איאד אל-חלאק (צילום: מרכז אלווין מזרח ירושלים)
איאד אל-חלאק (צילום: מרכז אלווין מזרח ירושלים)

מח"ש: שוטר מג"ב שירה למוות באיאד אל-חלאק בעיר העתיקה יועמד לדין בכפוף לשימוע

מהודעת מח"ש עולה כי השוטרים שוחחו עם איאד אל-חאלק בחדר האשפה, לפני שהוא נורה בפעם השנייה: "המנוח לא היווה כל סכנה לשוטרים ולאזרחים שהיו במקום, השוטר ביצע ירי שלא בהתאם לפקודות המשטרתיות"

פורסם בתאריך: 21.10.20 14:30

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה לפני זמן קצר כי שוטר מג"ב, שירה למוות באיאד אל-חלאק, יועמד לדין בכפוף לשימוע. מח"ש הודיעה לבאי כוחו של השוטר, החשוד בגרימת מותו של איאד אל-חלאק המנוח, כי נשקלת העמדתו לדין בעבירה של המתה בקלות דעת, וזאת, כאמור, בכפוף לשימוע שייערך לו. במח"ש מציינים כי ההחלטה התקבלה לאחר חקירה יסודית ומקיפה של האירוע, ולאחר בחינת מכלול נסיבות העניין. הודעה נמסרה לבני משפחת המנוח בפגישה שנערכה עימם.

כמו כן, במח"ש החליטו לסגור את התיק נגד מפקדו של השוטר החשוד, "שכן לא גובשה עבירה פלילית בהתנהלותו", נמסר ממח"ש.



כזכור, ביום שבת, ה-30 במאי, איאד אל-חלאק, צעיר בן 31 עם צרכים מיוחדים, עשה את דרכו למקום עבודתו בעיר העתיקה במרכז אלווין, כשהוא עוטה על פניו מסיכה כירורגית וכפפות חד פעמיות. שני שוטרים ששהו אותה עת בעמדה בשער השבטים הבחינו בו וחשדו בו, איאד עמד סמוך לפתח עמדת מג"ב בשער האריות. "מאפיינים מסוימים בהתנהגותו של איאד, בן 31 עם צרכים מיוחדים, עוררו את חשדם של השוטרים אשר חשדו כי מדובר במחבל", כך נמסר ממח"ש. "השוטרים עקבו אחר איאד והתחילו לצעוד לכיוונו, תוך שאיאד המשיך בהתנהגות שנחזתה בעיניהם כחשודה. לאור האמור, הכריז אחד השוטרים ברשת הקשר המשטרתית על הימצאותו של מחבל בזירה, והשוטרים החלו במרדף אחר איאד, תוך שהם קוראים לעברו בעברית ובערבית לעצור ולהזדהות".


סמוך לזירה שבו נורה למוות איאד אל-חלאק (צילום: אוהד צויגנברג)

סמוך לזירה שבו נורה למוות איאד אל-חלאק (צילום: אוהד צויגנברג)


מהודעת מח"ש עולה כי השוטר החשוד ומפקדו הצטרפו למרדף, ובמהלכו קרא המפקד אל איאד בעברית "עצור", "עצור או שאני יורה". איאד לא עצר והמשיך במנוסתו. בתגובה, תוך כדי המרדף, המפקד ירה שני כדורים מאקדחו לעבר רגליו, אשר לא פגעו בו. איאד המשיך במנוסתו. מספר שניות אחר כך, פנה איאד למתחם המתואר לעיל, שבו היו באותה עת שלושה אנשים מלבד המנוח: עובד המקום, עובד ווקף ואישה נוספת שהכירה את איאד. השוטר החשוד ומפקדו נכנסו אף הם למתחם, או אז הבחין החשוד באיאד בפינת המתחם, וביצע לעברו ירי וזאת למרות שמפקדו צעק לעברו "חדל" עובר לירי הראשון. כתוצאה מהירי הראשון נפגע איאד בחלק התחתון של בטנו ונפל ארצה. מיד לאחר הירי הראשון המפקד צעק בשנית "חדל".

בשלב זה נכנסו שוטרים נוספים למתחם, והשוטר החשוד צעק לעברו של איאד בעברית "אל תזוז". במקביל, אחד השוטרים שאל את איאד בערבית "איפה האקדח", ואיאד שהיה פצוע מהירי הראשון התרומם והצביע לעבר האישה שהכיר ומלמל דבר מה. בתגובה לכך פנה השוטר לאישה ושאל אותה בערבית "איפה האקדח?", והיא השיבה לו 'איזה אקדח?'. בשלב זה, ביצע השוטר החשוד ירי נוסף לעבר איאד.

כידוע, למרות שהעיר העתיקה מרושתת במצלמות אבטחה, האירוע לא תועד – המצלמות באזור שבו התרחש האירוע הטרגי לא פעלו. "במסגרת פעולות החקירה שביצעו חוקרי מח"ש בסמוך לאחר האירוע, תושאלו עדים ונתפסו מצלמות האבטחה הרלוונטיות לכל מרחב התרחשות האירוע", נמסר ממח"ש, "לרבות המצלמות המוצבות ברחוב בו אירע המרדף אחר המנוח. אירוע הירי בוצע בתוך מתחם השייך לעיריית ירושלים ומנוהל ע"י חברת ניקיון פרטית, שהמצלמות הקיימות בו לא היו מחוברות לחשמל (הניתוק מהחשמל התרחש יום לפני האירוע על ידי אחד מעובדי המקום), ולכן אין תיעוד לאירוע הירי עצמו בתוך המתחם".

עוד נמסר ממח"ש כי "ההחלטה לשקול להעמיד לדין את השוטר היורה בחשד להמתה בקלות דעת התקבלה לאחר בחינת חומר הראיות, נסיבות ביצוע הירי וניתוח מעמיק של ההיבטים המשפטיים של האירוע. בין היתר נבחנו מכלול נסיבות האירוע, לרבות העובדה שהמנוח לא היווה כל סכנה לשוטרים ולאזרחים שהיו במקום, שהשוטר ביצע ירי שלא בהתאם לפקודות המשטרתיות, המוכרות לו היטב, ולא נקט בחלופות מידתיות יותר שעמדו לרשותו. מנגד, נלקחה בחשבון גם העובדה שהשוטר ביצע את הירי לאחר שהתעורר חשד כי מדובר במחבל, כאמור, ואת העובדה כי הירי בוצע תוך כדי פעילות מבצעית בגזרה מורכבת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. תושבת העיר

    זו הסימטה ששוטרים היכו אותי והריצו אותי באלימות כנקמה בגין תלונותי על שוטרים שהטרידו אותי והכפישו שמי בכל העיר כש הצרתפתי לביקור סיור בהר הבית

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכל החכמים שמגבים ואין להם מושג בעבודות משטרה
    יושבי פלורסנטים אין לכם מושג איזה לחץ יש בסטואציה כזאת זה שוטרים ששמסכנים את החיים בשבילכם . אני לא אומר נכון או לא אבל עצם זה שאתם מרשים לכם לשפוט מי אתם איזה מושג יש לכם בכלל
    תתביישו לכם

  3. יהודי גאה

    בימים כתיקונם, ערבי חשוד ששוטרים מורים לו לעצור ולא עוצר ומקפיצים כיתת שוטרים כדי לעצור עם חשש גדול מאוד שהוא מחבל שמתכוון לרצוח היל"ת כמה שיותר יהודים,
    היו נותנים לשוטר שירה בו אות כבוד, ולו בשביל ההרתעה למען ישמעו ויראו.
    אבל כבר כולם יודעים שכמה "יפי נפש" מעדיפים שימותו השם ישמור כמה יהודים העיקר "שיגידו בתשקורת" שאנחנו אומניים וכך גם פועלת האליטה בבתי המשפט מאז תקופת אהרון ברק.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר