סעדה כהן עם שחקני הפועל ירושלים (צילום: עזר מציון)
סעדה כהן עם שחקני הפועל ירושלים (צילום: עזר מציון)

מגשימים חלומות בהפועל ירושלים: ניצול השואה שחזר למגרשים בגיל 83 

סעדיה כהן, ניצול שואה בן 83, שיחק לפני למעלה מ-60 שנה בהפועל ירושלים בכדורגל. היום, כשהוא נמצא בבית חולים גריאטרי, היה לו בעיקר חלום גדול אחד שרצה להגשים - לחזור למגרש ולהיפגש מקרוב עם שחקני הקבוצה. הבוקר, חמישי, זה קרה

פורסם בתאריך: 12.5.22 15:34

סעדיה כהן, ניצול שואה, שעלה ממרוקו לישראל כילד קטן היה בין השחקנים הבולטים של קבוצת הפועל ירושלים לפני למעלה מ-60 שנה. היום כהן, בן 83, נמצא בבית החולים הגריאטרי של משרד הבריאות עמל שבמעלה אדומים והיה לו חלום אחד גדול שרצה להגשים. הוא ביקש להגיע ולהיפגש מקרוב עם שחקני קבוצת הפועל ירושלים שלפני מספר ימים הבטיחה את הישארותה בליגת העל.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


עמותת עזר מציון שמלווה את כהן נרתמה לסייע – זאת במסגרת פרויקט "משאלת לב לניצול" של העמותה ומשרד הבריאות שמגשים משאלות לניצולי שואה ברחבי הארץ. מלוות הפרויקט אורה לוי אביקסיס יצרה קשר עם מנהל הקבוצה שי אהרון שנתרם מיד לסייע. הבוקר, לאחר תיאומים רבים, הביקור יצא לפועל.

כהן, אשר מרותק לכיסא גלגלים, הוסע למגרש של הקבוצה בעמק הארזים – שם זכה להגשים את חלומו. הוא נפגש עם המאמן זיו אריה ועם השחקנים ושיתף אותם בחוויות שלו מהימים בהם שיחק בקבוצה. הוא התפעל מהתנאים כיום וסיפר שהוא זוכר שלפני 60 שנה, השחקנים אף היו מגיעים למגרש במשאיות שהעבירו אוכל. ההתרגשות על כר הדשא היתה מיוחדת – הן של כהן ובני משפחתו והן של השחקנים והצוות.

מנהלת מיזם "משאלת לב לניצול" בעמותת עזר מציון נעמי מזרחי: "במסגרת הפרויקט כבר הגשמנו כ-800 משאלות של ניצולי שואה, רובם מרותקים ואינם ניידים. יחד עם זאת, עדיין כל הגשמת משאלה היא מרגשת ומיוחדת עבור כולנו כל פעם מחדש. מרגש תמיד לראות את השמחה והאושר על פניהם של הקשישים שזוכים בגיל מבוגר כ"כ להגשים חלום שחיכו לו לעיתים שנים ארוכות".

המנהל המקצועי של הפועל ירושלים שי אהרון: "כשקיבלנו את הפניה – היה לנו ברור שאנחנו נרתמים באופן מיידי. הפועל ירושלים זו קבוצה עם מסורת ארוכה ומפוארת והחיבור הבין-דורי הוא משמעותי ומיוחד. כולנו התרגשנו ואנו מאחלים לסעדיה בריאות ואריכות ימים. נשמח לארח אותו אצלנו ככל שירצה".

 

 


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר