זירת השריפה הבוקר במלחה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)
זירת השריפה הבוקר במלחה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

הטרגדיה במלחה: "הצתה מכוונת של ערימת בגדים במרכז הדירה"

כוחות כבאות והצלה ומד"א הוזעקו הבוקר לרחוב היען במלחה בעקבות שריפה שפרצה ביחידת דיור, בתוכה אותרה דיירת בת 29 ללא רוח חיים. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי מדובר ככל הנראה בהצתה מכוונת

פורסם בתאריך: 6.5.20 08:32

עדכון אחרון: 6.5.20 12:38

***עדכון 12:30***

מחקירה ראשונית של אירוע השריפה הקטלנית שאירעה הבוקר ברחוב היען במלחה, שבה נהרגה אישה בשנות ה-30 לחייה, עולה כי מדובר ככל הנראה בהצתה מכוונת.

בכבאות והצלה ירושלים סיכמו לפני שעה קלה את האירוע ומסרו: "מדובר בדירת מגורים מאולתרת בחניון מתחת לבניין. לוחמי האש חילצו מהדירה לכודה בשנות ה30 לחייה במצב קשה. בהמשך נקבע מותה על ידי פאראמדיקים של מד״א".

"מחקירה ראשונית של חוקרי הכבאות בזירה", נמסר מכבאות והצלה ירושלים, "מסתמן כי ככל הנראה מדובר בהצתה מכוונת של ערימת בגדים במרכז הדירה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 16"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


מפקד מחוז ירושלים בכבאות והצלה, טפסר ניסים טויטו: "מדובר באירוע טראגי. סמוך לשעה רבע לשמונה הבוקר התקבל דיווח בחדר המבצעים של תחנת בירה על שריפה בדירת מגורים ברחוב היען בשכונת מלחה עם חשש ללכודים. לוחמי האש שהגיעו למקום פרצו את פתח המבנה ותוך כדי הסריקות איתרו לכודה, חילצו אותה והעבירו אותה להמשך טיפול רפואי של מד״א. בהמשך, לצערנו, נאלצו לקבוע את מותה. מדובר בתופעה שכיחה ומטרידה של הסבת חניונים ומחסנים לדירות מגורים מאולתרות, שמהוות מלכודות מוות בעקבות חוסר פתחי שחרור חום ועשן וחוסר באמצעי מיגון ובטיחות באש ומערכות חשמל מאולתרות".

כאמור, כפי שפורסם מוקדם יותר הבוקר ב"כל העיר", טרגדיה אירעה בשכונת מלחה בירושלים – דיירת נשרפה למוות בדירתה. כוחות כיבוי והצלה הוזעקו ליחידת דיור ברחוב היען בעקבות השריפה שפרצה בתוכה. כוחות ההצלה איתרו בתוכה את הדיירת, בשנות ה-30 לחייה, ולאחר שהיתה ללא סימני חיים הם נאלצו לקבוע את מותה.

מכבאות והצלה נמסר: "ארבעה צוותי כבאות והצלה מתחנת הבירה בירושלים פעלו בשריפת דירה ברחוב היען בשכונת מלחה בירושלים. לוחמי האש חילצו מהבית לכודה במצב קשה מאוד והעבירו אותה להמשך טיפול רפואי של מד"א".

ממד"א נמסר: "בשעה 7:45 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על שריפה בדירה ברחוב היען בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מדווחים על אישה ללא סימני חיים וקובעים את מותה".


זירת השריפה הבוקר במלחה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)

זירת השריפה הבוקר במלחה (צילום: דוברות כבאות והצלה ירושלים)


פראמדיק מד"א דודי גור מספר: "כשהגענו למקום חברנו לכוחות הכיבוי שפעלו במקום. במהלך הסריקות בדירה אותרה אישה מחוסרת הכרה כשהיא סובלת מכוויות ושאיפת עשן, היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

ד"ר עמנואל שמואל סירא, רופא מתנדב באיחוד הצלה, מוסיף ומספר: "כשהגענו למקום נתקלנו בדירה אפופת עשן. צוותי כיבוי חילצו אלינו מהדירה את גופת ההרוגה. לאחר בדיקה רפואית קצרה לא נותר אלא לקבוע את מותה בזירת האירוע".

משה חמד, מתנדב זק"א שטיפל בזירה מתאר כי "מדובר בסיפור קשה וכואב, לוחמי האש חילצו אישה בת 29 מתוך שריפה שבערה ביחידת דיור, כשהגעתי לזירה ראיתי מראות קשים מאוד, האישה סבלה מפגיעה אנושה והיתה ללא סימני חיים, פרמדיק מד"א נאלץ לאשר את מותה במקום. טיפלנו בכבוד המת בזירה. גופת המנוחה הועברה למכון אבו כביר להמשך בדיקה וזיהוי, נסיבות האירוע נחקרות על ידי חוקרי הכיבוי והמשטרה במקום".


זירת השריפה הקטלנית במלחה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

זירת השריפה הקטלנית במלחה (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


מהמשטרה נמסר: "בעקבות שריפה שפרצה ביחידה בתוך מבנה בשכונת מלחה בירושלים הגיעו למקום כוחות משטרה וכבאות הצלה שכיבו את השריפה, במקום נמצאה אישה וצוות מד"א נאלץ לקבוע את מותה. המשטרה פתחה בחקירה".


זירת השריפה במלחה (צילום: זק"א)

זירת השריפה במלחה (צילום: זק"א)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר