מיצגי פסטיבל האור (צילום: JLF Israel, רונן אריכא, Enlighten by Brigit Zander and Daniel)
מיצגי פסטיבל האור (צילום: JLF Israel, רונן אריכא, Enlighten by Brigit Zander and Daniel)

השבוע: פסטיבל האור הבינלאומי בעיר העתיקה יוצא לדרך

צבעוני יותר, מזמין יותר וגדול הרבה יותר: הפסטיבל, שיחל ביום רביעי הקרוב, חוגג עשור וכולל 35 מיצגים מרחבי העולם

פורסם בתאריך: 23.6.18 17:07

פסטיבל האור הבינלאומי חוזר, ולרגל החגיגות לציון עשור לפסטיבל ו-70 לישראל הוא צבעוני יותר, מזמין יותר וגדול הרבה יותר.

אז מה בתפריט? כמדי שנה מציע הפסטיבל, שיחל ביום רביעי הקרוב ,27.6, ארבעה מסלולים שונים ברחבי העיר העתיקה, שבכל אחד מהם תוכלו לחזות במציגי אור מרהיבים וססגוניים שמגיעים מכל רחבי הגלובוס. בין המיצגים הבולטים: מופע לייזר צבעוני, שיוצר עולם תלת ממד מלא בקסם יוצג בשער יפו ועל גבי חומות העיר העתיקה; בשער שכם תוכלו ליהנות ממיצג אמנותי בהשתתפות פסטיבלי האור מכל העולם; קיר גרפיטי של אור ומים באורך של כ-10 מטרים ממתין לכם בסמטאות הקסומות של העיר העתיקה ועוד.



פסטיבל האור - עבודה של Enlighten by Brigit Zander and Daniel Germany

פסטיבל האור – עבודה של Enlighten by Brigit Zander and Daniel Germany

בסך הכל יוצגו בפסטיבל 35 מיציגים שונים עם מספר שיא של אמנים בינלאומיים שמגיעים מכל רחבי העולם – אוסטרליה, סין, גרמניה, הפיליפינים, פינלנד, מונקו, צרפת, בלגיה, בריטניה ופולין – כמו גם שיתוף פעולה ייחודי עם המחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל, במסגרתו יציגו הסטודנטים 10 מיצגי אמנות אור מרהיבים.

הפסטיבל, שיימשך כשמונה ימים – מיום רביעי, 27.6, ועד יום חמישי הבא, 5.7, מתקיים ביוזמת משרד ירושלים ומורשת, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים בהפקת החברה העירונית אריאל.

פרט למיצגי האור, חלקם גם אינטראקטיביים, תוכלו ליהנות בפסטיבל מעשרות נגנים ושחקנים שימתינו לכם לאורך המסלולים השונים עם שלל אטרקציות שיתחברו למיצגים השונים.

פסטיבל האור - עבודה של רונן אריכא

פסטיבל האור – עבודה של רונן אריכא

מחברת אריאל, האמונה כאמור על הפקת הפסטיבל, נמסר כי "לפסטיבל האור החוגג עשור לאמנות האור, הגיעו במהלך השנים כ-10 מיליון מבקרים מהארץ ומכל העולם, אשר נהנו ממגוון יצירות אמנות ופעילות אינטראקטיבית מהנה. השנה הקהל יוכל להשפיע על התצוגה ונראות המיצגים באמצעות מגע, הפעלת אפקטים של אור וקול וחיבור בין אנשים. כך לדוגמא יוזמן הקהל לקחת מברשת צבע או בעזרת קצוות האצבעות לצייר ולכתוב במייצג גרפיטי של אור וצבע על מסף LED מיוחד ההופך למואר בתגובה. בנוסף, הקהל יוזמן לטייל ביער של עצי מנגרובים המזכירים את הסרט 'אוואטר', ולהשפיע על צבעם של הענפים המשנים את צבעם במגע ובהתקהלות של אנשים סביבם.

מגנט אור-מטריה ענקית אינטראקטיבית תזמין את המשתתפים למלא את השער החדש במים ועוד".

 

שר ירושלים ומורשת ח"כ זאב אלקין: "פסטיבל האור, ביוזמת ובתמיכת משרד ירושלים ומורשת, מהווה נדבך נוסף בחיזוקה של העיר העתיקה כיעד תיירותי ותרבותי מועדף, גם בשעות הלילה. פסטיבל האור הוא אחד מאירועי העוגן המוצלחים ביותר שמושכים קהל רב מכל המגזרים והגילאים אל סמטאות העיר העתיקה המרתקות".

פסטיבל האור - עבודה של JLF Israel

פסטיבל האור – עבודה של JLF Israel

ראש העיר ניר ברקת: "אנו נרגשים במיוחד השנה לפתוח את פסטיבל האור העשירי, שיהיה הגדול והמרהיב מכל הפסטיבלים הקודמים. אני שמח במיוחד על יוזמת המנהלים האומנותיים לשיתוף הקהילה ולהענקת במה בפסטיבל למיצגים של תלמידי קורס פסטיבל האור במחלקה לעיצוב תעשייתי מבצלאל".

מנכ"ל הרל"י אייל חיימובסקי: "פסטיבל האור, המציין השנה עשור, הפך ברבות השנים לאירוע תרבות מהמובילים בארץ, אך לא פחות מכך – אירוע שהוא עוגן כלכלי, תיירותי ותעסוקתי לירושלים, המושכת אליה בעת הפסטיבל מאות אלפי מבקרות ומבקרים מהארץ ומהעולם״.

מנכ"ל אריאל ציון תורג'מן: "השנה הפסטיבל חוגג עשור, הצלחנו לרגל זאת, לרענן ולחדש. שמנו דגש על מיצגים אינטראקטיביים שיאפשרו לקהל הרב להשפיע על נראות הפסטיבל ולהיות חלק פעיל ממנו ולשמחתנו נארח כמות שיא של טובי אמני האור בעולם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר