תמונה של מתנדבי מד"א על רקע התפשטות הקורונה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בתוך ארבעה ימים: מספר חולי הקורונה בירושלים זינק בכ-85 אחוז

ביום שישי דיווח משרד הבריאות כי בירושלים ישנם 352 חולי קורונה. הבוקר, שלישי, עומד מספר החולים על 650 - עלייה של 298 חולים בתוך ארבעה ימים

פורסם בתאריך: 31.3.20 11:27

מספר חולי הקורונה בירושלים זינק בכ-85 אחוזים בתוך ארבעה ימים – כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר, שלישי. על פי הנתונים, בירושלים ישנם נכון להבוקר 650 חולים – וזאת לעומת 352 חולים ביום שישי האחרון. יש לציין כי מאז אתמול, כך על פי הדיווח שנמסר, עלה מספר החולים בירושלים ב-59.

מדובר על זינוק של כמעט 300 חולים בתוך ארבעה ימים ועלייה משמעותית של כ-85 אחוזים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 14"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מהנתונים שפורסמו הבוקר עולה כי ירושלים במקום הראשון מבחינת מספר החולים. במקום השני, לפי נתוני משרד הבריאות, העיר בני ברק – 571 חולים. .
במקום השלישי, בפער ניכר משמעותי מירושלים ובני ברק נמצאת תל אביב, שבה 278 חולים מאומתים – פחות ממחצית ממספר החולים בירושלים.

עיקר התחלואה בירושלים הינה בשכונות החרדיות בעיר. בשיחה עם "כל העיר" אמר אתמול (שני, 30.3) ראש העיר משה ליאון כי "בשכונות החרדיות יש יותר חולים בקורונה. זה לא שיש התפרצות מפחידה, אבל המספרים אצל החרדים גבוהים יותר". לדבריו, "ההסבר הוא הצפיפות שבה הם חיים; רוב הציבור שומר על ההנחיות".

בנוסף, כפי שפורסם ביום ראשון (29.3), כמחצית ממבין המאושפזים בבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם הינם מהמגזר החרדי. על פי הנתונים – כ-50 אחוזים מהמאושפזים בשערי צדק הינם מהמגזר החרדי ואילו בהדסה עין כרם עומד שיעור המאושפזים מקרב המגזר החרדי על כ-40 אחוזים.

כמו כן, בשבוע שעבר פרסם משרד הבריאות כי 30 אחוזים מחולי הקורונה בארץ נדבקו בבתי כנסת, בישיבות ובאירועי קריאת מגילה שהתקיימו במהלך חג הפורים האחרון. כידוע, רק השבוע הורתה הממשלה לסגור את בתי הכנסת וכלל בתי התפילה ברחבי הארץ, על מנת לצמצם את מעגלי ההדבקות. למרות זאת, ישנם, כפי שפורסם ב"כל העיר" לא אחת, בתי כנסת שעדיין פועלים ולא נשמעים להנחיות ולהוראות.




אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. נדב פורת

    די לנסות להלחיץ את הציבור עם סטטיסטיקות שבורות.
    הקפיצות במספרים נובעות מהרחבה של הבדיקות ולא מגדילה בהדבקות.
    כמו כן בודקים רק את אלה שמראים סימנים או שיש לגביהם חשש נקודתי (חזרו מחו"ל או היו במגע עם חולה) וכשלוקחים בחשבון את תקופת הדגירה של המחלה, אנחנו לא נראה את ההשפעות של הסגר המדיני רק בעוד כשבועיים ועד אז מספר החולים ימשיך לעלות כפי שעלה לפני הסגר.

    מה שאתם עושים עם הכותרות האלה הוא פשוט לא מוסרי.

  2. יוסי

    מידי ערב ברחוב ראש פינה חמש במגרש מתבצעת מכירה קבוצתית ענקית. מוצרי חשמל ועוד דברים. ברגעי השיא יש פה גם חמישים או שישים איש. קוראים למשטרה שלפעמים מגיעה ולפעמים לא. באה. רואה. מכירה ועולכת. התקהלות אסורה שמתפזרת עם המשטרה וחוזר לאחר שהמשטרה הולכת. כך קרה גם היום וייקרא גם מחר.

  3. ברור שיהיה רוב חרדי בקרב הנדבקים בירושלים

    אם בירושלים יש יותר מ50% חרדים,
    רק צפוי שלפחות 50% מהנדבקים יהיו חרדים
    לא?
    כמו שהנדבקים באיטליה הם איטלקיים, בעיני, בכל אופן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר