי, לא אפשרה לאנשים להשליך עוד אשפה על ראשו, התקשרה לאנשים ונאחזה בתקווה גם כשהחתול הפסיק להשמיע קול חיים. המקרה הזה הסתיים בטוב, אבל מקרים כאלו יקרו עוד בהמוניהם. הפחים המוטמנים הם אסון לחתולי הרחוב. אסור לאפשר אותם אם אין תכנית שמאפשרת להם לצאת אם נכלאו בפנים. פתח אוורור, דרך מילוט, מכסה ידני. אחרת, אסור לאפשר אותם".

 

 

כזכור, לפני כחודש הושלמה בארמון התקנת הפחים המוטמנים החכמים, יחד עם זאת הפחים החדשים משמעותם סכנת מוות לחתולים, שמתקשים למצוא מקורות מזון ברחוב ואף חלקם עלולים למות מחנק בתוך הפחים הגדולים. בעקבות המהלך העירוני התאגדה קבוצת תושבות שדואגת לחתולי הרחוב, אולם הן דורשות מהעירייה שתדאג לפינות האכלה לחתולים, בדומה לערים אחרות ברחבי הארץ.

 


פחים מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות אגף התברואה)

פחים מוטמנים בארמון הנציב (צילום: באדיבות אגף התברואה)


 

אהרון מציינת: "אנו מרגישים שכאשר החליטו בעירייה להציב את הפחים המוטמנים, שאינם יעילים גם כך כי המכסה נתקע והזבל נערם מסביב, הם לא חשבו לעומק על חתולי הרחוב. לפני שהוציאו את הפחים מהשכונות, היו צריכים לחשוב איך פותרים את הבעיה של מקור האוכל לחתולים, לא על ידי הרעבתם למוות. מישהו באגף לשיפור פני העיר צריך לחשוב במושגים של המאה ה-21. אם קופסאות המים להשקיית החתולים לא לרוחם, שיבואו לקראתנו ויעבדו איתנו. שילחימו מתקני מים לברזיות או לפחי האשפה, כדי שקופסאות המים לא יתעופפו להם ברוח למחוזות לא רצויים. שיכשירו פינות האכלה מוצלות ומוסתרות שלא מפריעות לאף אחד, כמו בשלל עיריות אחרות בארץ: באשדוד, ברמת גן, בגבעתיים. אפילו בטורקיה דואגים למתקני אוכל לחתולים".

"חשוב לי לציין שיש לנו שיתוף פעולה מצוין עם השירות הווטרינרי", אומרת אהרון. "ד"ר אסף בריל והפקחים שלו רוצים לעזור מעל ומעבר ויש לנו אוזן קשבת וקשר ישיר".

בן ג'ויה, מוסיפה ומספרת כי "גם לפני הטמנת הפחים היה קשה להאכיל אותם, זו מעמסה כלכלית, שהעירייה צריכה לשאת בה ולא אנחנו כבודדים".

הקבוצה פתחה חשבון מיוחד בשם "מאכילי החתולים בארמון הנציב" בחנות החיות "מיסטר פט" –

לתרומות: 08-9704474.

מהעירייה נמסר: "המלצת כל הגורמים המקצועיים לדרכי ההתמודדות עם התרבות חתולי הרחוב הינה שילוב עיקורים עם הסדרה סביבתית (קרי סגירת פחים ושמירת ניקיון) וכך גם נוהגת עיריית ירושלים. פרויקט הפחים המוטמנים והוצאת הצפרדעים מהשכונות מביאה לשיפור משמעותי באיכות החיים, ניקיון השכונות וחזותן ובתפעול הפינוי של האשפה. החלפת מכולות האשפה מתפרסת על תקופה של כשלוש שנים ונעשית בשלבים ובתיאום מלא בין אגף התברואה והשירות הווטרינרי, בכדי לאפשר לשירות הווטרינרי לערוך את הפעולות הנדרשות לרווחת חתולי הרחוב, תוך שמירה על פגיעה מינימלית בהם והגברת עיקורי וסירוסי החתולים בשכונות שבהן מתבצעת הטמנת הפחים. התהליך ההדרגתי גם מעניק לאוכלוסיית החתולים די זמן לחפש מקומות אלטרנטיביים. השירות הווטרינרי העירוני משתף פעולה עם עמותות ומאכילים בעיר בנושא עיקור וחיסון חתולים ומשתדל להגביר את העיקורים בארמון הנציב ובשכונות בהן מתבצעת ההטמנה. עיריית ירושלים מודה למתנדבים על דאגתם לבעלי החיים בירושלים ועל פועלם המבורך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרכזת מלחמה של ראשי העירות בכל הארץ לנסיון לחיסול חתולי הרעב בגביעה איטית למוות!!! חיבים לעצור את הדבר הזה!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר