מבנה בית ההחלמה ליולדות בבית הכרם, חברת המועצה ד"ר לורה ורטון (צילומים: שלומי הלר, מולי גולדברג)
מבנה בית ההחלמה ליולדות בבית הכרם, חברת המועצה ד"ר לורה ורטון (צילומים: שלומי הלר, מולי גולדברג)

סערת בית ההחלמה ליולדות בבית הכרם: היזמים הגישו קובלנה פלילית נגד חברת המועצה ורטון

בעלי הנכס ברחוב החלוץ, מ.ק.ש אחזקות, הגישו קובלנו כנגד לורה ורטון וכנגד שתי תושבות נוספות מבית הכרם בשל הסגת גבול ונטילת תוכניות בניה מהנכס. ורטון בתגובה: "הם לא מפחידים אותי"

פורסם בתאריך: 12.12.19 20:23

המאבק שמתנהל בחודשים האחרונים בין תושבי בית הכרם, שמקבלים חיזוק וסיוע מחברי המועצה לורה ורטון (מרצ) ויוסי חביליו (מצילים את ירושלים) לבין בעלי הנכס ברחוב החלוץ 29, שבו מוקם בימים אלה בית החלמה ליולדות, עולה מדרגה.

השבוע הגישו בעלי הנכס, מ.ק.ש אחזקות, קובלנה פלילית כנגד חברת המועצה ורטון, תושבת בית הכרם, וכנגד שתי תושבות נוספות מהשכונה – מלי דורון ועדית טחורש-ג'אנה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" לא אחת, תושבי בית הכרם מנהלים בשנה האחרונה מאבק עיקש כנגד בעלי הנכס והיזמים ברחוב החלוץ 29. לטענת התושבים, היזמים מבקשים להקים בנכס בית החלמה ליולדות חרדיות, דבר שיפגע בצביון השכונה והן מבחינה תחבורתית. עוד טוענים התושבים כי הקמת בית החלמה ליולדות מנוגדת לתב"ע שמדברת על בית אבות. לפני כחודשיים העבירו התושבים לעיריית ירושלים תוכניות בנייה אשר מוכיחות, לטענתם, את דבריהם כי במקום נבנה בית החלמה ליולדות. עיריית ירושלים הגישה בתגובה עתירה לעיכוב ביצוע נגד היזמים שעדיין מתבררת בבית המשפט.


בית אבות או בית החלמה ליולדות? המבנה ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)

מבנה בית ההחלמה ליולדות ברחוב החלוץ 29 (צילום: שלומי הלר)


כעת, היזמים הגישו את הקובלנה הפלילית, שבה נטען בין השאר כי "שלל המעשים המקיימים את אשמתן הפלילית של הנקבלות נעשו בנסיבות מחמירות, מתוך מניע של עוינות כלפי הציבור החרדי, ומתן רצון להדיר ציבור שלם משכונתם ומקבלת שירותים נצרכים".

עוד נטען בקובלנה: "הפעילות החברתית של הנקבלות מתרכזת ומתמקדת בהדרת הציבור החרדי ובפגיעה בצרכי ציבור זה מתוך מניעים פסולים גזעניים ועוינים. הנקבלות פועלות למניעת עבודות השיפוץ בנכס והפעלת בית הבראה בשטחו. לשם ביסוס טענותיהן פלשו הנקבלות שלא כדין לשטח הנכס תוך שהן מתהדרות בפלישתן זו".



הקובלנה מגלגלת את השתלשלות האירועים ולסיכום נטען בה כי "בגין מעשיהן המתוארים לעיל, חבות הנקבלות באחריות פלילית מכוח הוראות החקיקה הבאות: איומים, הסגת גבול, נסיבות מחמירות מתוך מניע של עוינות".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

ד"ר לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


בתגובה לקובלנה הפלילית אומרת חברת המועצה ורטון בשיחה עם "כל העיר" כי "הם חשבו שהם יפחידו אותנו אבל קורה בדיוק ההיפך. הם לא מפחידים אותי כהוא זה, הם רק מעוררים בי יותר כעס על החוצפה והבורות שלהם לגבי החוק. הם הצליחו לעורר ולאחד עכשיו את כל השכונה נגדם".

"יזם חרדי הכריז מלחמה על בית הכרם", ממשיכה ורטון. "זאת המשמעות. אנחנו לא נוותר – נשיב כולנו עם כל הכוח וכל אמצעי אפשרי נגד הדורסנות של פורעי חוק אלה. אני חושבת שזו חוצפה שאין כדוגמתה שאנשים מחוץ לשכונה מנסים לשנות תב"עות לטובתם ולכיסם האישי, ומפרים את החוק ברגל גסה, ועוד מעזים לתבוע תושבים שבסך הכל איימו עליהם באיום הגדול – שנדאג שהחוק ייאכף. זה האיום והסיבה שבגינן אני נתבעת. אני בטוחה שננצח כי החוק והצדק לצידנו".


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


חבר המועצה עו"ד חביליו, שמלווה גם הוא את התושבים, מוסיף: "אנחנו בעיצומה של מלחמה על צביון בית הכרם. אני רואה בחומרה את התנהלות היזם שמגיש תביעה נגד חברת מועצה ושתי פעילות חברתיות. מטרת הקובלנה היא להרתיע ולהשתיק אותן מלהתנגד באופן לגיטימי להקמת בית ההחלמה. התנהלות היזם רק מחזקת אותי בהמשך פעילותי לשמירת הצביון של בית הכרם. אני מודיע שאני אייצג משפטית בהתנדבות את הנתבעות".

היזמים טוענים ומוסרים בתגובה כי "השבוע הגשנו קובלנה פלילית נגד לורה ורטון ונגד תושבים נוספים אשר במסגרת המאבק נטלו חירות לעצמם פלשו למבנה, איימו על הפועלים ותוך השגת גבול נטלו את התוכניות לרשותם. לורה ורטון טוענת כי פעולות היזמים מנוגדת לתב"ע. שלחנו לעיתון 'כל העיר' את אישור הפיקוח על הבניה שמאשר לבנות במקום בית החלמה ליולדות. נציין כי כבר בהתחלה פנינו לגורמים המוסמכים בעיריית ירושלים לקבלת חוות דעתם ואלו נתנו אישור מפורש לשימוש בית החלמה במקום. לשמחתנו בית משפט קיבל את טענותינו וגילגל את המחלקה המשפטית של עיריית ירושלים מכל המדרגות, הן בבית משפט השלום והן בבית משפט המחוזי ולכן אין שחר לטענה כי מדובר בפריעת חוק".

"בעבר היו ניסיונות הידברות עם התושבים", עוד טוענים היזמים, "אך הם העלו חרס אלחר שהתושבים פוצצו את הפגישה. אנחנו עדיין נשמח לפתוח בהידברות מול תושבים אשר מוכנים להקשיב. בנוסף, אנו רוצים להרגיע את יתר התושבים. אין לנו שום רצון לשנות את האופי השקט של השכונה. בית ההחלמה נועד לתת מנוחה לנשים אחרי לידה. בית ההחלמה יהיה פתוח ליולדות מכל המגזרים. מבחינתנו מי שרוצה להפוך זאת למלחמת דת לא יקבל את מבוקשו".

עורך הדין אריה ארבוס ממשרד ארבוס קדם צור המייצג את היזמים בקובלנה הפלילית מסר בתגובה: "ההליך הפלילי כנגד חברת המועצה ורטון ופעילות נוספות, ננקט בגין מעשים פלילים שנעשו עת פלשו לשטח פרטי והטילו אימה על הפועלים שהיו במקום. לחופש הביטוי והמחאה גבולות ברורים, וכאשר גבולות אלה נחצים, יש לפעול כנגד מפירי החוק. הדברים חמורים שבעתיים בכל הנוגע לחברת המועצה הגב' ורטון, המנצלת את מעמדה וקשריה בעירייה על-מנת להוביל הליכי אכיפה בררנים שלא כדין וממניעים פסולים. כחלק ממאבק חברת המועצה ורטון נגד הציבור החרדי, הסיגה חברת המועצה את גבול היזם ונכנסה לשטח פרטי ללא הרשאה, ובנסיבות מחמירות ממניעי עוינות כלפי ציבור שלם.
מצופה היה מנבחרת ציבור שתקיים את מחאותיה בגבולות החוק, ומשזו בחרה להפר את החוק – עליה לשאת בתוצאות".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. דני אלמליח

    לורה לורה עד כמה הצביעות שלך?
    לעבור עבירה פלילית ולהיכנס לנכס לא שלך???????
    בבית הוועד לא התנגדת וההפך הוא הנכון. ,( בפתיחת בית הקפה)
    באנו והתחננו בפני המנהלת ואפס כבוד נתנו לנו.
    אולי הגיע הזמן לכבד את הייצוג המסורתי בשכונה גם.

  2. תושב מודאג

    לורה אאוצ'
    אבירי הצדק מתגלים במערומיהם
    כל הסיפור פה נשמע ממש כמו נימבי, נאורים ופלורליסטים כפי שמגדירים עצמם לא מסוגלים לראות אדם בעל חזות דתית מסתובב ע"י ביתם, בקרוב שומר בכניסה לרחובות השכונה שימנע מאנשים בעלי חזות דתית להכנס לרחובות השכונה.
    קצת מזכיר ימים אפלים בעבר עמנו.

  3. תושב השכונה

    אז שוב פעם המלחמות המיותרות הללו?

    בהתחלה נלחמתם במדרשיה, עכשיו בבית היולדות והמעצבן שאי אפשר להגיד לכם לרדת מהעץ כי אתם מיד רואים במי שחולק עליכם "גיס חמישי".

    בסוף יברחו גם היזמים של בית היולדות ויפתחו לנו במקומו בית חבד מיסיונרי

  4. עמירם

    היזמים רמאים. הקובלנה שקרית. המקום היה זנוח ופרוץ כל תקופת השיפוצים. הנשים הללו הן מנהיגות המאבק בעד בית אבות קטן דתי לאומי לקשישי השכונה כמו שהיה במשך 30 שנה ואילו היזמים רוצים לפתוח שם בית החלמה ליולדות חרדיות לא מהשכונה, מה שלא אפשרי גם מבחינת תנאי המקום. היזם הראשי הוא מיליארדר חרדי אוסטרלי. הנשים האמיצות הללו איחדו את תושבי השכונה בעד המאבק הזה והבריונים העשירים מנסים להפחיד אותן. הן לא פלשו לשום מקום.

  5. א.ע.

    כל הכבוד ללורה ורטון,עו"ד חביליו ,מלי דורון ועדית טחורש-ג'אנה ולכל שאר פעילי בית הכרם שעמדים על המשמחר מרמיסת אופי השכונה על ידי גורמים רודפי בצע כספי ותוך ניסיון גס לשנות את אופי השכונה.באיזו שכונה חרדית יתנו לחילונים לבנות מוסד ??? הגזענות היא שלהם
    בעוד שהסבלנות החילונית גורמת לנו לא פעם לגול עצמי.שיבנו בית יולדות בשכונות שלהם.לנו יש צורך בבית אבות לתושבים הותיקים של השעונב

  6. נילי סגל

    אין גבול לחוצפתו של היזם. נסיון להפחיד פעילות ציבור.היזם יודע בדיוק למי מיועד בית החלמה בעוד שבית אבות מיועד לכלל הציבור ודרוש כאוויר לנשימה.
    אציין כי מטבע הדברים האיזור לא בנוי לביקורים אלל יולדות שמן הסתם יהיו מרובים וייגרם מטרד לסביבה. גם היום החלוץ פקוק רוב היום.

  7. רונה

    חוצפה גדולה של היזמים, שמענו מה היה פגישה ביניכם לבין ושבי השכונה.
    לא ניתן יד לבריונות הזו. אנחנו שכונה שקטה ונעימה, ורק מבקשים שלא תהרסו לנו אותה.
    יש לכם את כול שאר העיר כמעט להקים מוסדות מהסוג הזה, ואתם בוחרים בכוונה לקחת לנו את כבשת הרש.
    תנו לנשום

  8. דיויד טולידנו

    לורה לורה לא הגזמת?
    לא די לשיח המגעיל והמסית שלך?
    כל כך בוער בך השנאה שאת עוברת עברות פליליות בשביל זה?
    אנו תושבי השכונה רוצים לחיות בשלום ולכבד כל אדם!

  9. הגר ספיר

    מצחיק – אם החילוניים היו רוצים להקים בית יולדות לחילוניים באמצע מאה שערים הם גם היו טוענים לגזענות???? יש פה שתי אוכלוסיות שצריכות לחיות זו לצד זו בירושלים אין סיבה שהם יכנסו לתוך שכונה חילונית כמו שאין סיבה שהחילוניים יבנו בשכונה חרדית.
    תוהה איך יגיבו כשלבית הועד הצמוד לבניין יגיעו נשים ״חשופות״, או כשבשבתות תהייה פעילות עם מוזיקה בשבת…
    הם מתעקשים רק משום שרוצים ליצור רצף טריטוריאלי מקרית משה לבית וגן ולהפוך עוד מעוז חילוני לחרדי בדיוק כפי שעשו בשכונות אחרות בירושלים!
    בית הכרם זו שכונה חילונית יש בה בתי עסק שפתוחים בשבת ובפסח לא מוכרים פה רק כשר וכך היא צריכה להישאר! זו לא גזענות, זה חיה ותן לחיות! תכבדו אותנו נכבד אתכם!
    ביזיון שתובעים את תושבות השכונה ואני מאד מקווה שהצדק יצא לאור!!!!!

  10. תושבי השכונה אוהבי שלום

    לורה אאוצ'
    אבירי הצדק מתגלים במערומיהם

  11. אור

    האם אסור לחרדים גם להיכנס למטרות מסחר בשכונה?? מה הגזענות הזאת? ישרוף להם בעיניים לראות מטפחת? גועל נפש של בני אדם.

  12. ניצנה שרף

    יש יעוד למבנה המדובר ולא יתכן שכוחניות ובריונות ישנו את הייעוד הזה, לגחמת יזם. לתושבים בבית הכרם, המשלמים ארנונה מן הגבוהות בעיר, יש זכות להביע דעתם בקשר למבנים לשירות ציבורי בה בהתאם לצרכי השכונה. בני גיל הזהב ישמחו להמשיך חיים מכובדים בסביבה המוכרת שלהם ואם נשכיל לצרף גם כיתות גן במבנה, הרי נקבל סינרגיה מופלאה בין 2 קצות הגלאים הללו שיעצימו זה את זה (זכורים לי מלפני יותר מ30 שנים, ביקורים של כיתות גן בבית אבות שפעל במבנה: טכסי קבלות שבת של הילדים ומסיבות החג של גן שלומית למי שזוכר, שהאירו את פניהם של התושבים המבוגרים של בית האבות..). לעומת זאת, ממש אין לנו צורך בבית יולדות, מה עוד שיש כזה חדש לגמרי בשערי צדק.
    תודה לשכנים האכפתיים
    וללורה ורטון, לעו"ד יוסי חביליו, למלי דורון ולעדית טחורש-ג'אנה שעובדים באכפתיות לטובת השכונה והאינטרסים של התושבים בה.

  13. גכעכג

    מה היה קורה אם יזם חילוני היה מנסה להקים תיאטרון, שפועל בשבת, באמצע שכונה חרדית…? מה קורה כשבחורה חילונית עוברת בשכונה חרדית…? מה קורה כשיזם חרדי קונה נדלן עם עסק שפעיל בשבת…? ממש מופת הפלורליזם והליברליות.
    אז ידידי החרדים, אל תתפלאו שלא מקבלים אתכם בזרועות פתוחות. תכתבו עד מחר שזאת גזענות, צביעות, הסתה ושאר המונחים שלמדתם להשתמש בהם, כל הכבוד.
    השכונות החילוניות בירושלים הן בגדר שמורת טבע, יש כ"כ מעט שכונות חילוניות ולחרדים זה לא מספיק, התיאבון אינו יודע שובע. מנסים בכל הכוח לבלוע את המעט החילוני שנשאר בירושלים.
    מה נאמר ומה נגיד? האם אנחנו רוצים שעיר הבירה של מדינת ישראל תהפוך לשטעטל?

  14. בושה

    מדובר בשתי נבחרות ציבור, לורה וורטון ועדית טחורש-ג'אנה, שעושות הכל למען מי שגר בשכונה. נשים ישרות ואמיצות, כולל מלי הפעילה החברתית. זו חוכמה קטנה מאד למיליארדרים להמציא סיפור ולתבוע נשים שאין להן הגנה. למיליארדר אין מה להפסיד והוא סתם מכתים את שמן.

  15. אילנה

    בסוף חביליו אמר להן שזה לא התחום שלו, שהוא לא יכול לייצג אותן והן עכשיו צריכות להוציא מכיסן עשרות אלפים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר