המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין (צילומים: אבי חיון, דוברות הדסה)
המרכז הרפואי הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין (צילומים: אבי חיון, דוברות הדסה)

המחסור החמור בהדסה ממשיך: מלאי החומרים והציוד הדרוש לניתוחים אוזל

המתיחות בין רשת 'הדסה' לבין המדינה נמשכת על רקע קשיי התקצוב והתדרדרות מלאי החומרים והציוד הדרוש לשם ביצוע ניתוחים, שהולך ואוזל עד לכדי מחסור חמור וקיצוני; בכירים בהדסה: "נפנה שוב למשרד האוצר בבקשה להמשיך בתמיכה"

פורסם בתאריך: 23.6.21 20:42

המתיחות בין רשת בתי החולים 'הדסה' לבין המדינה נמשכת על רקע קשיי התקצוב והמצב שהתפתח בימים האחרונים בו מלאי החומרים והציוד הדרוש לשם ביצוע ניתוחים הולך ואוזל עד לכדי מחסור חמור וקיצוני.

כפי שפורסם אמש  ב"כל העיר", מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, פנה לעמיתיו – מנהלי בתי החולים הממשלתיים, בתי החולים של קופות החולים וחברת "שראל", וביקש מהם כל סוג אפשרי של סיוע בתצורה של חומרי חבישה לטיפול בחולים, במיוחד ציוד הדרוש לשם ביצוע ניתוחים דחופים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון



הרקע לבקשה החריגה ולמחסור החמור בציוד כירורגי, כמו גם בסוגי ציוד אחרים הדרושים לשם התנהלותו התקינה של בית החולים, הינו הפסקת אספקות ציוד ותרופות מצד ספקים של בית החולים, לאחר שהתשלומים המיועדים לעבור אליהם מתעכבים מחודש אפריל. העיכוב בהעברת התקציבים יצר עד כה מחסור כה חמור של חומרי חבישה ושאר ציוד שהנו קריטי לתפעול שוטף של מחלקות בית החולים השונות, שכעת הוא כבר משליך ישירות בצורה מהותית על האפשרות והיקף היכולת לבצע פעילות כירורגית ואחרת בבית החולים.

הסיבה לתלות הגבוהה והמידית של 'הדסה' בכספי התקציבים שמתעכבים, היא שמדובר בתהליך המתפתח בעקביות מאז תחילת חודש אפריל, בו הפסיק משרד האוצר להעביר תמיכות לבתי החולים הציבוריים, ובראשם להדסה. כתוצאה מכך, נאלצה קשת הדסה לפרוס תשלומי מס לרשות המיסים ולדחות תשלומי לספקים, עד כדי הגעה כאמור למצב בו בית החולים אינו יכול עוד להתנהל בצורה תקינה ומלאה.

גורמים בכירים ברשת הדסה מסרו בשיחה עם "כל העיר" כי בהיעדר תמיכת בתי חולים אחרים שיהיו מסוגלים לסייע בצורה מהותית באספקת חומרי החבישה, אלו יאזלו כליל תוך מספר ימים. כמו כן, נמסר מהדסה כי: "הדסה פונה שוב למשרד האוצר בבקשה להמשיך בתמיכה באופן מיידי ולהסדיר את הגורמים למצוקת כלל בתי החולים הציבוריים בארץ".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר