שף זכאי חוג'ה, מנת רביולי כורדי במסעדת ג'קו סטריט, שף ליאור חפצדי (צילומים: אנטולי מיכאלו, אסף קרלה, יוני זילברמן)
שף זכאי חוג'ה, מנת רביולי כורדי במסעדת ג'קו סטריט, שף ליאור חפצדי (צילומים: אנטולי מיכאלו, אסף קרלה, יוני זילברמן)

הקרב על הרביולי כורדי: שף זכאי חוג'ה מהג'קו נגד ליאור חפצדי מ-MKR, ולהפך

שף זכאי חוג'ה ממסעדת ג'קו סטריט טוען כי ליאור חפצדי שמתמודד בריאליטי MKR מבשל ומגיש בתוכנית מנות שהועתקו ממנו: "רביולי כורדי זו המנה הכי מפורסמת שלנו, שאף זכתה במנת העשור של 'כל העיר'"; חפצדי: "לא זכור לי שיש בעלות לאדם כזה או אחר על המטבח הכורדי"

פורסם בתאריך: 12.8.20 18:07

העתקה או השראה? שף זכאי חוג'ה, מבעלי מסעדת ג'קו סטריט בשוק מחנה יהודה, טוען כי ליאור חפצדי, שמתמודד בתוכנית הריאליטי "MKR – מטבח מנצח", המשודרת בערוץ 12, מעתיק מנות שהוא מגיש במסעדה. מנגד, חפצדי, דוחה את הטענות וטוען כי זכאי שימש כסטאז'ר במסעדה בבעלותו, שבה הגיש לדבריו מנות כורדיות.

חוג'ה מספר כי הוא נדהם לצפות בטלוויזיה במנת רביולי כורדי, אחת מהמנות המפורסמות של מסעדת ג'קו סטריט, שמוגשת בה כבר שמונה שנים.

"לפני יומיים ראיתי את המנה שלי בטלוויזיה", מספר חוג'ה בשיחה עם "כל העיר", "קיבלתי מלא הודעות ושיחות, וממש הופתעתי כי זו המנה הכי מפורסמת שלנו היום, שאף זכתה במנת העשור של 'כל העיר'. תעשה בכיף, תעשה אבל תפרגן. תגיד איזו מילה טובה. אין לי בעיה, אבל בסוף לקוחות באים, רואים את המנה בטלוויזיה ואומרים 'מעתיקים פה מנות מריאליטי'. וואלה, זה מה שעושה לי רע. תעשה מה שאתה רוצה – אבל תן איזו מילה טובה, שיידעו מאיפה המנה הזו מגיעה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת6"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


חוג'ה מסביר ומדגיש כי מדובר במנה שהוא הגה אותה, הברקה, שהוא למעשה בישל אותה. "יש מנות ספציפיות שהן 'יציאות', וזו מנה 'יציאה' שמבלבלת אנשים, שסועדים זוכרים אותה. לדוגמא, מנה אחרת שעשיתי בתפריט האחרון שלנו היא 'סשימי בית צפאפא'. לקחתי את הסשימי למקום שאף אחד לא מכיר, עם צנוברים וזעתר, הכי ערבי שאני יכול. יש מנות שהן תופסות, ואתה אומר 'וואלה אני יכול לאכול אותם רק פה'. לבוא למסעדת שף ולהכניס מנת חמוסטה, לשים סיסקה, שזה הבשר הכי כורדי ועתיק שיש, ולעדן אותו בתוך רביולי, ולשים את זה בתוך החמוסטה", מתאר בהתרגשות חוג'ה, "זה משהו שאני פיתחתי ועבדתי עליו מאוד קשה. עבדתי קשה בשביל להצליח למכור את המנה הזו בערב. לבוא ולהכין את זה, כאילו הוצאת את זה מהשרוול, ו'איזה גאון אתה'. זה מעצבן, כן", מדגיש חוג'ה, "כי רביולי כורדי זו המנה שלי. אז תשנה אותה, תגוון, תוסיף משהו, תעשה בכיף, אבל אל תגנוב אחד-לאחד. רביולי כורדי זו המנה היחידה שבחיים לא ירדה מהתפריט, כבר שמונה שנים, המנה הכי נמכרת במסעדה והכי מפורסמת".


רביולי כורדי, "גקו סטריט" (צילום: אסף קרלה)

רביולי כורדי, "גקו סטריט" – מנת העשור של "כל העיר" (צילום: אסף קרלה)


'רביולי כורדי' הוכתרה, כזכור, על ידי מבקרי האוכל של "כל העיר" עמית אהרנסון ויהונתן כהן, כמנת העשור של ירושלים – מדור שפורסם לפני כשמונה חודשים. מדובר בכיסוני פסטה עם בצק דקיק שממולאים בסיסקה, "זו מנה פנטסטית בכל מובן", כך כתבו אהרנסון וכהן במדור הביקורת שפורסם ב-2018, "קודם כל, והכי חשוב, היא טעימה רצח. כיסוני פסטה עם בצק דקיק שממולאים בסיסקה הכי טובה שאכלנו בעיר, הכל שוחה במרק חמוסטה קשוח, חמוץ מאוד, עשיר בירק, סמיך ועז טעמים". המבקרים סיכמו את בחירתם שמדובר ב"מטבח ישראלי חדש, מטבח ירושלמי מודרני – ככה, בדיוק ככה, עושים את זה נכון. והפרחים לזכאי חוג'ה".

הבוקר קיבל חוג'ה תמיכה מהשותף שלו  במסעדה רפי רביבו, שכתב בפוסט בפייסבוק: "תעבוד קשה, בשקט וההצלחה כבר תעשה רעש. 8 שנים כשאני שותף של בחור שקם מוקדם בבוקר שם סינר נקי וחוזר בלילה עם סינר מלוכלך. שף משוגע קולינרית, שסביר שתראו אותו עובד במסעדה בין הסירים ולא בטלוויזה, שף שמסתובב בין אנשים מחייך ושואל עם הכל בסדר, שף שלעולם לא השתחצן שהוא 8 שנים מחזיק מסעדה ביד רמה, שף שתמיד הגיב והקשיב לכולם בחיוך ובצניעות. שף הוא כולו לב אחד גדול ובגלל זה האוכל שלו הכי טעים. גם כשלוקחים ממנו את המנות בתפריט, הוא אומר שיהיה להם בהצלחה גם שמלכלכים עליו הוא נשאר עם הרבה ענווה,צניעות ולא יורד לרמה הזאת. שף זכאי חוג'ה אתה מושא להערצה".

"כל העיר" פנה לליאור חפצדי שמסר בתגובה: "עוד בימים שזכאי הייה סטאז'ר אצלי במסעדה התגאיתי במטבח הכורדי והגשתי בגאוה מנות מבית אמא. לא זכור לי שיש בעלות לאדם כזה או אחר על המטבח הכורדי. חבל שאנשים מנסים לרכב על ההצלחה שלנו .מאחל בריאות והצלחה לכולם".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ליאור ואבי. אל תתייחסו למקנאים . אתם אלופים. אוהבים אותכם.

  2. נתן כהן כביר

    יש מנה דומה לעדה הבוכרית מימים ימימה לפני עשרות ואולי מאות שנים.
    גם הרביולי וגם הטעם חמצמץ (זה הולך טוב עם לימון)…..
    אז אולי אתה העתקת את המקור משכן שלך בשכונת הבוכרים???

  3. מורן

    קרב בין כורדים…..עוד תהיה כאן תביעה משפטית על זכות יוצרים…. ראש קובה -העתקת שילמת!!

  4. זיו

    הקרב של הכורדים על הרביולי במרק כורדי. סליחה זכאי חוג'ה יש לך בלעדיות על המנה ??. לא ולא. רצית להתפרסם לא על הגב של חפצדי. די עם הפרסום הזול שלך. זכותו לעשות מה שהוא רוצה.. וגם לבשל את המנה מה קרה. מה אתה קופץ
    רצית להתפרסם עשית את זה
    די כבר עין הצרות עין. בזמן הקורונה. די . למה הרוע הזה. גם אני אעשה את המנה.. די כבר. כול הכבוד חפצדי.

  5. שושנה הירושלמית

    אין צורך במחלוקת גם הקוסקוס המרוקאי עבר שידרוגים העיקר שיהיה בתאבון לכולם מאמינה שכך הוריינו היו עונים לכם

  6. חח

    גקו סטריט עוד מסעדה לא ברמה בירושלים יש לכם לבוא קצת למרכז לראות מסה מסעדות איכות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר