ההתפרעויות הלילה בבר אילן (צילומים: דוברות המשטרה)
ההתפרעויות בבר אילן לפני כשלושה חודשים (צילומים: דוברות המשטרה)

סגן ראש העיר קינג על ההתפרעויות בבר אילן: "על אף הנזק – אין עדיין אנרכיסט אחד שהושלך לכלא"

בר אילן - אזור מלחמה: מאות חרדים קיצונים גרמו, שוב, לנזק עצום לתשתיות הרכבת הקלה. סגן ראש העיר אריה קינג זועם על אוזלת היד של גורמי האכיפה ואומר כי "משטרת ירושלים, פרקליטות מחוז ירושלים ובתי המשפט בירושלים לא מצליחים להעניק ביטחון לתושבי העיר". המשטרה בתגובה: "בחודשים האחרונים הוגשו כתבי אישום נגד מעורבים שונים"

פורסם בתאריך: 24.2.22 13:35

בר אילן – אזור מלחמה. נראה שאין דרך אחרת לתאר את המראות הקשים שנראו במהלך הלילה האחרון (בין רביעי לחמישי) בבר אילן, בסמוך לתוואי עבודות הרכבת הקלה – שם התפרעו מאות חרדים קיצונים והשחיתו מכל הבא ליד. הסיבה – מחאה נגד מעבר הרכבת הקלה בבר אילן ובשכונות החרדיות.


בין הנזקים שגרמו המתפרעים – הצתת כלי צמ"ה, הצתת צנרת המשמשת לעבודות הרכבת הקלה, השחתת עמודי תאורה ותמרורים, עקירת גדרות, השלכת פסולת לתוואי העבודות ועוד.



כידוע, המחאות והוונדליזם כנגד עבודות התשתית של הרכבת הקלה הפכו לעניין שבשגרה בחודשים האחרונים – והן מתרכזות בעיקר לציר בר אילן, אבל לא רק. למרות זאת, נראה שאכיפה ממשית כנגד המתפרעים אין, והדבר מכעיס ומקומם במיוחד את סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) שאומר בשיחה עם "כל העיר": "מזה תקופה ארוכה אנו נחשפים למצב מדאיג בעיר, מצב שבו משטרת ירושלים, פרקליטות מחוז ירושלים ובתי המשפט בירושלים לא מצליחים להעניק ביטחון לתושבי העיר. ברחוב ראשי בעיר, רחוב בר אילן, השתלטו האנרכיסטים על חיי התושבים. מדאיג אותי מאד כסגן ראש העירייה, שעל אף הזמן הרב שחלף מאז החלו ההתפרעויות, ועל אף הנזק שנאמד בעשרות מיליוני שקלים, נזק לקופה הציבורית, אין עדיין מפגין אנרכיסט אחד שהורשע והושלך לכלא".


אריה קינג (צילום: יח"צ)

אריה קינג (צילום: יח"צ)


עוד מוסיף קינג: "בהיעדר הרתעה כלפי הקיצוניים, אין זה פלא שרוב הציבור שסובל מדי יום מהקיצוניים, לא מעיזים להתמודד ולהתעמת עם הקומץ הקיצוני שמחלל את שם ה' מדי ערב, קומץ אשר עובר על שלל עבירות של בין אדם לחברו וכן עבירות של בין אדם למקום".



למרות הביקורת המוצדקת של סגן ראש העיר קינג, יש לציין כי כוחות המשטרה פעלו בבר אילן במשך שעות ארוכות, והשתמשו במכת"זית ובפרשים על מנת לפנות את המתפרעים, כמו גם ברימוני הלם ועוד. כפי שקרה בהתפרעויות קודמות בציר – אולם, כפי שמתאר זאת קינג, בהיעדר הרתעה והושבה של אותם פורעי חוק בכלא, או אולי פגיעה בכיס שלהם באמצעות תביעות אזרחיות אישיות, אין לצפות שההתפרעויות ההלו ייפסקו.

ממשטרת ישראל נמסר: "במהלך החודשים האחרונים שוטרי משטרת ישראל פועלים נגד מפרי סדר ופורעי חוק במחאות אלימות נגד הרכבת הקלה בירושלים, ובהם נעצרו עשרות חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי, ונדליזם ועוד. במהלך תקופה זו הוגשו כתבי אישום נגד מעורבים שונים שנעצרו באירועים אלו. בנוסף חלק מתיקי החקירה שהסתיימו הועברו לעיון והחלטת התביעה, וחלק מהחקירות מתנהלות בימים אלו, לרבות נגד חשודים המעורבים במעשי ונדליזם ונזק לרכוש".

עוד נמסר מהמשטרה: "רק אמש נעצרו על ידי המשטרה 10 חשודים בחשד להפרות סדר אלימות במהלך מחאה שהיתה באזור. נמשיך לפעול נגד מפרי סדר, פורעי חוק ואלימות מכל סוג שהיא במהלך מחאות אלו ובכלל, ולחקור את הפרות החוק והסדר באזור ביסודיות במטרה למצות את הדין עם המעורבים".

 

תגובת פרקליטות מחוז ירושלים והנהלת בתי המשפט לא נמסרה למרות פניית "כל העיר".

"כל העיר" פנה גם לעיריית ירושלים בבקשה לברר את אומדן הנזק שנגרם, כמו גם את האפשרות שעיריית ירושלים תגיש תביעות נזיקין אישיות כנגד המתפרעים. במענה לפנייה נמסר מעיריית ירושלים: "פעם נוספת מיעוט של קיצוניים, שרובו כלל אינו מתגורר השכונה, פועל באלימות וונדליזם כנגד עבודות הרכבת ופוגע בציבור התושבים כולו. מרבית הנזק מהתפרעויות אלו, נגרם לתשתיות השכונה, לקווי המים החשמל והטלפון, לתחנות אוטובוס ולרכוש פרטי, דבר הגורם סבל רב עוד יותר לחיי התושבים והעסקים באזור, מעבר לנזק שנגרם לעבודות.

"ממדי הנזק מוערכים במיליוני שקלים, ותיקונם עשוי לארוך זמן. עם זאת, אנו נחושים להמשיך להתקדם בעבודות על פי התכנון, לטובתם של תושבי האזור המעוניינים בהקמת הרכבת הקלה ותומכים בה באופן מלא".

"באשר לסוגיית התביעות האזרחיות", נמסר עוד, "העירייה תפעל בכל דרך נגד הפורעים וגורמי הנזק, תוך סיוע ושיתוף פעולה עם משטרת ישראל וכלל גורמי האכיפה, האמונים על אבטחת העבודות ועל שלומו וביטחונו של הציבור".


הבית החדש שלכם מחכה בלוח הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שימי

    ראש עיר דפןק שמרשה לקומץ מטורפים לשבש ולהשמיד ציוד יקר ערך.
    צריך לשים אותם בכלא לשבוע ימים באגף של העולם התחתון

  2. ירושלמי

    ככה זה … שברת רמזור חכם שעולה 100 אלף שקל כלום
    שכחת לשים פנגו בחניה כחול לבן, קנס !!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר