שיפוצים במכללת אורט (צילום: יח"צ)
שיפוצים במכללת אורט (צילום: יח"צ)

מכללת אורט ירושלים: המבנה עוצב על ידי סטודנטים

סטודנטיות וסטודנטים להנדסאות נוף תכננו ועיצבו את מתחם הלימודים בהתאם לצרכיהם

פורסם בתאריך: 20.6.17 12:37

סטודנטים וסטודנטיות במסלול "הנדסאות נוף" במכללת אורט להנדסאים ברחוב הנביאים, השתתפו בשנה האחרונה בתכנון ועיצוב של מתחם המכללה. הסטודנטים התבקשו לערוך סקר בנוגע לשטחים הקיימים של המכללה, לאתר את ערכיהם הנופיים, ההיסטוריים והשימושיים, ולהציע פתרונות לבעיות שזיהו בשטח. לשם כך ראיינו, בין השאר, את תלמידי המכללה אודות אופני השימוש שלהם בשטחים והצרכים השונים שלהם ובהתאם לכך איתרו פינות מנוחה וישיבה נדרשות, פינות עישון, אזורי התכנסות וכדומה. בנוסף ערכו סקר אקולוגי ובמהלכו מיפו את גורמים אקולוגיים ואקלימיים אשר נלקחו בחשבון בתכנון.
במהלך השנה גיבשו התלמידים בשיעורי הסטודיו תכניות על בסיס הסקר שערכו אשר נתנו מענה לגורמים השונים שזיהו כבעלי חשיבות מרכזית- התמצאות במתחם המכללה; הקניית אווירה חמימה ומכניסת אורחים; תפירת זהות עיצובית מאחדת למתחם התורמת לסדר, התמצאות ואסתטיקה; מענה לצרכים השונים של הסטודנטים במכללה בשעות ההפסקה ובתנאי תאורה ואקלים שונים.

***

מאבק ההורים בנווה עציון: נגד העברת בית הספר לחינוך החרדי מחריף 

כ-80 אלף תיכוניסטים בעיר ייצאו לחופשת קיץ 

הטור החדש של רני חזון וייס: על הפער בין חופשות התלמידים להורים 

 

***
בהמשך גובשה תכנית המשלבת בין מספר עקרונות תכנון ועיצוב מרכזיים אשר הועלו על ידי הסטודנטים והוחלט ליישמם במסגרת פעילות משותפת עם מחלקת אדריכלות ועיצוב פנים ומחלקת תקשורת במכללה במסגרת בית ספר אורט דיזיין. בפעילות זו השתתפו נציגי התלמידים משלושת המחלקות ובמהלך שבוע ימים ביצעו ציור קיר בחזית בנין שתוכנן על ידי הסטודנטים ופיתוח נופי בחצר הבניין. בשבוע זה הזדמן לתלמידים לקחת חלק פעיל בביצוע ויישום פרי תכנונם ולחוות רגע נדיר של התממשות תכנית משולחן השרטוט ולשנות את פני המכללה בה הם לומדים.
בראש הפרויקט הייחודי עומדת ד"ר מיכל ביטון, אדריכלית נוף וחוקרת היסטוריה של גנים המכהנת כראש המסלול לאדריכלות נוף במכללה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר