סמוך לזירת השריפה במאה שערים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

השריפה הקטלנית במאה שערים: בן 30 נספה בביתו

השריפה פרצה בדירה בקומת קרקע בבניין מגורים ברחוב עבודת ישראל - צוותי הכיבוי פרצו את דלת הדירה שממנה עלו להבות אש ועשן סמיך וחילצו את הדייר כשהוא ללא הכרה, חובשים ופראמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו

פורסם בתאריך: 10.8.20 07:38

טרגדיה קשה הבוקר במאה שערים – בן 30 נשרף למוות בדירתו. צוותי הכבאות הוזעקו לרחוב עבודת ישראל בעקבות שריפה שפרצה בדירה בקומת הקרקע בבניין בגובה שתי קומות. צוותי הכיבוי פרצו את דלת הדירה, מתוכה חילצו את הדייר כשהוא ללא הכרה. חובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו.

מכבאות והצלה נמסר: "חמישה צוותי כיבוי והצלה פועלים כעת בשריפה במבנה הנמצא ברחוב עבודת ישראל. הצוותים חדרו למבנה הבוער ואפוף העשן הסמיך וזאת לאחר שנאלצו לפרוץ את הדלת הנעולה. בתוך הדירה, איתרו לוחמי האש אדם שהיה לכוד בלהבות ובעשן, ומיד חילצו אותו לטיפול רפואי של מד"א כשהוא ללא הכרה. צוותי הכיבוי פועלים כעת במקביל לכיבוי הלהבות ואוורור המבנה מהעשן הרב שהצטבר בו".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


סמוך לזירת השריפה במאה שערים (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

סמוך לזירת השריפה במאה שערים, הבוקר (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)


רב רשף מוטי מלמד, מפקד משמרת בכבאות והצלה לישראל מרחב "האומה", שפיקד על האירוע: "הבוקר, דווח לנו על שריפה במבנה הנמצא ברחוב עבודת ישראל באזור שכונת גאולה. הגענו למקום במהירות עם מספר צוותי כיבוי וזיהינו מיד את השריפה באחת הדירות במבנה ישן, שבתוכו היתה דירה קטנה שעל פניו נראית כדירה מאולתרת. לוחמי האש נכנסו לתוך הדירה הבוערת תוך סיכון עצמי, ותוך זמן קצר מאוד, מצאו בתוכה אדם כבן 30 כשהוא ללא הכרה".

"חילצנו מיד את הלכוד לידי כוחות מד"א", ממשיך ומספר רב רשף מלמד, "אולם, עקב הפציעות הקשות שהאיש ספג מהאש והעשן, נאלצו אנשי מד"א לקבוע את מותו של הפצוע בשטח".

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים מציינים ומזכירים: "חל איסור לשנות מבנים למגורים שלא באישור ושלא עפ"י התקן, שינוי כזה במבנים יכול להפוך את המבנה בעת שריפה למלכודת מוות המונעת הימלטות מהירה והגנה על הדיירים במקום. בנוסף, התקנת גלאי עשן בבתים, הוכחה כמצילת חיים ואף מונעת במקרים רבים מאוד פגיעה קשה ברכוש ואת מניעת התפתחות האש עוד בתחילתה".

ממד"א ירושלים נמסר: "בשעה 6:14 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על שריפה בדירה, בקומת קרקע, בבנין מגורים בן שתי קומות, ברחוב עבודת ישראל, בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א, מדווחים על גבר בשנות השלושים שחולץ ללא סימני חיים, וקובעים את מותו".

פאראמדיקית מד"א, חוגלה ארז, מתארת: "כשהגענו למקום, ראינו אש ועשן סמיך יוצאים מדירה בקומת הקרקע בבניין, כוחות הכיבוי פעלו במקום, ולאחר שהתאפשר הם נכנסו לדירה, שם אותר וחולץ אלינו, גבר בשנות השלושים, מחוסר הכרה, עם כוויות ושאיפת עשן רב, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".


סמוך לזירת השריפה (צילום: דוברות זק"א)

סמוך לזירת השריפה (צילום: דוברות זק"א)


מאיר אקער, קמב"ץ זק"א ירושלים, מוסר: "מדובר בשריפה שפרצה בדירה בקומת קרקע בבניין בן 2 קומות בשכונת מאה שערים בירושלים, כשהגעתי למקום ראיתי דירה בוערת העולה בלהבות, כוחות הכיבוי חילצו מתוך הדירה שנשרפה כליל גבר כבן 45 שנלכד בתוך הבית כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית, פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותו במקום, מתנדבי זק"א טיפלו בכבוד המת בזירה הקשה. נסיבות האירוע נחקרות על ידי המשטרה".

משטרת ירושלים פתחה בחקירה. "כוחות משטרת ישראל הוזעקו הבוקר למבנה סמוך לרחוב עבודת ישראל בירושלים בעקבות דיווח על שריפה שפרצה במקום", נמסר הבוקר ממשטרת ירושלים. "השוטרים פעלו יחד עם כב"ה לפינוי מספר בני אדם ששהו במבנה. בתוך כך, איתרו אדם נוסף כשהוא ללא הכרה, ולאחר זמן קצר גורמי הרפואה נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות השריפה".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר