הדמיית פארק האסבסטונים (צילום הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)
הדמיית פארק האסבסטונים (צילום הדמיה: הרשות לפיתוח ירושלים)

המהפך של ואדי האסבסטונים בקרית היובל יוצא לדרך

ראש העיר משה ליאון ויו"ר קק"ל דני עטר חתמו אתמול על ההסכם לפיתוח פארק האסבסטונים המוזנח בקרית יובל, שיכלול אגם מלאכותי, מתקני פארק ונופש; משך העבודות - כשנתיים; ההשקעה הכוללת - כ-70 מיליון שקלים

פורסם בתאריך: 26.8.20 07:58

המהפך של ואדי האסבסטונים המוזנח בקרית היובל יוצא לדרך: אתמול, שלישי, נחתם הסכם לפיתוח הפארק, הגובל ברחוב עמנואל אולסוונגר, בהשקעה כוללת של כ-70 מיליון שקלים. ההסכם נחתם באולם מועצת העירייה על ידי ראש העיר משה ליאון ויו"ר קק"ל דני עטר.

בעיריייה מציינים כי "החוזה נחתם לאחר מו"מ בין הצדדים והוא כולל את פיתוח הפארק הענק, לרווחת תושבי דרום מערב העיר בפרט ותושבי העיר בכלל. עבודות הפיתוח יבוצעו על-ידי חברת 'מוריה'".

כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כחודשיים וחצי אישר דירקטוריון קק"ל את התקציב בסך 70 מיליון שקלים לטובת פיתוח פארק האסבסטונים. כידוע, ואדי האסבסטונים הוא אחד האזורים המוזנחים ביותר בירושלים מזה שנים. כעת, לאחר הבטחות רבות, יזכו בתוך כשנתיים תושבי קרית היובל וקרית מנחם (וירושלים בכלל) ליהנות מפארק קסום ומרהיב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יו"ר קק"ל דני עטר וראש העיר משה ליאון, היום בעיריית ירושלים (צילום: דוברות העירייה)

יו"ר קק"ל דני עטר וראש העיר משה ליאון, היום בעיריית ירושלים (צילום: דוברות העירייה)


הפארק החדש ישתרע על שטח של כ-200 דונם ויכלול אגם מלאכותי, שבילי אופניים, שבילים להולכי הרגל, מתקני משחק חדישים, מתקני ספורט, הסדרת שבילים, חידוש הגינה הקהילתית, חיבור לשכונות הסובבות, הסדרת חניות ועוד, תוך שמירה ושילוב מאפייניו וערכיו הטבעיים הקיימים.

"פיתוח הפארק הינו פועל יוצא של המדיניות העירונית לטיפוח הסביבה הירוקה למען תושבי העיר על ידי הוספת ריאה ירוקה משמעותית בעיר הבירה", נמסר מהעירייה. "הפארקים הרובעיים, כדוגמת פארק האסבסטונים, מטרתם לתת מענה לשטחים ירוקים מפותחים לשכונות הסובבות אותם והם מהווים את ליבת תכנית השטחים הפתוחים של העיר ואת עמוד השדרה של המרחב הציבורי והעירוני".


שביל הגישה המוזנח, ואדי האסבסטונים (צילומים: קבוצת הפייסבוק ירושלים בעיות פיתוח, גוגל מפות)

שביל הגישה המוזנח, ואדי האסבסטונים היום (צילומים: קבוצת הפייסבוק ירושלים בעיות פיתוח, גוגל מפות)


ראש העיר משה ליאון מוסר כי "זהו יום היסטורי וחגיגי בירושלים. לאחר שנים רבות עמק האסבסטונים יהפוך להיות פנינת פנאי וטבע לתושבי דרום מערב העיר ולכלל תושבי הבירה. עיריית ירושלים תמשיך במדיניותה לטיפוח וחיזוק הסביבה הירוקה, לרווחת התושבים. אני מברך ומודה לקק"ל על שיתוף הפעולה שיביא להקמת פארק חדש בירושלים".


הדמיית פארק האסבסטונים (הדמיה: חברת ברוק הדמיות)

הדמיית פארק האסבסטונים (הדמיה: חברת ברוק הדמיות)


יו"ר קק"ל, דניאל עטר, ציין היום בעירייה כי "השנה אנחנו מציינים 120 להיווסדה של קק"ל ומבחינתנו זו סגירת מעגל, לפתח את פארק האסבסטונים, אשר יבנה בסמוך לשכונת קרית היובל – שנקראה כך לכבוד 50 שנים להיווסדה של קק"ל. הפארק שיבנה בעיר הבירה של העם היהודי, מהווה המשך של המחויבות של קק"ל לפיתוח וקידום עיר הבירה של העם היהודי, ולטיפוח וחיזוק הסביבה הירוקה למען התושבים והעיר. אני שמח להוציא לפועל הקמה של פארק חדש, אשר יהווה ריאה ירוקה משמעותית, בעיר שכולנו, אזרחי המדינה, מכירים את מקומה כלב הפועם של העם היהודי. אני מברך על שיתוף הפעולה הפורה עם ראש העיר ועם הרשות לפיתוח ירושלים, יחד נמשיך לפעול לרווחת התושבים, חיזוקה של העיר ושיפור מעמדה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. רוני ש

    זה מה שעושה ראש עיריה שדואג לתושבים ולא רק מדבר
    כל הכבוד לקקל שנתנו את התקציב המדהים
    תודה רבה לכל השותפים שעמלו רבות במשך השנים על התיכנון של הפארק והדחיפה

  2. העצבני מהשפלה

    אם אין אני לי , יהדות העולם לי .
    מזל שיש יהודים טובים התורמים למדינה
    אבל ……. …..

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם ילדי שחקנו במתקנים בודדים באיזור הגדול; אבל עם נכדיי נזכה לשחק בטוח באיזור מרהיב. תודה

  4. איתן הלוי

    כן, זה כבר כנראה לא יהיה בדור שלנו אחרי שעוד הספקנו לראות את המעברה שהייתה שם פעם ולא אסבסטונים כמו שאומרים כאן כל אלו שעוד לא נולדו אז. שבילי המעברה והמדרגות נותרו שם למזכרת כואבת עד עצם היום הזה.

  5. רויטל ברזילאי 0505400701 איפה אתה ביבי גר לך בארמון

    מה אם האמהות החד הוריות שמחפשות מענה לעזרא למען הילדים שלנו…בושה למדינה לתת לאמא לבד לגדל ב2 חדרים 4 ילדים במצב כלכלי קשה בירושלים

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ממש כל הכבוד!! לשניהם!!! דבר ראשון ראש העיר המהולל מחסל את כל הריאות הירוקות כמו ברכס לבן ואז ״זורק עצם״ בואדי האסבסטינים. ממש כל הכבוד!!! ודבר שני הוא חובר ליו״ר קק״ל ש״כל כך דואג לתושבי ירושלים״ עד שהוא הפקיר אלפי משפחות כשנתן ליזם פרטי לקנות את בתיהם מן הכנסיה. לא ראיתי שום פעולה שלו לגאולת הקרקע ולדאגה לאנשים למרות שזו בדיוק הייתה ועודנה המשימה של קק״ל במשך 120 ש׳ קיומה. כל השנים
    ״תפוח האדמה הזה״ של אדמות הכנסיה להט וקק״ל התעלמו עד שיזם פרטי שילם לכנסיה ורכש את חצי ירושלים וקק״ל? לא טרחה לעשות כלום. מה קרה שפתאום כל-כך בוער להם?

  7. מ ג

    מאוד שמח שדרום העיר יקבל שטח ירוק ואזורי פנאי.
    השאלה שלי היא למה אין תוכנית לשמור את אזורי הירק בין רמת אשכול, רמת שלמה, סנהדריה והעזור, כל הזמן בונים, ובונים, עוד , מעט לא ישאר שטחי ירק ופנאי.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם חברת מוריה ׳מטר ריצוף בחודש׳, שנתיים זו אופטימיות לא רגילה… 4 שנים יהיה יותר ריאלי, ותקציב כפול בהתאם.

    מצער שחברת ׳עדן׳ עובדת בקצב זהה… למדה מהטובים, או שאולי השם מכסה על אותם בעלים

  9. מרים עירון

    אני מתגוררת בשכונה הגובלת עם בוסתניה-ואדי האסבסטונים מזה 40 שנה. אני נמנת עם מקימי הגינה הקהילתית בואדי ומבלה הרבה בואדי כפי שהוא. לידיעתכם ישנם תושבים נוספים כמוני המודאגים מאד מהתוכניות הגרנדיוזיות שלכם שעל פניו ישנו לגמרי את אופיו הטבעי , הצנוע והמקסים של הואדי.

    לידיעתכם במהלך כל השנה קיימת בו פעילות מגוונת : גינה קהילתית המנוהלת בהתנדבות על ידי אסתר , כמו כן, תיאטרון חברתי, הופעות לילדים ולמבוגרים , קומזיצים, ימי הולדת ועוד הכל בכייף ובצינעה.

    אנא בשמי ובשם חברי , אנא טפלו בואדי ברכות, בהתחשבות באופיו. לידיעתכם ,המדרון המזרחי שלו הוא היחיד בתוך ירושלים שפורחים בו צמחי בר. הכל בואדי נעשה עד כה באהבה והענווה. אנא מיכם המשיכו ברוח זו את התחדשותו וטיפוחו. התחשבו בקיים וטפחו אותו, על תהפכו אותו למקום אחר המנסה להרשים!!
    מרים אוהבת אל עירון
    בשם אוהבי הואדי והפועלים בו.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר