מביא הרבה טירוף - גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)
מביא הרבה טירוף - גיא לוזון (צילום: שרון בוקוב)

האם גיא לוזון הולך לקבל הודעות וואטסאפ מהיציע?

האם מאמן בית"ר החדש גיא לוזון יזכה לחופש מקצועי מוחלט? בבית"ר חושבים שכן ובטוחים: "זו שנת מבחן עבורו. אם לא יצליח בבית"ר, הוא יכול לפרוש"

פורסם בתאריך: 31.5.18 11:56

ביום ראשון האחרון נורתה יריית הפתיחה להכנות של בית"ר ירושלים לעונת 2018/19: מינויו של גיא לוזון כמאמן הקבוצה, שחתם לעונה אחת בשכר שמוערך ב-60 אלף שקלים בחודש. "אני שמח להגיע למועדון גדול כמו בית"ר ירושלים", אמר לוזון לאתר הרשמי של המועדון. "אני רואה בזה כבוד ואתגר ענק ומאחל בהצלחה לכולנו – לצוות, לקהל ולשחקנים. כעת כל כולי נתון לעשייה על מנת להצליח".

על פי גורמים בסביבת אלי אוחנה, מחזיק זכויות הניהול והאיש החזק כרגע במועדון, ההחתמה של לוזון היתה החלטה שלו בלבד. "אלי רצה מאמן שייתן לו שקט על המגרש, ובמועדון לא מתכוונים להתערב לו. כך השיג אוחנה ראש שקט מקצועית – הוא סגר מאמן ומחנה אימונים, וזה מה שחשוב".

  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

לוזון מגיע למרות חוסר הוודאות סביב בית"ר ירושלים: עדיין לא ברור מה יהיה גובה התקציב לעונה הבאה ואם הבעלים אלי טביב ממשיך במועדון, או שהוא באמת זז הצידה כפי שהכריז במסיבת העיתונאים שקיים לפני כשבועיים.

במה לשיקום התדמית?

מי שקיבלו את המינוי של לוזון בשמחה רבה היו רבים מאנשי ושחקני בית"ר ירושלים, וזאת בשל הגעתה של דמות דומיננטית ובעלת השפעה, לאחר שבשנים האחרונות נוצרה הרגשה של מחסור באישיות בכירה על הקווים. "גיא מאמן טוב שימשוך אליו שחקנים טובים. סוף-סוף יש פה מאמן", אומר גורם בבית וגן. "אני חושב שאלי טביב לא יתערב בהחלטות שלו וזה גם מה שהוא אומר. למה שיתערב?".

אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

הולך או נשאר? יתערב או לא? אלי טביב (צילום: שרון בוקוב)

עבור לוזון, בית"ר ירושלים תמיד נחשבה אופציה, אך הוא מגיע אליה מתוך ניסיון לשקם את הקריירה ואת התדמית שלו שנפגעו. גם הסכומים שלהם יזכה השנה אינם הסכומים שהתרגל להרוויח, והוא מקווה שיצליח לחזור למרכז הבמה דרך בית"ר ירושלים.

"גיא לא בא בחינם, גם מה שהוא מרוויח זה יפה מאוד", אומר גורם אחר בבית וגן בשיחה עם "ספורט כל העיר", ומדבר על סוגיית השקט המקצועי בסביבת המאמן: "לא יקבעו ללוזון כלום, ייתנו לו שקט תעשייתי ומקצועי ויעבירו לו את המושכות. זו ההחלטה של אוחנה: להביא מישהו מקצועי לקבוצה, שינסוך שקט על המערכת. הגיע הזמן שזה יקרה".

"גיא מתאים לבית"ר, הוא מאמן טוב וחבל שלא הגיע לכאן לפני שחתם בחיפה", משתף גורם נוסף במועדון. "בית"ר ירושלים זו ההזדמנות האחרונה שלו. הוא כבר טבע בנהר וזרקו לו גלגל הצלה. אם הוא לא יצליח כאן הוא יכול לפרוש".

"לכם, העיתונאים, לא יהיה משעמם לרגע אחד עם גיא", טוען גורם בסביבתו של המאמן בשיחה עם "ספורט כל העיר". "הוא יורה בדיוק מה שהוא חושב". חבר אחר של לוזון מתייחס לעניין השקט המקצועי סביב מאמן בית"ר החדש: "אני חושב שייתנו לגיא את השקט לעבוד. ברגע שאתה מביא אותו חוקי המשחק משתנים".

שחקן בקבוצה מתייחס גם כן להחתמה של לוזון וקובע: "זו החתמה מצוינת עבורנו. גיא ידוע כאחד שאוהב צעירים ומשחק התקפי. זו תהיה שנת מבחן גדולה מאוד עבורו. הוא יבוא רעב להצליח".

 

בלי לחץ?

את הקריירה שלו כמאמן החל לוזון במכבי פתח תקוה, המועדון שבו גם שיחק. הוא הוביל את המלאבסים לכמה עונות יפות ואף העפיל עם הקבוצה לשלב הבתים של הליגה האירופית. התחנה הבאה שלו היתה הפועל תל אביב, שם נכשל, ולאחר מכן חזר 'הביתה', למכבי פתח תקוה. בהמשך הקריירה אימן לוזון גם את בני יהודה, את הנבחרת הצעירה של ישראל (היה מאמן הנבחרת באליפות אירופה לנבחרות צעירות שנערכה בישראל בשנת 2013), את סטנדרד ליאז' הבלגית ואת צ'רלטון האנגלית. כשחזר לישראל מונה שוב למאמן הפועל תל אביב, ועד לאמצע העונה האחרונה אימן במכבי חיפה, לפני שפוטר.

שחקן עבר שהתאמן תחת לוזון בהפועל תל אביב מפרגן למאמן, ושופך אור על היכולות שלו לוזון כמאמן ועל אישיותו הססגונית: "גיא לא משדר לחץ או שמישהו יכול להלחיץ אותו. הוא אחלה מאמן, מאוד אהבתי להתאמן תחתיו. הוא מחיה את המשחק ויש לו הרבה יתרונות. בכל מקום היה לו חיבור עם השחקנים, וזה דבר מאוד חשוב".

יצליח לשקם את הקריירה? לוזון (צילום: ניר קידר)

יצליח לשקם את הקריירה? לוזון (צילום: ניר קידר)

"גיא הוא אחד המאמנים המקצוענים והמקצועיים ביותר שהיו במכבי חיפה", מצהיר דודו בזק, דובר מכבי חיפה, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "במהות שלו הוא פריק של כדורגל, הוא מאוד חי את המשחק ואוהב אותו – מסוג האנשים שיבואו לבית וגן בשמונה בבוקר ויצאו מהמתחם בשש בערב. הוא מאמן ששחקנים מאוד אוהבים. לצערי, ואמרתי לו את זה, הוא ההוכחה לכך שעבודה קשה לא תמיד מביאה תוצאות".

איך אתה מסביר את זה שבשני מועדונים גדולים, במכבי חיפה ובהפועל תל אביב, הוא נכשל?
"קח את המאמנים הכי גדולים בישראל: יש להם ארבע או חמש שנים טובות ב-20 שנה. לקלינגר, למשל, היתה עכשיו עונה טובה אחרי שנים לא טובות. גם לדרור קשטן הגדול ולאלי גוטמן היו שנים לא טובות. לגיא היתה הצלחה גדולה בליאז' ובמכבי פתח תקווה, ואני חושב שבבית"ר הוא יכול גם כן להצליח".

זו שנת מבחן עבורו?
"כן, ברור. הוא צריך לחזור להיות אחד המאמנים המובילים בישראל. חשבתי שזה יקרה אצלנו, ולצערי זה לא עבד".

גורם אחר במועדון מהכרמל אומר: "לדעתי אחת הבעיות של גיא היא בבנייה של הקבוצה, שם הוא צריך יותר עזרה, ואולי אוחנה והסקאוט של בית"ר יספקו לו את זה. מבחינת היכולות שלו כמאמן, הוא ברמה גבוהה. אין שני לו כמאמן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ליאור

    למה אתם חושבים שאתם מועדון גדול?
    ממוצע קהל של 5500 אם מורידים שלושה משחקים גדולים שסתם אנשים באים כי זה מגניב.
    זוכים בתואר בלחץ פעם בעשור ובדרך כלל כי מגיע מיליארדר וללא תחרות אמיתית.
    אתם מקפצה לשחקנים לקבוצות גדולות, לא שונים מאשדוד , נתניה או הפועל חיפה.

  2. סמי

    האם מימר קיבל הודעות וואטסאפ לספסל? האם סלובו קיבל הודעות SMS לספסל? האם גיא לוי קיבל הוראות לספסל?

    בני בן זקן אולי מאמן טוב. אבל הוא בארד. היה צריך הודעות מהיציע, כדי שיתעורר.

    גיא לוזון לועס גת, הוא לא ישן כ"כ מהר.

  3. אלי

    באחד הראיונות של טביב בתחילת העונה, כשהוא נשאל על ההתערבות שלו, הוא אמר שהוא מדבר עם מאמנים, רוצה להבין מה עובר להם בראש כשהם מבצעים פעולה כלשהי, לפעמים הוא מסכים ולפעמים לא. אבל רק כשהאמן מגמגם כשהוא מנסה להסביר את ההגיון במה שהוא עושה, הוא היה מתערב.
    מימר שיקר לו, ולכן הוא דאג שהוא יהיה מחוץ למערכת. עם סלובו הוא לא הסכים על הדרך, אבל כשסלובו הסביר לו את ההגיון שמאחורי הדרך, גם כשלא קיבל את זה – נתן לסלובו להמשיך באותה דרך.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר