תוכנית הקמת שני מגדלי המגורים ברחוב המרגלית (הדמיה: אדריכל עמי שנער)
תוכנית הקמת שני מגדלי המגורים ברחוב המרגלית (הדמיה: אדריכל עמי שנער)

סמוך לקו הרכבת הקלה בגילה: אושרה תוכנית להקמת מגדלים בגובה 30 קומות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית להקמת מגדלים במתחם הרחובות המרגלית, החסידה והתירוש - כ-290 יחידות דיור ייבנו, מתוכן 58 דירות קטנות

פורסם בתאריך: 25.11.19 17:17

תוכנית להקמת שני מגדלי מגורים בגובה 30 קומות בשכונת גילה בירושלים אושרה ביום שלישי שעבר בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. התוכנית, שממוקמת במתחם הרחובות המרגלית, החסידה והתירוש, כוללת בנייה של 290 יחידות דיור, מתוכן יוקצו 58 דירות קטנות – עבור זוגות צעירים, רווקים ורווקות.

התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי אדריכל עמי שנער, תתפרס על שטח כולל של כ-21 דונמים – 1,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ומרפאות, 650 מ"ר עבור מבני ציבור לטובת גני ילדים וכן כ-4 דונם יוקצו להקמת פארק שכונתי.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בוועדה המחוזית במינהל התכנון מציינים כי הקמת מתחם המגורים החדש ייבנה בסמיכות לשתי תחנות הרכבת הקלה של הקו הירוק, שנבנות בימים אלה, "זאת, כחלק ממדיניות הוועדה המחוזית לבינוי לאורך הרכבת הקלה", כך אומרים בוועדה.

העבודות של הקו הירוק של הרכבת הקלה, כפי שפורסם ב"כל העיר", החלו בשכונת גילה לפני כחצי שנה והן צפויות להסתיים בעוד כשנתיים וחצי. בחודש אפריל עדכנה הוועדה את מדיניות הבנייה לאורך צירי הרכבת הקלה בירושלים, לפיה: "במתחמים מסוימים תתאפשר בנייה גובה של 30-18 קומות", כך נמסר מהוועדה.


הדמיית קו הרכבת הקלה בגילה (צילום הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)

הדמיית קו הרכבת הקלה בגילה (צילום הדמיה: צוות תוכנית אב לתחבורה)


בשנים הקרובות שכונת גילה צפויה לשנות את פניה, ובעיקר לעלות אל הגובה. תוכנית נוספת לבניית מגדלים בגילה אושרה בחודש יולי השנה – מדובר בפרויקט לבניית שני מגדלי מגורים בצומת הרחובות דב יוסף-הסיגלית, שיתנשאו לגובה של 18 קומות כל אחד, ויכללו 216 יחידות דיור, כאשר גם בתוכנית זו – 20 אחוזים מהדירות יהיו קטנות – בשטח של עד 80 מ"ר.


שירה תלמי-באבאי, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון (צילום: יח"צ)

שירה תלמי-באבאי, מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון (צילום: יח"צ)


מתכננת המחוז שירה תלמי-באבאי מוסרת כי "התוכנית עונה על מגמות התכנון העירוני המכוונות לציפוף ולעירוב שימושים לאורך צירי הרכבת הקלה, ובסמיכות לתחנת רכבת, וכוללת את המרכיבים הנכונים ליצירת איכות חיים עירונית ראויה. זאת, תוך שמירה על שטחים פתוחים ציבוריים איכותיים לרווחת הציבור".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר