הפגנות חרדים (צילום: דוברות המשטרה)
הפגנות חרדים (צילום: דוברות המשטרה)

כבישים חסומים – עשרות חרדים בהפגנה נגד הגיוס

הרחוב החרדי מתחמם: אזור כיכר השבת נחסם לתנועת כלי רכב עקב הפגנת חרדים במקום, על רקע מעצר של אברך שסירב להתגייס לצה"ל

פורסם בתאריך: 17.9.17 16:46

שוב הפגנות חרדים בירושלים – אזור כיכר השבת נחסם היום בצהריים, ראשון, 17.9, לתנועת כלי רכב עקב הפגנת חרדים במקום על רקע מעצר משתמט גיוס על ידי צה"ל. המשטרה ערוכה במקום. מהמשטרה נמסר כי חלק מהמפגינים עזבו את כיכר השבת והתפזרו  וחלקם המשיך לכיוון צומת הרחובות שמגר-ירמיהו שם חסמו הכביש. המשטרה חסמה את התנועה עד לפינויים. כשמונה מפירי סדר שהתפרעו תוך שימוש באלימות כלפי השוטרים נעצרו.

חרדים מפגינים במאה שערים (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

 

עשרות החרדים מנעו את נסיעת כלי הרכב והתחבורה הציבורית מלנסוע בכביש תוך שהם נשכבים על הכביש, קוראים קריאות נגד השוטרים, חלקם ידו אבנים לעבר השוטרים שפועלים כל העת בנחישות להשבת הסדר הציבורי על כנו , לאפשר פתיחת הציר בניסיון להשיב השגרה.

הפגנות חרדים (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

בהמשך, כמה עשרות חרדים חסמו את צומת הרחובות שרי ישראל, תוך שהם יושבים על הכביש ומונעים מכלי הרכב לנסוע. כוח משטרה שנערך במקום פיזר את מפירי הסדר, שניים מהם שחסמו הכביש ותקפו שוטרים נעצרו.

רק לפני כחודש נכנסו שוטרים למאה שערים בלילה כדי לעצור חשוד והותקפו על ידי חרדים. יום למחרת חסמו חרדים את הכביש המוביל ללשכת הגיוס בירושלים.

ההפגנות בין השאר מתרחשות על רקע החלטת בית המשפט העליון ביום שלישי שעבר לקבל את העתירה נגד חוק הגיוס ולהורות על ביטולו בתוך כשנה. מדובר בתיקון לחוק שחוקקו המפלגות החרדיות בשנת 2015 – בג"ץ קבע למעשה כי מדובר בקביעה בלתי חוקתית ובלתי מידתית.

הפגנות חרדים (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

כידוע, אין זו הסיבה היחידה שבגינה מפגינים לאחרונה חרדים ובין השאר חוסמים כבישים מרכזיים בעיר. בשבועות האחרונים מדי שבת מפגינים חרדים נגד מה שהם מכנים "חילול שבת". מנגד, מפגינים מולם עשרות חילונים. יש לציין כי חלק מהמפגינים החרדים מסיירים ברחובות מרכז העיר בצעקות 'שבעס', כאשר חלקם גם מקללים ויורקים לעבר לקוחות בבתי עסק הפתוחים בשבת. אירועים אלה, כאמור, הובילו קבוצת צעירים חילונים לעשות מעשה ולהפגין נגד הכפייה הדתית.

"משטרה ערוכה במקום ולא תאפשר לאף גורם להפר את הסדר ולשבש את שגרת החיים", מדגישים במשטרה, "המשטרה תפעל בנחישות מול מפירי הסדר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אילנה אוחיון

    אני מופתעת מהתנהגותם של השוטרים, האכזרית הלא הולמת את מדינתנו, וזה שייך יותר למדינות אחרות, ומזכיר את יחסם של הנאצים כלפיי היהודים בגטו של אושוויץ איך שהם השפילו את העם היהודי והתעללו בהם, זה זוועתי וצובט בלב לראות כיצד שוטרים שלנו מתייחסים אל אחיהם היהודים, זה גועלי ומבהיל לראות אייך שהשוטרים משליחים את הצעיר החרדי כמו שק תפוחי אדמה על הרצפה המטונפת ובועט בו באכזריות עד שבר עצמותיו המסכן.
    עניין זה חייב להעלות על דוכן בית-המשפט והעמדתם של כל השוטרים לדין בפני השופטים לדיונים ואף למעצרם ללא היסוסים מיותרים, זה עניין שאי אפשר להזניח ולוותר עליו, זה ממש גועל נפש, ולא הולם אותנו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בושה וחרפה לצפות בבריונות של המשטרה ומשמר הגבול על החרדים. מעניין אם היו מפגינים ערבים כך היו מגיבים!!! מפקד הכוח צריך ללכת הביתה. בושה איזו שנאה ואלימות
    שלא ניראתה מעולם ! אלימות אקסטזה חולנית וחסרת מעצורים תתביישו . ואני לא חרדית אלא אזרחית שפויה שחרדה לבריאות הנפשית של החברה בה אני חיה.חייבים להעמיד לדין את הבריונים האלימים.

  3. פרלה

    בושה להתנהגות הברוטלית הבריונית של השוטרים ומשמר הגבול. בושה וחרפה. מעניין אם המפגינים היו ערבים הם היו כל כך אמיצים. אנני חרדית אך בהחלט חרדה לחבריטות הנפשית של החברה בה אני חיה. מישהו צריך לתת את הדין !

  4. אי'לנה אוחיון

    כיצד משטרת ישראל הדגולה פועלת כלפיי אזרחיה, האם זה הגיוני לגביי המשטרה המפעילה סדר הכולל גם צדק להפעיל אלימות שאמורה להסתיים אף במוות כלפיי אזרחיה, שמפגינים למען שחרורו של חבריהם, המנסים להכניע את החוק נגד יחסכם הלא הלא הוגן ובכל אופן נוהגים באכזריות שלא הולמת את תדמיתה ואישיותה של משטרת ישראל? חבל, חבל, שאתם כך, חבל גם לתת לאזרחי ישראל לחשוב
    על משטרת ישראל שהם יקרים לנו אחרת, אני בכל אופן רוצה לאחל להם שנה בה יזכו רק להצלחות, ביטול גזרות ושהשם ישמור אתכם מכל רע, שנה-טובה!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר