אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
אכיפת סגר הקורונה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

עכשיו זה סופי: סגר נוסף בחלק מהשכונות החרדיות בירושלים

ועדת השרים לענייני קורונה אישרה הערב את הטלת הסגר על חלק משכונת רוממה, קרית צאנז וקרית בעלז, זאת בניגוד לעמדת ראש העיר משה ליאון

פורסם בתאריך: 30.4.20 16:19

עדכון אחרון: 30.4.20 18:53

ועדת השרים לענייני קורונה אימצה את עמדת משרד הבריאות ואישרה להטיל סגר על שכונות קרית בעלז, קרית צאנז וחלק משכונת רוממה, זאת בשל עלייה בשיעור התחלואה שנרשמה באזורים אלו בימים האחרונים. יצוין כי בהצעת ההחלטה שהוגשה לוועדת השרים לאישור צוין כי ראש העיר משה ליאון מתנגד להטלת הסגר על האזורים הללו.

הסגר ייכנס לתוקפו הלילה, חמישי (30.4) בשעה 23:00, ויסתיים בחצות הלילה שבין יום ראשון ליום שני.

הנושא, כפי שפורסם ב"כל העיר" מוקדם יותר, עלה במהלך התייעצויות ודיונים דרמטיים שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו על הכוונה להטיל סגר על שכונות בירושלים וברמת בית שמש.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


במשרד הבריאות לחצו על הטלת הסגר בשכונות שבהן העקומה לא מתיישרת, וקצב ההדבקה עדיין גבוה. כאמור, לא מדובר בהטלת סגר על העיר כולה.

במשטרה מציינים כי על פי התקנות לשעת חירום (נגיף קורונה החדש/אזור מוגבל), התש"ף 2020 שנקבעו על ידי הממשלה – רשאים לצאת מהאזור המוגבל:

▪️ קבלת טיפול רפואי שלא ניתן לקבל באזור המוגבל.

▪️ הליך משפטי שמחייב נכוחות מחוץ לאזור המוגבל.

▪️ הלוויה של קרוב משפחה מדרגה ראשונה.

▪️ העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד.

▪️ שוטרים, אנשי צוות רפואי או חיילים תושבי הישוב במסגרת תפקידם.

▪️ בנוסף ניתן לצאת לצורך חיוני אחר כגון עבודה חיונית לאחר קבלת אישור מרח"ל – רשות חרום לאומי. פניה לרחל לקבלת אישור מבוצעת בטלפון *104.

רשאים להיכנס לאזור המוגבל:

▪️ תושבי האזור המתגוררים בו בדרך קבע.

▪️ כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים לרבות שירותי חשמל, מים, תקשורת ופסולת.

▪️ העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד.

▪️ בעלי תפקידים לצורך ביצוע עבודתם של כוחות ההצלה (כב"ה, מד"א, משטרת ישראל, צה"ל), צוותים רפואים ועובדי רפואה, עובדים סוציאלים, עובדי רווחה, עיתונאים נושאי תעודת לשכת העיתונות או איגוד העיתונאים.

▪️ בנוסף ניתן להיכנס לצורך חיוני אחר כגון עבודה חיונית לאחר קבלת אישור מ- *רח"ל – רשות חרום לאומי. פניה לרחל לקבלת אישור מבוצעת בטלפון 104 בעברית ובערבית. למידע נוסף ניתן לקבל במוקד 110 של משטרת ישראל.



כמו כן, במקביל, נערכים דיונים קדחתניים בנוגע למתווה החזרה החלקית של מערכת החינוך ביום ראשון הקרוב, 3.5. כפי שנראה מעונות היום המפוקחים וגני הילדים הפרטיים לא ייפתחו. כך או כך, גני הילדים לא יהיו ערוכים לפתיחה ביום ראשון בהיעדר הוראות מסודרות מראש, לצוותים לא יהיה מספיק זמן להיערך לפתיחה בתנאיפ סטריליים והיגיינים.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, יש לציין, מתנגד לפתיחת גני הילדים. עמדתו של בר סימן טוב נשענת על הטיעון כי בכל יום שגני הילדים לא פועלים, המשמעות היא ימים של לימודים בחודשי הקיץ, כך שלדבריו לא בוער לפתוח את גני הילדים כרגע.

כפי שפורסם ב"כל העיר" לפי מתווה משרד החינוך – בגני הילדים: 1. הלמידה תתבצע בשתי קבוצות, כשכל קבוצה תכלול 15 ילדים; 2. קבוצה שתגיע אל יום הלימודים תתפצל לשתי קבוצות בתוך הגן, כך שכל קבוצה תכלול בממוצע עד 8 ילדים; 3. כל קבוצה תלמד פיזית בגן חצי שבוע, כאשר החצי השני ילמד במתכונת של למידה מרחוק.

על פי המתווה בכיתות א'-ג': 1. בכל כיתה ילמדו בממוצע כ-15 תלמידים; 2. כל קבוצה תלמד בכיתה נפרדת בכיתות בית הספר (ייעשה שימוש בכיתות הפנויות של ד'-ו'); 3. הלמידה הפיזית תתקיים בימים א'–ה'; 4. ההפסקות תהיינה בשעות שונות כדי למנוע מפגשים בחצרות וחשיפה להידבקות.

לפי התוכנית, יתר שכבות הגיל, ד'-י' ימשיכו לקיים למידה מרחוק.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אני

    זו לא "עמדת" ראש העיריה משה ליאון. זה האינטרס שלו. משה ליאון יודע טוב טוב שההתנגדות שלו לסגר על השכונות החרדיות שמהוות את מוקדי התחלואה בירושלים, תגרום במישרין לכך שכלל תושבי ירושלים לא יוכלו להתגבר על התפשטות הקורונה בעיר. דבר זה יעלה לתושבי העיר בתחלואה נרחבת ואף במקרים רבים של מוות, ולצוותים הרפואיים בבתי החולים בירושלים – לעומס מסוכן. בנוסף, ירושלים ששומרת על מעמדה כ"שיאנית" התחלואה בארץ, לא תוכל להתאושש כלכלית, בניגוד לערים בהן יש מגמה של עצירת ההדבקה. תודה לך משה ליאון על "עמדתך" שנובעת אך ורק משיקולים פוליטים צרים, של חנופה לחרדים על מנת לשמור על כסאך.

  2. רונה

    מזל שיש עוד כמה דברים שניתן לעשות בניגוד ל"דעת" ראש העיר הזה, שלא עוזר לנו כאן.
    זה בדיוק הזמן שלך כן לנסות לעשות משהו טוב למען העיר הזו.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במסגרת עבודתי אני מועסק המלווה. הסעות לילדים ים צרכים מיוחדים שגרים בבית שמש והיציאה היא מירושלים דבר נוסף הישיבה הרכב לא בדיוק 2 מטר אני בן 62 עם המון מחלות רקע מה עושים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר