כביש גולדה מאיר רמות (צילום: שלומי כהן)
כביש גולדה מאיר רמות (צילום: שלומי כהן)

כביש גולדה מאיר – החלו העבודות להקמת נתיב הנת"צ והקארפול

השבוע החלו העבודות לסלילת נתיב התחבורה הציבורית בכביש גולדה מאיר, שבו תתאפשר נסיעה של רכבים פרטיים עם למעלה משניים או שלושה נוסעים (קארפול). הצפי לפתיחת הכביש - יוני 2020

פורסם בתאריך: 27.1.20 07:48

השבוע החלו עבודות להקמת נתיב התחבורה הציבורית בשדרות גולדה מאיר לכיוון הר חוצבים – מצומת אצ"ג עד צומת בגין. כפי שפורסם ב"כל העיר", מדובר יהיה בנתיב שישמש גם ל"קאר פול" – רכבים פרטיים שכוללים למעלה משניים או שלושה נוסעים.

בצוות תוכנית אב לתחבורה שאמון על תכנון הנתיב ציינו כי העבודות יכללו שיפורי בטיחות, בניית אבני שפה ואיי תנועה, הנגשת צמתים, סלילת אספלט חדש, העתקת רמזורים והצבת מעקות.

הסיום המשוער של העבודות – יוני 2020. עלות העבודות – כ-16 מיליון שקלים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בעירייה הבטיחו כי "בשלבי העבודה יבוצעו הסדרי תנועה זמניים במקטע זה, כך שהתנועה תזרום, ככל האפשר, ללא הפרעה".

כפי שפורסם לפני ארבעה חודשים ב"כל העיר" לראשונה בירושלים יוקצה נתיב תחבורה ציבורית, שבו תתאפשר נסיעה של רכבים פרטיים עם למעלה משלושה נוסעים (קאר-פול). נתיב התחבורה הציבורית בגולדה יהיה באורך של כ-3 ק"מ, החל מצומת מינץ-אצ"ג, הצומת הצפוני ברמות, עד גולדה מאיר-שדרות בגין. בנתיב זה, כאמור, תתאפשר לראשונה בירושלים, נסיעה גם לכלי רכב פרטיים, בהם שלושה נוסעים ומעלה, בדומה לנתיב המהיר בין ירושלים לתל אביב.



"מטרת הפרויקט היא לעודד את השימוש בתחבורה ציבורית ותחבורה שיתופית", מסרו אז בעירייה, "אשר תוריד את עומסי התנועה, תתרום לבטיחות וגם תוריד את זיהום אוויר. במסגרת הפרויקט, תחודש מערכת הרמזורים במקום, ותותאם לעומסי התנועה הקיימים, ישודרגו הצמתים ויונגשו תחנות האוטובוס לאורך הציר. בכדי לשמור על בטיחות הנוסעים והעוברים במקום, יותקנו במסגרת העבודות מעקות בטיחות שיאפשרו מעבר בטוח להולכי הרגל ורוכבי האופניים. בנוסף, יוצרו הנתיבים הקיימים על מנת להוריד את מהירות הנסיעה בציר. במסגרת העבודות יבוצע חניון חנה וסע זמני בקרבת צומת אצ"ג- מינץ סמוך לכניסה לשכונת רמות מכיוון גבעת זאב, מה שיאפשר לנוסעים המגיעים מחוץ לעיר להחנות רכבם ולעבור לתחבורה ציבורית יעילה ומהירה ולעקוף הפקקים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר