מינהל קהילתי בקעה רבתי (צילום: מתוך דף הפייסבוק של מינהל קהילתי בקעה)
מינהל קהילתי בקעה רבתי (צילום: מתוך דף הפייסבוק של מינהל קהילתי בקעה)

אחרי הפרסום ב"כל העיר": בוטל השריון למועמד חרדי בהנהלת מינהל קהילתי בקעה

בעקבות התנגדותם של חברי הנהלת מינהל קהילתי בקעה - הוועדה לבחירות למינהלים חזרה בה מהחלטתה לשריין נציג חרדי; בשאר הנהלות המינהלים הקהילתיים שבהם יתקיימו בחירות - השריון לנציג חרדי נותר על כנו

פורסם בתאריך: 4.11.20 19:29

ל"כל העיר" נודע, כי אתמול, שלישי, התכנסה הוועדה הבחירות למינהלים בראשות השופטת בדימוס בלהה כהנא וחזרה בה מהחלטתה לשריין נציג חרדי – כרגע במינהל הקהילתי בקעה, וזאת בעקבות הביקורת הרבה.

מנגד, במינהלים גינות העיר, פסגת זאב, גוננים והר חומה, ההחלטה על שריון מקומם לנציגים חרדי עדיין עומדת. במינהלים הקהילתיים ואשכולות ישוריינו 7 ו-8 (בהתאמה) מקומות לנציגים חרדים.

כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", לקראת הבחירות להנהלות המינהלים הקהילתיים בעיר שיקיימו בחודש הבא (22.12), עיריית ירושלים החליטה כי נציג חרדי אחד לפחות ישולב בהרכב כל הנהלת מינהל קהילתי בעיר, כולל בשכונות החילוניות והמעורבות, בסבב הבחירות הנוכחי. בהודעה שנשלחה מוקדם יותר השבוע לראשי המינהלים מטעם ועדת הבחירות למינהלים בעירייה, נכתב בין השאר כי "על פי החלטת הוועדה מושב אחד ישוריין לטובת הציבור החרדי, כך שבפועל 8 מושבים יוקצו לציבור הכללי ו-1 מושב לטובת הציבור החרדי".



בהמשך לכך, חברי הנהלת מינהלי קהילתי 'בקעה' שיגרו לעירייה ולוועדת הבחירות את התנגדותם ל'מודל הייצוג', "כחברי הנהלה נבחרי ציבור במינהל קהילתי בקעה רבתי מזה 9 שנים", כך כתבו חברי ההנהלה במינהל, "אנו מבקשים להביע התנגדות נחרצת להחלטת ועדת הבחירות למינהלים הקהילתיים לשריון מגזרי של מועמדים, אנו קוראים לוועדת הבחירות לחזור בה ולקבוע הליך בחירות דמוקרטי אמיתי, ללא שריונים, ללא אפליה 'מתקנת' וללא הבחנה בין מועמדים ממגזר זה או אחר. על המועמדים להיבחר לפי מידת האמון שרוחשים המצביעים להם וליכולתם לפעול למען הכלל, ולא על פי השתייכותם לקבוצת אוכלוסייה זו או אחרת – וודאי שלא על פי אמונותיהם ואורחות חייהם שהם עניין פרטי שלהם ואינו נוגע למישור הציבורי. ממש כפי שנבחרנו אנו בדצמבר 2011".


צילום מסך - רק במינהל קהילתי בקעה לא ישוריין מועמד חרדי להנהלת המינהל הקהילתי

צילום מסך


כאמור, הוועדה החליטה אתמול לבטל את השריון למועמד חרדי בהנהלת המינהל הקהילתי בבקעה. "לוועדה הגיעו פניות רבות בנוגע למודל 'הייצוג ההולם'", נכתב בפרוטוקול ועדת הבחירות שהגיע לידי "כל העיר", "הוועדה החלה לדון בעררים אלו. הוועדה דנה בערר שעסק בשאלת המכסה המינימלית הנדרשת להבטחת ייצוג של מנדט".                                                                                                                                                                                          ענת מופקדי, מועמדת למינהל קהילתי בקעה מברכת על החלטת הוועדה ומוסרת כי "התארגנות ומעורבות התושבים והמנהל הקהילתי למען השכונה הביאה לתוצאה בה חברי ההנהלה החדשים שיבחרו ייצגו את כלל תושבי השכונה כולל קבוצות המיעוט".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת15"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אלמוני

    איכסה של שכונה מתעסקים בשטויות גועל נפש אפשר לחשוב שחרדים זה מצורעים

  2. ירושלמית

    שכונה גזענית, נבחרי הציבור מתעניינים רק בעצמם, ברור שאורח חיים של הנבחרים משפיע על ההתנהלות הציבורית, אבל כשכל אחד חי בציבור שלו ומתעלם מכל השאר אז "לא צריך אפליה מתקנת".
    מקווה שחליפו נבחרים בבחירות הבאות, ויעלו במקומם נבחרים אנושיים

  3. אולי הכותרת מטעה

    בתחילת הכתבה, גם אני חששתי שמדובר באפלייה נגד חרדים. בהמשך, הבנתי שהמטרה בהחלטה היתה דווקא למנוע אפלייה. שכל נציג ייבחר לפי האיכויות שלו, ולא לפי השתייכות מגזרית כלשהי.

  4. אפלייה מתקנת - בכבוד מייצגת?

    מעניין איך היו מגיבים לביטול שריון מקום עבור מגזרים מגוונים אחרים, כגון אתיופים, להט"בים, בעלי מוגבלויות שונות…

    האם באמת צודק לשריין למגזרים כלשהם מקום באופן קבוע (כדי לוודא שיש תמיד ייצוג "הוגן" או מגוון), או שיותר צודק ומכבד לתת לכולם את אותם התנאים להיבחר?

  5. פלס

    הגיע הזמן שכל העיר יפסיק עם הגיזענות ויפסיק לבחור לכתבה מאוזנת, כותרת שמטעה את הציבור וגורמת צער ועורמה.
    הכתבה מבקשת בחירה דמוקרטית על פי הצבעת מועמדים. כניראה שהחרדים הם מיעוט, אבל גם הם זקוקים לייצוג. נקווה שימצא פתרון אנושי. בלי שינאת חינם.

    דתי או חרדי או אדם שומר מצוות, בחלק מין השכונות זה מיעוט אבל זה לא יוצא מין הכלל.
    רק תזכורת קטנה.
    אין לנו, הישראלים חילונים או דתיים, חלק בארץ ישראל אלא על פי התורה שניתנה לעם ישראל לפני כניסתם לארץ ישראל לעסוק בעבודת השם.
    מי שמוקיע חרדים, דתיים ושומרי מצוות. שיעמוד ויגיד על סמך מה הוא גר בארץ ישראל?

    ועד אז
    עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלנו ועל כל עמו ישראל. ויאמרו אמן

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם שיריון מקום לנשים בשכונות הדתיות? ובואו נגדיל בכל שכונה שליש מהמקומות ישורינו לנציגים של הציבור החילוני שמהווה מיעוט בעיר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר