זירת השריפה ברחוב הנביאים (צילום: איחוד הצלה)
למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה (צילום: איחוד הצלה)

הצתת המלונית במרכז העיר: נעצרה חשודה נוספת

בהמשך להצתת המלונית ברחוב הנביאים בסוף השבוע בעקבותיה נפגעו קשה ארבעה בני משפחה: לאחר מעצר החשוד המרכזי, לשעבר עובד המקום - אמש, ראשון, עצרו חוקרי המשטרה חשודה נוספת, כבת 30, שפרטי זהותה עלו במהלך החקירה

פורסם בתאריך: 30.7.18 15:17

אתמול בלילה, ראשון, עצרו חוקרי המשטרה חשודה נוספת, בשנות ה-30 לחייה, שפרטיה עלו במהלך חקירת הצתת המלונית במרכז העיר בסוף השבוע. היום, שני, האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרה של החשודה השלישית עד לתאריך 2.8.18. הצעירה נעצרה במסגרת חקירת המשטרה, והיא נחקרת בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, מעורבותה בהצתה ועבירות נוספות.

במשטרה מדגישים כי "חקירת המשטרה שנפתחה במהלך סוף השבוע בעקבות חשד להצתת בניין המשמש כמלונית במרכז ירושלים, ממשיכה במאמצים נרחבים תוך ביצוע מגוון רחב של פעולות חקירה ושימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים".



כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי, בסביבות השעה 2:00, הוזעקו כוחות כיבוי והצלה למלונית ברחוב הנביאים בעקבות שריפה שפרצה. 8 דיירים נפגעו מהשריפה ארבעה מתוכם בני משפחה במצב קשה – הורים ושני ילדיהם. המשטרה פתחה בחקירה – החשד הראשוני הוא הצתה. לפי החשד אדם, עובד לשעבר במקום, תושב מזרח העיר, השליך בקבוק תבערה לעבר בניין המגורים.

הכבאים בפיקודו של רב-רשף ניסים לוי השיגו שליטה על האש. בכבאות והצלה מציינים כי "הצוותים ביצעו כיבוי סופי של הבעירה בבניין, ואוורור של העשן הרעיל הרב שהצטבר בבניין, באמצעות מערכות איוורור יעודייות. מספר רב של לכודים חולצו מהבניין על ידי לוחמי האש שחדרו לבניין הבוער ושישה מהמחולצים פונו לבית החולים במצבי פציעה שונים".

זירת השריפה ברחוב הנביאים (צילום: יוסי קסוטו תיעוד מבצעי מד"א)

(צילום: יוסי קסוטו תיעוד מבצעי מד"א)

כבאות והצלה הוציאה אתמול, ראשון, צו הגבלת שימוש בנכס למלון הדירות "יפו 60" בגין אי קיום הוראות בטיחות אש. בשימוע שנערך בפני מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים טפסר משה סויסה, התברר כי "למלון הדירות אין אישורי כבאות ואמצעי הגנה מאש רבים חסרים או לא קיימים ויתרה מכך, המקום הוסב למלון לכל דבר ועניין, בלי אישור עסק מתאים וללא כל התאמה של המקום לשהיית אורחים מבחינת בטיחות אש", כך מציינים בכבאות. "לאור האמור לעיל מפקד המחוז הורה על הגבלת השימוש בנכס וסגירת הקומה המהווה סכנה לנפש ורכוש שאינה עומדת באישורים שניתנו למקום. בשאר המבנה הוחלט לתת צו סגירה על תנאי למשך שבועיים בהם יתחייבו בעלי המקום להסדיר את כל אמצעי הבטיחות וההגנה מאש במקום.  במידה ודבר זה לא יתקיים, המקום יסגר לחלוטין ללא שימוע נוסף".

טפסר משה סויסה מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: "השימוע שקיימנו והסגירה של חלק מהמלון הם המשך ישיר לתקלות הבטיחות החמורות שזיהינו במקום בשעת השריפה. בשלב זה, סגרנו את החלק המסוכן יותר בבניין, אולם אנחנו מתכוונים לבדוק מקרוב את הטיפול של בעלי המלון באמצעי הבטיחות וההגנה מאש ועשן, ובמידה והם לא יעשו זאת, אנחנו נסגור את המקום כולו לאלתר".

עוד מוסיף טפסר סויסה: "אנחנו מתכוונים בסיוע עיריית ירושלים והאגף המשפטי של כבאות והצלה מחוז ירושלים, להגביר את האכיפה בעסקים ונכסים אשר לא עומדים בסידורי בטיחות אש והגנה מאש ולמצות את הדין עם אנשים המזלזלים בחוק ומסכנים ביודעין את הציבור".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר