עוצרים את שרשרת ההדבקה (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של משרד הבריאות)
עוצרים את שרשרת ההדבקה (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של משרד הבריאות)

אמא ירושלמית – הטור של מיכל | עוצרים את שרשרת ההדבקה של הקורונה

מיכל פישמן-רואה קוראת לכל מי שרק יוצא "להתאוורר", "לנשום", "לחיות" - כבדו את החיים, זה רק בידיים של כולנו, לנטרל את המחלה ולהפסיק את המגפה

פורסם בתאריך: 29.3.20 08:36

קורונה נה נה, קורונה נה נה, באיזה בית השיר הזה לא מזדמזם עד איבוד השפיות? כי אין ספק שהקורונה מביאה אתגרים חדשים אל חיינו.

אז, איך כולכם שורדים את המצב החדש? מודה שאני עוד מתלבטת בין השלמה לבין הבנה בכלל שזאת אכן המציאות החדשה. מצד אחד האאוטלוק ממשיך לשלוח תזכורות לחוגים, טיולים, הצגות, פעילויות, ספריה, תורים לרופאים ועוד. ומצד שני, אנחנו בבית כבר שלושה שבועות, מפנימים שאלו החיים החדשים. מנסים ליצור שיגרה בתוך הכאוס, מנסים לסגל סדר יום בתוך הלא נודע.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


משלימים עם העובדה שפסח ייעשה כגרעין ולא עם המשפחה הקרובה, מבינים שייקח עוד זמן עד שנצא מחיבוקי מסך יומיים ושיחות מלאות געגועים, לחום האנושי שכולנו רוצים ומתגעגעים.

ובתוך כל זה, הרשת ממשיכה להראות תמונות של אנשים שעבורם החיים פשוט ממשיכים. פארקים, גינות, פיקניקים וטיולים משפחתיים. סגר? מסתבר שזה רק לאחרים. הם צריכים "להתאוורר", "לנשום", "לחיות".

וביניהם, אנשים מפרי בידוד, כי הם צריכים רק משהו קטן מהסופר, או רק לאסוף מהדואר. הם כבר חולים, מה אכפת להם?

וכמובן התירוץ שהם "שומרים מרחק". אתם מודעים לעמידות הווירוס על משטחים? ספסלים, מתקנים, דלפקים לא מחוטאים? שעות ואפילו ימים, המתקנים מדבקים. גם אם כשבאתם, היה נראה לכם שומם ותמים.

ואזרחים שיושבים בבית, אבל מזמינים "רק חברים שיושבים בבית גם", או מצהירים כי הם בבית "עד פסח" ואז ייפגשו לארוחת סדר משפחתית רחבה.

כי יש אותם ויש אותנו. מסתבר. וזה פשוט משגע ברמת חוסר האכפתיות, הערבות, השותפות. כשיש מי שמרשה לעצמו. ואין לו דין ואין לו דיין, ורק את עצמו הוא רואה.

תגידו אנשים, אתם מודעים לסכנה? כדי לחסל את הווירוס הזה, את החג הזה תחגגו באינטימיות יתרה. כדי להציל את ההורים שלכם, תפסיקו להסתובב ולחשוב שזה "רק אוורור לנשמה". תפסיקו לראות את עצמכם, תפסיקו לחשוב שלכם זה לא יקרה, ובעיקר וחשוב לא פחות – כבדו את הצוותים הרפואיים, שמקריבים את חייהם למען כולנו. שעובדים משמרות ללא הפסקה, ויתרו על חיי משפחה, על מנוחה, ורואים כל יום את המוות מולם כדי לוודא שכולנו נצא מהסכנה.

אז כבדו את אנשי הרפואה, כבדו את המשפחה הגרעינית, כבדו את ההורים שלכם, את מבוגרי המשפחה, כבדו את החיים. כי זה רק בידיים של כולנו, לנטרל את המחלה ולהפסיק את המגפה.

מצורף סרטון מצוין של משרד הבריאות, שמבהיר במדויק, כמה מהירה ולא מורגשת ההדבקה. מה שהופך אותה למסוכנת פי כמה וקטלנית במהירות התפשטותה. צפו בו עם הילדים, הפיצו אותו לכל רשימות החברים. ושננו לכולם לשטוף ידיים עוד ועוד, ממש כל הזמן!



ובקשה אחת קטנה ממני. בכל יום עשו לעצמכם מנהג. התקשרו להורים, לדודים ולדודות גלמודים, לשכנים בודדים. עדיף שיחת וידאו שיראו גם את הילדים, אבל אם אין אפשרות גם שיחה רגילה זה מצוין. תנו להם חוסן בידיעה שזוכרים אותם, דואגים להם, ובעיקר, אוהבים אותם! כמה דקות, זה כל מה שהם צריכים.

בברכת שפע אלכוג'ל ושיסתיים הסיוט במהרה,

מיכל

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)

מיכל פישמן-רואה (צילום: יולי שוורץ)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר