בית ההחלמה בבית הכרם, בר קפה בבית הוועד (צילומים: שלומי הלר, פרטי)
בית ההחלמה בבית הכרם, בר קפה בבית הוועד (צילומים: שלומי הלר, פרטי)

העימות מחריף: יזמי בית ההחלמה ליולדות בבית הכרם נגד הבר-קפה בשכונה

אחרי הקובלנה הפלילית: יזמי בית ההחלמה ליולדות בבית הכרם, שעומדים במוקד המאבק השכונתי, שוב עולים להתקפה. על הכוונת - הבר-קפה הקהילתי, שפועל עבור תושבי השכונה גם בשבתות

פורסם בתאריך: 17.12.19 14:06

הסערה סביב פתיחת בית ההחלמה ליולדות בבית הכרם מחריפה: אחרי הקובלנה הפלילית שהגישו בעלי הנכס ברחוב החלוץ 29 – מ.ק.ש אחזקות, נגד חברת המועצה לורה ורטון ושתי תושבות נוספות בשכונה – הם יוצאים במתקפה נוספת. בעלי הנכס עותרים נגד עיריית ירושלים ונגד האגודה המפעילה את הבר-קפה בבית הוועד, שממוקם ברחוב החלוץ 33, בגין טענה לשימוש חורג שנעשה במבנה שאינו מיועד לכך. כידוע, מדובר בבר-קפה שפועל ברישיון עסק מטעם עיריית ירושלים ובין השאר הוא פתוח בשבתות עבור הציבור החילוני בסביבה.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת7"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חברת מ.ק.ש אחזקות טוענת בעתירה כי נרשמת "אכיפה בררנית" נגד בית ההחלמה ליולדות, והיא מבקשת להשוות את האכיפה כמו לבר-קפה בבית הכרם. בעלי הנכס טוענים כי בעתירה: "לא ייתכן שגורמי האכיפה בעיריית ירושלים בדחיפת המינהל הקהילתי ישקיעו את כל משאביהם נגדנו, כאשר שני מבנים בסמוך לנו נעשתה הקצאת נכס ציבורי שלא על פי הכללים המחייבים פרסום והליכים פומביים, כמו כן הליך לאישור שימוש חורג ולבסוף גם הליך מכרז הפעלה מול צד ג' פרטי ודבר מכל אלה לא נעשה. העירייה והמינהל הקהילתי כבעלי עניין וממניעים זרים פעלו יד ביד להפרת הדינים הללו והרחק מעיני הציבור".

"כל הטענות נגדנו על רצון לפגוע בצביון השכונה חסרות שחר", טוענים היזמים במענה לפניית 'כל העיר' על העתירה החדשה שהגישו, "אופי השכונה חשוב לנו ובגלל אופייה השקט בחרנו בה. לטעמנו, החוק אמור להיות שוויוני לכולם ואנחנו לא נעבור בשקט על כל אפליה שמתבצעת בדחיפת גורמים פוליטיים (בניגוד לכל כללי המינהל התקינים ובניגוד להנחיות היועמ"ש לממשלה) על רקע דתי ולא מטעמים מקצועיים".

רון לרמן, מיזמי הקמת הבר-קפה השיתופי בבית הכרם, מגיב בשיחה עם "כל העיר" על העתירה שהוגשה: "'בית הוועד' פועל כאגודה שיתופית ללא מטרות רווח ומשרת את תושבי שכונת בית הכרם לפי כל הנחיות המינהל הקהילתי ואגפי חברה וקידום עסקים בעיריית ירושלים. המיזם הוקם על ידי תושבי בית הכרם ולרווחתם, בהתחשבות מלאה והקשבה לכולם. אנו מצפים מאלו שזרים בשכונה לכבד את התושבים הוותיקים ולא לנסות לפגוע בבית הוועד תוך כדי פתיחת בית יולדות שתושבי השכונה מתנגדים לו".


רון לרמן, יו:ר הוועד המנהל של הבר-קפה בבית הכרם (צילום: פרטי)

רון לרמן, יו:ר הוועד המנהל של הבר-קפה בבית הכרם (צילום: פרטי)


"יזם חרדי הכריז מלחמה על בית הכרם", מוסרת חברת המועצה ד"ר לורה ורטון (מרצ), ממובילות המאבק נגד הקמת בית ההחלמה. "היזמים החליטו להפוך את המקום ל'בית יולדות', וזאת בניגוד לתב"ע. עכשיו העירייה הצטרפה ונותנת גיבוי לתושבים, ובמקום לקבל את הדין – היזמים יצאו בסדרה של ערעורים ותביעות נגד העירייה, נגד בית הוועד, נגד תושבים ונגדי. נשיב כולנו בכל הכוח נגד דורסנות של פורעי חוק. הם חשבו שהם יפחידו אותנו, וקורה עכשיו בדיוק ההיפך, הם לא מפחידים אותנו, הם רק מעוררים בי יותר כעס על החוצפה והבורות שלהם לגבי החוק. הם הצליחו לעורר ולאחד עכשיו את כל השכונה נגדם, לא רק בגלל שהם תבעו אותי אישית, אלא בגלל שהם עותרים נגד הבר-קפה, עסק חברתי ללא כוונת רווח, שמשרת את כל הציבור ונפתח כל יום לתושבים. זו פשוט טעות איומה שמראה על חוסר ההבנה המוחלט שלהם לגבי איפה הם נמצאים".

חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), שגם הוא נרתם להוביל את המאבק נגד פתיחת בית ההחלמה ליולדות, מוסיף ומדגיש: "אנחנו בעיצומה של מלחמה על צביון בית הכרם. אני רואה בחומרה את התנהלות היזם שמגיש עתירה נגד בית הקפה הקהילתי בבית הכרם. התנהלות היזם רק מחזקת אותי בהמשך פעילותי לשמירת הצביון של בית הכרם. אני מודיע שאני ייצג משפטית בהתנדבות את בית הקפה הקהילתי אם ירצה בכך".

מעיריית ירושלים נמסר כי "בנוגע לבית האבות ברח החלוץ 29 – מדובר בבניין שייעודו על פי התב"ע כבית אבות. ישנם יזמים אשר מעוניינים לפתוח במקום בית יולדות, הדבר לטענת העירייה מהווה שימוש חורג מתב"ע ועל כן הוגשו הליכים שיפוטיים שונים. השבוע קבע בית המשפט המחוזי כי יש לדון בבקשה חדשה בנושא, וזאת לאור עילות טכניות. העירייה הגישה בקשה חדשה וניתן צו זמני המונע את השימוש חורג עד להחלטה אחרת. העירייה תפעל בהתאם להחלטות בית המשפט".

"לגבי בית הוועד", מבהירים בעירייה, "מדובר במבנה של המינהל הקהילתי אשר נעשים בו שימושים קהילתיים שונים לרבות בית קפה קהילתי, הדבר קיים בשכונות נוספות בעיר ומהווה חלק מפעילות המינהל הקהילתי ואינו טעון שימוש חורג. המקום עובד עם רישיון עסק כדין מיומו הראשון. העירייה תקרא את העתירה, תגיב לבית המשפט וכמובן תפעל על פי הנחיותיו".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. חרדי ירושלמי

    לא מבין למה לתקוע בית החלמה ליולדות חרדיות בשכונה חילונית. אין תועלת בזה לשום מגזר, סתם לעורר ויכוחים.
    ועם זאת, האף האנטישמי של הדת החילונית והגזענית שמחפשת מלחמה והתנגחות בציבור החרדי הולך ליצור מלחמה. ובירושלים החרדים ינצחו את החילונים בקלות. אז קצת סובלנות מכל הצדדים. תרגעו לטובת כולם!

    ושוב, תוציאו את בית ההחלמה ליולדות משכונה שלא מתאימה למוסד כזה. השם של היזם ייצא לשמצה, ויתרחקו ממנו מכל המגזרים. אישית הייתי מחרים אותם, מזיקים ונוכלים.

  2. תמיר

    בית הקפה נמצא במבנה שקורץ לאנשים מסויימים בשכונת בית הכרם. עושים לבית הקפה בעיות בבית הכרם גם בלי קשר למה שיזמי בית ההחלמה הגישו כעת.

  3. אחת העם

    החרדים ממאיסים עצמם על עם ישראל,
    ומשניאים את היהדות …
    התנהלות רומסנית ופולשנית.
    שיחיו בשכונות שלהם.
    ירושלים לא תשרוד כלכלית אם יהיו בה רק חרדים וערבים.
    זו תהיה עיר שאף ישראלי ואף תייר לא ידרוך בה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "מי שיש לו חמאה שלא יצא איתה לשמש"
    המינהל הקהילתי ועיריית ירושלים מנסים לאכוף חוקים נגד יזמי בית ההחלמה אבל מאידך מאפשרים שימוש אסור במנה ציבורי/עירוני

  5. נטע

    בית הקפה הוקם על ידי חמישה ששה צעירים שהשקיעו כל אחד סכום של חמש ספרות. שניים מהם אחים. למה תמיד לראיין רק את אותו אדם אחד?

  6. רונה

    הבריונות של היזמים אינה יודעת גבולות.
    אנחנו מבקשים לכבד את אופי השכונה ולא ליצור כאן מהומות.
    יש לכם את רוב שאר שכונות העיר לבנות בהן מוסדות כאלו, ללא מפריע.

  7. אחד שמבין את 2 הצדדים

    אני מנסה לחשוב למה הרוחות כ"כ סוערים…
    מצד אחד אפשר להבין את תושבי בית הכרם כשיזמים חרדים מחליטים להקים שם בית החלמה. זה מאיים על הצביון ואופי השכונה ויכול להרתיע מאד.
    מצד שני, בתי החלמה, ממה שאני שמעתי וראיתי, הם מקומות שקטים שמיועדים להיות שקטים, זו מטרתם. וודאי שקטים יותר מבתי אבות שם מבקרים אמבולנסים בכל שעות היממה, הכל יותר מסורבל ואיטי ובפרוש פחות שקט (בתור אחד שעובד בתחום)
    אולי כדאי לברר לאיזה ציבור בית ההחלמה מיועד? מישהו ברר ויודע? היזמים בעניין של שיח ושיתוף? ואולי גם תאום ציפיות?
    נראה לי שהשד נראה גדול הרבה יותר ממה שהוא באמת ובפרט כשאין שיח כנה ופתוח..

  8. בטיה

    תושבי בית הכרם התאחדו מול היזמים. רח' החלוץ הוא רח' פקוק כבר עכשיו, וחסרים בו המון מקומות חנייה. בית יולדות במקום כזה רק יגביר את הלחץ על הרחוב הזה שבפירוש איננו מותאם לתנועה רבה.
    אין קשר לעובדה שהיזם הוא חרדי, אבל יש קשר ישיר מאוד להתנהגות לא הגונה ואף שיקרית, ולאחונה גם ביריונית של היזמים. הם לא יפחידו ולא ירתיעו אותנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר