גן השושנים בטלביה, משה ליאון (צילומים: ד"ר אבישי טייכר, CC BY 2.5, מתוך ויקיפדיה, ארנון בוסאני)
גן השושנים בטלביה, משה ליאון (צילומים: ד"ר אבישי טייכר, CC BY 2.5, מתוך ויקיפדיה, ארנון בוסאני)

שכחו את המגזר החילוני? עיריית ירושלים מונעת פתיחת בתי קפה בגנים ציבוריים בשבתות

בשנה הקרובה צפויים להיפתח בגנים ובפארקים ברחבי העיר בתי קפה, אולם בתנאים להפעלת בית קפה בגן השושנים בטלביה נכתב כי המקום לא יפעל בשבתות ובחגים. יו"ר התעוררות ברקוביץ אומר כי "ההחלטה דוחקת את החילוניים החוצה". העירייה בתגובה: "העירייה פועלת ברגישות ותוך שמירה על הסטטוס קוו"

פורסם בתאריך: 21.2.22 19:36

"לפני 5 שנים, כשהייתי בגן השושנים (ליד תיאטרון ירושלים) לא הצלחתי להבין איך המבנה שקיים בגן לא משמש כבית קפה. יש דבר יותר נפלא מלשבת עם הפוך רותח וקרואסון שקדים כשאתה משקיף מטווח בטוח על הילדים משחקים?".

על המילים הללו חתום אמיר חכימיאן, מנהל האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים, אשר כתב אותם בדף הפייסבוק שלו, כחלק מקידום שיתוף תושבי טלביה והסביבה לקחת חלק בהצבעה אודות פתיחת בית קפה בגן השושנים.

ואם הדבר נפלא כל כך נפלא – מדוע זה פחות נפלא לשבת עם הפוך רותח וקרואסון שקדים בשבתות או בחגים? תשובה אמיתית אין, אבל כנראה שלדעת עיריית ירושלים בראשות משה ליאון הדבר אינו נפלא כלל וכלל, שכן בתנאים להפעלת בית הקפה מצוין במפורש שהוא לא יפעל בשבתות ובחגים.

מכאן עולה השאלה האם ראש העיר ליאון ועיריית ירושלים החליטו לאסור פעילות במרחב הציבורי בשבתות ובחגים? אולי אין החלטה גורפת וחד משמעית בעניין, אבל נראה שכל הפעולות האחרונות שנעשות בכיכר ספרא מובילות לאותו הכיוון, זאת למרות שהגדרות הסטטוס קוו קובעות כי אין מניעה שבתי קפה/מסעדות יפעלו בשבתות ובחגים.


משה ליאון (צילום: ארנון בוסאני)

משה ליאון (צילום: ארנון בוסאני)


הנושא הזה של הפעלת בתי הקפה בגנים הציבוריים בשבתות ובחגים עלה כבר בישיבת דירקטוריון הרשות לפיתוח ירושלים, שבו הוחלט כי המקומות הללו לא יפעלו בשבתות ובחגים.

עופר ברקוביץ, יו"ר התעוררות ויו"ר האופוזיציה, מתייחס לנושא ואומר: "לא ניתן לליאון לפגוע בסטטוס קוו בירושלים ובציבור החילוני. התוכנית החשובה שלנו, להקמת בתי קפה בפארקים הציבוריים, שאומצה על ידי העירייה, היא נפלאה, אבל ההחלטה של ליאון לסגור את בתי הקפה והעינוג בסופי השבוע היא בלתי חוקית ופוגעת בירושלים בצורה קשה ודוחקת את החילוניים החוצה. נילחם בכל האמצעים, ציבורית ומשפטית כדי לשנות את ההחלטה הזו. אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא לא תהיה ירושלים".


עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)


ברקוביץ והתעוררות, יש לציין מתכוונים להעלות את הנושא בישיבת מועצת העירייה הקרובה תחת הכותרת "איכות חיים בירושלים – אישור פעילות לפינות קפה בפארקים עירוניים בכלל ימות השבוע".

בהצעה נכתב, בין השאר, "שמחנו לראות כי ראש העירייה אימץ את התוכנית שלנו, וכי בתקציב עיריית ירושלים לשנת 2022, ובספר התקציב של הרל"י לשנת 2022 הוקצו משאבים רבים לטובת הקמת בתי קפה והשמשת מבנים ישנים.

 

 

"לצערנו כמו במקרים רבים, שוב נכנע ראש העירייה לתכתיבים פוליטיים הפוגעים בתושבי העיר, בניגוד לרצון התושבים ולסטטוס-קוו העירוני, קבע בדירקטוריון הרל"י כי הפעלתם של פינות קפה בפארקים השונים לא תתאפשר בסופי השבוע, זאת על אף שמפעילי פינות הקפה הינם אנשים פרטיים, וכי הפעלת בתי קפה הינה עינוג שבת לכל דבר ועניין, המותר בחוק העזר העירוני".


גן השושנים (צילום: ד"ר אבישי טייכר,CC BY 2.5, מתוך ויקיפדיה)

גן השושנים (צילום: ד"ר אבישי טייכר,CC BY 2.5, מתוך ויקיפדיה)


עוד נכתב בהצעת ההחלטה: "אנו קוראים לכם ראש העירייה וחברי המועצה לתמוך בהצעתנו וברצון התושבים, ולציית לסטטוס קוו העירוני, ולאפשר את הפעלתן של פינות הקפה בכל ימות השבוע. זאת, תוך מתן חירות אישית לכל תושב ותושבת לבחור מתי והאם ליהנות מפינות הקפה בפארקים השונים".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים מקדמת פעילות במרחב הציבורי ומעודדת פתיחת בתי קפה בגינות, פארקים וכיו"ב, לרווחת תושבי העיר והמבקרים בה. העירייה פועלת ברגישות ותוך שמירה על הסטטוס קוו".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שוקי מוזס

    אני חילוני שרוצה לשמור על ציביון יהודי בירושלים עיר הקודש!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר