היערכות המשטרה בירושלים, דגל הענק שנפרש במוצ"ש בכותל המערבי, חומות העיר העתיקה מוארות לכבוד יום ירושלים (צילומים: דוברות המשטרה, הקרן למורשת הכותל המערבי, ארנון בוסאני)
היערכות המשטרה בירושלים, דגל הענק שנפרש במוצ"ש בכותל המערבי, חומות העיר העתיקה מוארות לכבוד יום ירושלים (צילומים: דוברות המשטרה, הקרן למורשת הכותל המערבי, ארנון בוסאני)

יום ירושלים 2022 | המפכ"ל בהערכת מצב: "לא נאפשר לאף גורם מסית ופורע לחבל באירועי היום"

למעלה מ-3,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים מאבטחים מאז אתמול את אירועי יום ירושלים בעיר העתיקה ובכותל המערבי, שם נפרש אמש דגל ישראל ענק. הבוקר, רעולי פנים מתבצרים במסגד אל אקצא. בהמשך היום - מצעד הדגלים הנפיץ

פורסם בתאריך: 26.5.22 09:34

עדכון אחרון: 29.5.22 07:52

היום, ראשון, 29.5.2022 – יום ירושלים – אשר מתנהל זו השנה השנייה תחת מעטה איומים כבד של ארגוני הטרור ותחת אבטחה כבדה של למעלה מ-3,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים אשר נפרסו ברחבי ירושלים בדגש על העיר העתיקה והכותל המערבי.

במשטרת ירושלים מציינים כי "החל מלפנות הבוקר נפרסו בעיר ירושלים כוחות משטרה גדולים לאבטחת האירועים השונים הצפויים לאורך יום ירושלים, בפיקוד מפקד מחוז ירושלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


עוד נמסר מהמשטרה כי "במהלך השעתיים האחרונות, לקראת תחילת הביקורים בהר הבית בהתאם לכללי ושעות הביקור במקום, החלו רעולי פנים להתארגן להפרות סדר כולל ירי זיקוקין, ובהמשך הם נכנסו לתוך המסגד. כרגע הביקורים מתקיימים כסדרם, כאשר מתוך המסגד יורים זיקוקים, זאת ללא השפעה על המשך הביקורים. נציין כי הפעילות המשטרתית המקדימה שבוצעה במהלך הלילה מנעה הגעת מפרי סדר רבים יותר לאזור. בשעה. זו, המשטרה ממשיכה לפעול לאבטחת הביקורים וקיומם כסדרם".

לאור המצב הנפיץ, על הכוחות מפקח מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, כשבחפ"ק המיוחד של המשטרה בכותל המערבי נמצא גם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי.

המפכ"ל שבתאי ערך הבוקר הערכת מצב טלפונית עם כל מפקדי מחוזות ואגפי המשטרה, שבה הוא אמר בין השאר: "משטרת ישראל נמצאת היום בהיערכות שיא לקראת אירועי יום ירושלים בכל רחבי הארץ כאשר מרבית הכוחות המבצעיים שלנו פרוסים בדריכות מבצעית וכוננות גבוהה, מוכנים לכל תרחיש. אנחנו בשליטה מלאה בכל הגזרות ומול כל האירועים וגם מספר האירועים הנקודתיים שהיו מהבוקר, טופלו באופן מידי ומקצועי. ישנו איסוף מודיעיני משמעותי שמאפשר לנו פעולות מנע בכל רחבי הארץ והפעלה חכמה של כוחות התגובה. אנחנו לא נאפשר לאף גורם מסית ופורע לחבל באירועי היום ולהפר את החוק והסדר. חשוב שמול הניסיונות לפרובוקציות מצד פורעים, יעמדו שוטרים ולוחמים שפועלים במקצועיות, רגישות ונחישות".

אתמול, מוצ"ש, נפתחו רשמית חגיגות יום ירושלים. עיריית ירושלים הקרינה את המספר 55 על חומות העיר העתיקה, המציין 55 שנים לשחרורה ולאיחודה של עיר הבירה, וכן את דגלי העיר ומדינת ישראל.

כידוע, לקראת צבר האירועים הגדול, ובצל המתיחות והאיומים השונים שנשמעים הן מכיוון חמאס ברצועת עזה, הן מכיוון חיזבאללה בצפון והן ברשתות החברתיות בישראל – משטרת ירושלים נכנסת החל מהערב, חמישי, לכוננות שיא ועם אלפי שוטרים ושוטרות, לוחמי ולוחמות מג"ב, מתנדבים ומתנדבות, שיתפרסו ברחבי העיר בדגש על מוקדי החיכוך ועל מוקדי האירועים הגדולים.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "ההיערכות המבצעית של מחוז ירושלים בפיקודו של מפקד המחוז ניצב דורון תורג׳מן, תכלול אלפי שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב ומתנדבים, שייפרסו ברחבי העיר לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש והכוונת התנועה, זאת בדגש לאירועים המרכזיים שיתקיימו בעיר בימים הקרובים לציון יום ירושלים, בהם: אירועי לילה לבן, מצעד הדגלים המסורתי, הטקס הממלכתי שיתקיים בגבעת התחמושת, סיורים, טקסים באנדרטאות והילולת שמואל הנביא".



במהלך היום, ראשון, יתקיימו בעיר שלל אירועים, שעל כולם תפקח המשטרה בכדי לשמור על הסדר ועל ביטחון החוגגים, בדגש על מצעד הדגלים השנוי במחלוקת (בין השעות 19:00-16:00). במשטרת ירושלים מדגישים כי "בניגוד לפרסומים כוזבים בנושא ברשתות החברתיות – המצעד לא כולל כניסה להר הבית".


תוואי מצעד הגדלים בירושלים


עוד נמסר מהמשטרה כי "למעלה מאלפיים שוטרים יפעלו לקראת מצעד הדגלים ובמהלכו. בשעות אלו המשטרה תפעל לוויסות תנועת הולכי רגל וכלי רכב באזור, ובפרט סמוך לעיר העתיקה. תכלית הפעילות הינה לשמור על מרקם חיים תקין ככל שניתן למשתתפים, להולכי רגל ולמתפללים בני כל הדתות, וכן למנוע אירועי חיכוך ואלימות. המשטרה קוראת למשתתפי מצעד הדגלים ולציבור כולו להישמע להוראות השוטרים, להימנע מכל גילוי של אלימות פיזית ומילולית ולאפשר לאירוע להתקיים כחוויה בבטחה, ותוך הקפדה מלאה על שמירת הסדר והוראות החוק".

הסדרי תנועה למצעד הדגלים:
בין השעות 19:00-14:00- יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים וכן הצירים המובילים אליהם: בצלאל, המלך גורג, אגרון, יצחק קריב, שלמה המלך, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה חיים בר לב לכיוון דרום, סולטאן סולימן לשני הכיוונים. הצירים יפתחו בהדרגה, בהתאם להתקדמות החוגגים. בזמן ריקוד הדגלים, הרכבת הקלה לא תפעל בתחנות שסמוכות לכיכר צה״ל משני הכיוונים. כמו כן התחבורה הציבורית באזור תיסע בצירים חלופיים.

במקביל למצעד הדגלים, תאבטח המשטרה גם את הטקס הממלכתי בגבעת התחמושת. במסגרת ההיערכות המשטרתית לטקס ייחסם לסירוגין רחוב שרגאי בין השעות 22:00-18:00.

פעילות המשטרה בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה בעיר העתיקה (צילום: דוברות המשטרה)

***

אירוע ענק נוסף – הילולת שמואל הנביא – מתקיים בפאתי העיר החל מאמש (מוצ"ש) ועד ליום שלישי, כאשר ההיערכות של משטרת ירושלים תתמקד בצירים המובילים למתחם קבר נבי סמואל, ותתוגבר נוכחות כוחות השיטור באזור לשמירה על ביטחונם של החוגגים, שמירת הסדר הציבורי והכוונת התנועה, זאת במטרה להקל על הציבור שמגיע להילולה ולמנוע עומסי תנועה בכניסה לאתר.

הסדרי תנועה:
-לא תתאפשר הגעה לאתר או למקומות הסמוכים לו בכלי רכב פרטיים.
-ההגעה להילולה תתאפשר באמצעות קווי שירות סדירים והיסעים בלבד, שיצאו מחניון מינץ.
-לרשות המתפללים יעמוד מערך היסעים עד הכניסה למתחם האתר ומשם ימשיכו עם הסעות לרחבת הקבר.
• כביש 436 ממזרח למערב/ צומת גבעון החדשה לכיוון העיר יהיה סגור למשך כל ימות האירוע.
• תושבי גבעת זאב, גבעון, גבעון החדשה, הר שמואל, מתבקשים לנסוע דרך כביש בגין- כביש 20 צומת עופר.
• לא תותר חניה לצידי כביש 436 למשך כל ימות האירוע, רכב חונה יגרר.

 

 

***

במשטרת ירושלים מסכמים ואומרים: "המשטרה תערך עם אמצעים טכנולוגיים וכן שוטרים גלויים וסמויים, ותפעל בנחישות אל מול כל ניסיון להפר את הסדר והחוק. המשטרה תגלה אפס סובלנות כלפי כל גילוי של אלימות, תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה נגד מפרי סדר ופורעי החוק, ותפעל למצות עמם את מלוא חומרת הדין. משטרת ירושלים קוראת לציבור להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים בשטח, להשתמש בדרכים חלופיות ובתחבורה הציבורית. ניתן לפנות למוקד 110 של משטרת ישראל לקבל מידע נוסף. כמו כן, לציבור הנהגים מומלץ להשתמש בתוכנות הניווט לצורך הגעה ליעדם".


פעילות המשטרה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)

פעילות המשטרה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)


מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן: "משימתנו המרכזית היא להבטיח את קיומם התקין והבטוח של אירועי יום ירושלים כמדי שנה בתקופה זו. זהו יום חג לאומי בפרט עבור תושבי העיר והמבקרים בה, ומוטלת עלינו החובה לשמור על הביטחון, ועל הסדר הציבורי. לצד ההיערכות המשטרתית המוקפדת והפריסה הרחבה של כל המערכים, עלינו להישאר דרוכים וערוכים כל העת בכדי להגיב לכל איום ולטפל בכל אירוע חריג בצורה מיטבית. נפעל בכל הכלים שברשותנו כלפי הפרות סדר וגילויי אלימות מכל סוג שהם. שילוב הזרועות בין כלל המערכים והיחידות המשטרתיות שיפעלו יחד עם גופי הביטחון, החירום וההצלה וכל השותפים להיערכות והפעילות המבצעית- הכרחי וחשוב במאמץ המשותף של כולנו".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר