שער שכם (צילום: אוליבייה פיטוסי)
שער שכם (צילום: אוליבייה פיטוסי)

חקירת הפיגוע בשער שכם: הימ"ר עצרה את אימו של המחבל

האם נעצרה בחשד לתמיכה בארגון טרור. עוד עצרה המשטרה הבוקר תושב מזרח העיר בחשד שהסיע את המחבלים למקום הפיגוע, שבו נרצחה לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא ז"ל

פורסם בתאריך: 21.6.17 09:50

חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של המשטרה עצרו שני חשודים, בהם תושב מזרח ירושלים החשוד בהסעת המחבלים ואימו של אחד המחבלים החשודה בתמיכה בארגון טרור. בפיגוע המשולב ביום שישי בערב נרצחה לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא ז"ל, בת 23 במותה.
רס"ר הדס מלכה (צילום: משטרת ישראל)

רס"ר הדס מלכא (צילום: משטרת ישראל)

 

כזכור, במהלך הפיגוע כוח של לוחמי משמר הגבול שפעל בשער שכם שמע קולות ירי ודיווחים בקשר בגין פיגוע באזור מערת צדקיהו הסמוכה לשער שכם. הכוח התכנס והתחיל לנוע לכיוון האירוע כאשר לפתע הגיח מחבל נוסף והחל לדקור את הדס ז"ל. היא נאבקה במשך מספר שניות עם המחבל שדקר אותה מספר פעמים תוך שהיא מנסה לשלוף את נשקה. 
זירת הפיגוע בשער שכם שבו נרצחה רס"ר הדס מלכא ז"ל (צילום: רויטרס AMAR AWAD)

זירת הפיגוע בשער שכם שבו נרצחה רס"ר הדס מלכא ז"ל (צילום: רויטרס AMAR AWAD)

במשטרה מציינים כי חקירת הפיגוע הוטלה על היחידה המרכזית של משטרת ירושלים, אשר פועלים מאז קרות הפיגוע לאיסוף ממצאים וראיות ולהביא לדין כל מי שהיה מעורב בפיגוע בכל דרך. במסגרת החקירה עצרו חוקרי היחידה המרכזית תושב עיסאוויה בחשד שהסיע את שלושת המחבלים למקום הפיגוע. החשוד נעצר ונבדק חשד לפיו ידע על כוונותיהם ולא מנע זאת.
פיגוע בשער שכם (צילום: דוברות המשטרה)

זירת הפיגוע בשער שכם (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן, ולפי החלטת חוקרי הימ"ר נעצרה הלילה אימו של אחד המחבלים, זינב ענכוטש, תושבת הכפר דיר אבו משעול, שהובאה אף היא לחקירה בימ"ר בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע. שני החשודים יובאו בהמשך בפני בית המשפט שם יבקשו חוקרי היחידה המרכזית להאריך מעצרם.
***
פיגוע משולב בשער שכם בערב שבת
לוחמת מג"ב נדקרה למוות
נמשכת המתיחות בעיר העתיקה
***
פיגוע בשער שכם (צילום: דוברות המשטרה)

זירת הפיגוע בשער שכם (צילום: דוברות המשטרה)

מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי אמר כי "בביקור הניחומים שקיימתי אתמול בבית משפחת מלכא הבטחתי לאביה של הדס ז"ל שכפי שעשינו בעבר בפיגועים קודמים בירושלים, ידינו תגיע לכל מי שקשור לפיגוע בכל דרך ולכל מי שרק מעז להביע בגלוי תמיכה ולהשמיע דברי הסתה בוטים ועידוד לפיגוע הרצחני והקשה בו נרצחה הדס מלכא ז"ל. כך עשינו עם מעצרם של שני החשודים. לכך לא ניתן יד ונגיב ביד קשה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר