מתוך תערוכת היובל בגבעת התחמושת (צילומים: Avie Estrin, Afif Hanna Amireh, Kobi Bicaci,
מתוך תערוכת היובל בגבעת התחמושת (צילומים: Avie Estrin, Afif Hanna Amireh, Kobi Bicaci, Raffaele De Vincenzo)

גבעת התחמושת: תערוכת תמונות שצולמו בירושלים

אתגר הצילום הבינלאומי "JerusaLENS" הוביל לשליחת 14,500 צילומים מרחבי העולם, שמתוכם נבחרו 100 תמונות, שמוצגות תחת הכותרת "תערוכת היובל"

פורסם בתאריך: 17.6.17 18:38

תערוכת צילומים מרהיבה "תערוכת היובל" שמה – מוצגת בימים אלו בגבעת התחמושת. התערוכה כוללת 100 צילומים, שנבחרו מתוך 14,500 תמונות של אלפי צלמים מרחבי העולם. על התמונות הנבחרת הצביעו כ־2.4 מיליון איש מרחבי הגלובוס, והם מוצגים כעת לקהל הרחב בחינם בגבעת התחמושות.

 

לפי המקורות 'עשרה קבין של יופי ירדו לעולם וירושלים נטלה תשעה מהם'. עדשות המצלמה של כ־5,000 צלמים מוכיחות את הטענה הזו, בזמן שהן מתעדות לא רק את נופיה הפסטורליים והייחודיים של העיר אלא גם את הרגעים הקטנים, שתושבי העיר רואים מדי יום אבל נותנים להם לחלוף לידנו.

(צילום: Avie Estrin-Canada)

(צילום: Avie Estrin-Canada)

 

"תערוכת היובל" היא תוצר של אתגר הצילום הבינלאומי "JerusaLENS", והיא מעניקה זווית הסתכלות ייחודית על מרקם החיים האנושי של העיר.

מארגני תחרות הצילומים מתגאים בעניין חסר התקדים שנוצר מסביב. במסגרת אתגר הצילום "JerusaLENS" התבקשו צלמים מרחבי העולם לשלוח צילומים של ירושלים. כאמור, 14,500 תמונות נשלחו לתחרות ועלו להצבעת הגולשים. מספר המצביעים בתחרות עמד על כ־2.4 מיליון, יותר מתחרויות דומות שהתקיימו בפריז, בלונדון ובניו יורק.

על מנת שהתחרות תהיה שווה, הצילומים הוצגו באנונימיות וכך הובטח כי המצביעים לא יטו את העדפותיהם בהתאם לשמות או למגזרים אליהם משתייכים הצלמים. כך הגיעו המארגנים לתערוכה מגוונות שכוללת צילומים מישראל ומארצות הברית, שמוצגים לצד תמונות מטוניס, מצרים וירדן, כשהמכנה המשותף הוא ירושלים והמציאות שבתוכה.

(צילום: Afif Hanna Amireh-Israel)

(צילום: Afif Hanna Amireh-Israel)

 

ההצבעות ברשת העלו שלושה זוכים מאושרים בפרסים שונים. בפרס האתגר זכה הצלם דוד מור, שקיבל סך של 5,000 דולר. בפרס ה'צילום הנבחר' זכתה דליה רגו'אן, שקיבלה סך של 2,225 דולר. בקטגוריית 'הגורו' זכה אריאל לבנון בסך של 2,225 דולר.

סיפור מרגש שעלה מתוך בחירת התמונות לתערוכה נוגע לשחרור העיר במלחמת ששת הימים. בין התמונות הרבות, בלטה לעיניי האוצרים תמונה אחת ייחודית המציגה בפשטות בני אדם היושבים על חומות העיר העתיקה. לאחר בחירת התמונה בתור "בחירת הגורו" התברר כי הצלם, אריאל לבנון (76), לחם בקרב על בית הספר לשוטרים במלחמת שש הימים. אביו של יוזם האתגר, אלון ולד, לחם לצד לבנון ונפל בקרב על גבעת התחמושת באותה מלחמה.

(צילום: Kobi Bicaci-Israel)

(צילום: Kobi Bicaci-Israel)

 

על כך מספרת רינה קסטל ונובו, אחת מאוצרות התערוכה: "חיפשתי תמונה עם פשטות, המציגה את רוחה ותושביה של העיר, נתקלתי בתמונה הזוכה כמה ימים לפני סיום האתגר ומסתבר שהיא לכדה גם את עינו של ראש צוות השיפוט. לא סימנו את התמונה והיא אבדה בתוך ים התמונות. נדרשה עבודת תחקיר מקיפה על מנת לאתרה בשנית, והסיכוי שהצלם יהיה מיוצאי חטיבה 55 הוא 1 ל־14,500".

 

אין פלא שהתמונות והתערוכה יצרו עניין רב כל כך. רק בעיר שבה בשיטוט בין שלושה רחובות סמוכים מתאפשר מבט לשלוש תרבויות שונות, ניתן לתפוס בלחיצה את המציאות המורכבת והפסטורלית שבעיר. הכישרון הרב שנדרש בשביל להפיק תמונות באיכות גבוהה לא נופל מהעין שבה ניחנים הצלמים המוכשרים שהגישו תצלומיהם. כך ילד הסוחב את מרכולת הבייגלה הנמכרת בשער יפו זכתה במקום הראשון, והיא מוצגת בתערוכה לצד תמונתם של ילדים חרדים שובבים, שמטפסים על גדרות בחג הפורים.

התערוכה, שמתקיימת בשיתוף קק"ל, JNF, גבעת התחמושת ומשרדי הממשלה השונים היא ללא ספק בין המיצגים המעניינים המתארים את הפסיפס הירושלמי הסבוך. התמונות אינן רק פריטים קוסמטיים, אלא שהן מהוות את סיפורה של עיר.

"תערוכת היובל". גבעת התחמושת. א'-ה' 17:00-8:00, ו' 13:00-8:00. כניסה חופשית.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. פקידת קבלה- גבעת התחמושת

    לידיעת אתר "כל העיר" והציבור-

    הכניסה לאתר בתשלום של 10 ש"ח.
    אשמח אם הידיעה תתוקן.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר