גלריה ברבור, ד"ר לורה ורטון, עו"ד יוסי חביליו (צילומים: באדיבות גלריית ברבור, מולי גולדברג, ישראל כהן)
גלריה ברבור, ד"ר לורה ורטון, עו"ד יוסי חביליו (צילומים: באדיבות גלריית ברבור, מולי גולדברג, ישראל כהן)

פינוי גלריית ברבור: הסיעות החילוניות בקואליציה בעיריית ירושלים זועמות, מרצ שוקלת פרישה

סערה בקואליציה בעיריית ירושלים בעקבות ההחלטה לסגור את גלריית ברבור בנחלאות - יוסי חביליו תוקף את ראש העיר: "אני מאוכזב מאוד ממשה ליאון שבחר ללכת עם הימין הקיצוני"; מנגד, סגנית ראש העיר חגית משה מהבית היהודי מברכת: "קול תורה וציונות ישמע במקום ברבורי השטנה של ברבור"

פורסם בתאריך: 26.12.19 11:19

האם ההחלטה על פינוי גלריית ברבור עלולה להוביל לקרע בקואליציה של ראש העיר משה ליאון בעיריית ירושלים? חברת המועצה מסיעת מרצ אומרת ל"כל העיר" כי היא שוקלת לפרוש.

"המאבק על המקום ארוך וסבוך", מוסרת חברת הקואליציה ד"ר לורה ורטון (מרצ). "אסור שההחלטה כזאת תתקבל כמחטף ואסור להתקפל מול איומים של קיצוניים המתנגדים לחופש הביטוי, לדמוקרטיה ולערכים הבסיסיים עליהם מושתתת המדינה. סניף מרצ לא יוותר ולא ייכנע. אני מאוד מקווה שלא נגיע לזה, אבל מרצ ירושלים בהחלט שוקלת פרישה מהקואליציה", מדגישה ורטון, "לא נסכים לתכתיבים פוליטיים או למדיניות של בריונים נגד חופש הביטוי".


לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)

לורה ורטון (צילום: מולי גולדברג)


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם מוקדם יותר היום ב"כל העיר" עיריית ירושלים דורשת מגלריית ברבור לפנות את המבנה בנחלאות, שבו היא פועלת. העירייה מתכננת לפתוח במקום בחודש ספטמבר 2020 גני ילדים לציבור הממלכתי-דתי. הגלריה נדרשת להתפנות תוך 90 ימים.

גלריה ברבור, כפי שפורסם בעבר "כל העיר", מנהלת למעלה משנתיים מאבק על המשך פעילותה בנחלאות. העירייה החלה בתהליך משפטי לפינוי הגלריה בשנת 2017 לאחר אירוע של ארגון "שוברים שתיקה" שנערך במקום. בחודש יולי השנה בית משפט המחוזי בירושלים הציע כפשרה בין הצדדים כי הגלריה תגיש בקשה מהעירייה להסדיר את שהותה בנכס באמצעות הקצאת המבנה לשימושה. הגלריה, באמצעות עמותת בר קיימא, הגישה בקשה מסודרת בחודש יולי השנה, אך נציגיה לא זומנו לדיון בעניין בקשתם, שכאמור, כעת נדחתה בעקבות דרישה של העירייה להקצאת הנכס לטובת גני ילדים.

גם עו"ד יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), שצפוי להתמנות לסגן ראש העיר בעוד כשנה וחצי, ואשר סייע מתחילת המאבק לגלריה ברבור, מדגיש בשיחה עם "כל העיר": "אני מתנגד נחרצות לפינוי הגלריה. אעשה כל שביכולתי במסגרת החוק למנוע את הפינוי. אני מאוכזב מאוד ממשה ליאון", מציין חביליו, "שבחר ללכת עם הימין הקיצוני ולא עם חופש הביטוי. אני עדיין מקווה ומאמין שאצליח לשנות את דעתו ולמנוע את רוע הגזרה. כרגע אני מתכוון לצאת למאבק ציבורי, אם הוא לא יצליח הגלריה תלך למאבק משפטי בשלב זה הגלריה ממשיכה לפעול. זהו מאבק האם ירושלים תהיה פתוחה ופלורליסטית או סגורה וחשוכה".


יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


מנגד, מחזיקת תיק החינוך סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי) מברכת על ההחלטה ומוסיפה גם את דעתה על פעילות הגלריה: "קול תורה וציונות ישמע במקום ברבורי השטנה של ברבור", מוסרת משה. "אני שמחה שהמאבק שהייתי שותפה לו עוד מהקדנציה הקודמת, הצליח ולכדנו שתי ציפורים במכה אחת. גם תוספת גנים חשובה וגם סגירת גלריה שהתמחתה בפרובוקציות ופגיעה בשמה של ישראל, במסווה של חופש האומנות. במקום ברבור, אגף החינוך בראשותי יפתח שם גני ילדים עבור החינוך הממלכתי דתי. אדאג להאצת המהלכים בשטח לרווחת תושבי נחלאות".


סגנית ראש העיר חגית משה (צילום: יח"צ)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר