ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)
ראש העיר משה ליאון (צילום: אורן בן-חקון)

משה ליאון ל"כל העיר": "עופר ברקוביץ מתעסק בהסתה ובפלגנות"

בשיחה עם "כל העיר" מתאר משה ליאון חלק מתוכניותיו לאחר שייבחר, ומסביר מדוע הוא משוכנע כי "הציבור בירושלים מאוד חכם והוא בטח לא יצביע ברקוביץ"

פורסם בתאריך: 8.11.18 07:59

ערב הסיבוב השני בבחירות לראשות העיר ירושלים רושם הבוקר, חמישי, משה ליאון הישג נאה עם צירוף תמיכתם של הבית היהודי וכן של ראש העיר היוצא ניר ברקת. "אני עובד קשה על המשימה החשובה הזו", אומר ליאון בשיחה עם "כל העיר", "לחבר את כולם, לאחד את כל הקהלים. אני שמח על תמיכתו של ניר ברקת, אני שמח על תמיכתה של חגית משה וסיעת הבית היהודי. אני באמת מתכוון לכך שאעבוד עם כולם ואעבוד בשביל כל הקהלים בעיר".



יריבו של ליאון, עופר ברקוביץ, שוחח במהלך השבוע עם "כל העיר" וטען כי "הסיבוב השני הוא בכלל בין גפני ודרעי לביני". ליאון משיב לטענה זו ואומר, "עופר ברקוביץ מתעסק בהסתה ובפלגנות. הוא מנסה לתאר סיטואציות קטביות, אך הן אינן קיימות. אני מתעסק בלחבר את הקהלים בעיר הזו, לחבר את כל הגוונים של תושבי ירושלים. וברקוביץ מתעסק בהסתה, בייצור קטבים".

על רקע התמיכה הגדולה של דגל התורה וש"ס עונה ליאון לשאלת "כל העיר" איזה מסר הוא יכול לתת לציבור החילוני בירושלים: "חד משמעי מסר שלא יהיה שום שינוי בסטטוס קוו", מצהיר ליאון, "החילונים בירושלים יכולים וצריכים להיות רגועים. לא יהיה שום שינוי במתחם התחנה ולא יהיה שום שינוי עם עסקי הבילוי בשוק מחנה יהודה. כל מה שברקוביץ מנסה לייצר זה סכסוך בין קהלים והסתה. ברור, כי אם ברקוביץ לא ייקח את הציבור לקטביות אז רוב הסיכויים שיהיה לו אולי מנדט אחד. הוא מתעסק בכל השבעה חודשים האחרונים בהסתה ובפלגנות רחבה מאוד בציבור. אני באמת חושב שברקוביץ מגזים בפעילות הזו שלו וזורע שנאה בקרב הציבור. אבל הציבור בירושלים מאוד חכם והוא בטח לא יצביע ברקוביץ".

לשאלת "כל העיר" האם במהלך המשאים ומתנים שקיים עם המפלגות החרדיות עלה לדיון שינוי הסטטוס קוו במתחם התחנה ובשוק מחנה יהודה, משיב ליאון נחרצות: "אפילו פעם אחת לא. הנושא לא עלה וגם אין סיבה שיעלה. גם בדיונים שכביכול ניהלו על זה בעירייה לפני כמה חודשים, טענתי שזה קרקס פוליטי. לא יהיה שינוי בסטטוס קוו, נקודה".

עופר ברקוביץ (צילום: אמיל סלמן)

עופר ברקוביץ (צילום: אמיל סלמן)

וליאון אכן הולך ומגבש סביבו יותר ויותר תמיכה. בתחילת השבוע טען נגדו ברקוביץ כי "משה ליאון נעלם מאז הסיבוב הראשון. הוא לא עובד מול הציבור, אלא מול עסקנים". ליאון מגחך על הטענה הזו – "אני מסכם שבוע של עבודה קשה ביותר, סביב כל התומכים שלי שהתחברו בימים האחרונים. יצאנו ממערכת בחירות קשה. ניצחתי בסיבוב הראשון. אני חייב לומר, לרגע היתה לי אכזבה כי רציתי לנצח בסיבוב הראשון, אבל כנראה זה באמת היה בלתי אפשרי. במצב שיש חמישה מועמדים זה קשה לזכות ב-40 אחוז בסיבוב הראשון.

"אבל בשבוע שחלף מאז אספתי את כל הסיעות במועצה שיתמכו בי. חוץ מדגל התורה וש"ס, הסיעות האחרו לא תמכו בי והייתי צריך להסתדר עם הרבה שיחות, מעבר למשא ומתן, שיחות על דרך ואידיאולוגיה. ואני שמח שלבסוף קיבלתי את תמיכתו של ניר ברקת, ואת תמיכתה של חגית משה יו"ר הבית היהודי בירושלים, ואת תמיכת שרי הליכוד יריב לוין, מירי רגב וצחי הנגבי". ליאון מוסיף ומתייחס לטענה שהעלה נגדו ברקוביץ באתר "כל העיר" השבוע: "ברקוביץ טען שאני מסתתר – אז לא הסתתרתי, פשוט עבדתי קשה, קשה מאוד, מהבוקר עד הלילה, כמעט ללא שינה. ביום רביעי ראינו את קציר הפירות של הסיעות שכל אחת ואחת תמכה בי – גם מאוחדים, גם הבית היהודי, גם ניר ברקת, גם הליכוד עצמו וגם שרי הליכוד. וכעת, ערב הסיבוב השני אני בהחלט מרגיש טוב. אני מרגיש שאני ערוך ומוכן לשבוע הקרוב -אני מתכוון לחרוש את השטח ללא הפסקה ולהפעיל את כל התומכים שיפעילו את מערכות ההמרצה שלהם על מנת להביא בוחרים".

ליאון מספר ל"כל העיר" על העדפתו לשמור לעצמו את תיק שפ"ע ותברואה – האמון על ניקיון העיר. "לתושבי ירושלים מגיע לקבל את הטוב ביותר ברמת ניקיון, מגיע להם לקבל רמה שלא קיבלו בשנים האחרונות", אומר ליאון, "אני מסתובב המון בעיר, עושה ספורט בבוקר, רואה את המצב. צריך לנקות את העיר. אני מלא תשוקה לזה, ואני רוצה שהעיר תראה אחרת ושכולם ייהנו מזה".

כיצד מתכנן ליאון את מהפכת הניקיון של העיר? "קודם כל נצטרך תקציבים זה ברור. ואני אדע לגייס אותם. נוסיף תקנים של עובדי ניקיון, גננות וכד'. צריך שזה ייראה אחרת. תל אביב יותר נקייה מירושלים, איך זה ייתכן? ולכן, בגלל שהנושא הזה כל כך משמעותי, אני מתכוון להשאירו באחריותי. כצעד נוסף אנו גם נתמקד באכיפה. אני אמנם מתכוון לתת הקלות בדוחות חניה, כפי שהתחייבתי, אך מתכוון להחמיר באכיפםה ובקנסות בכל הנוגע לניקיון. יהיו קנסות ואכיפה למשליכי פסולת וכן ליוצרי מפגעים שונים. ירושלים צריכה להיות נקייה".

"לא יהיה בעיר תושב אחד שלא ירגיש שהוא מקבל את היחס האישי", מסכם ליאון, "אני מתכוון לעבוד בשביל כולם. לאף אחד לא תהיה הרגשה שכביכול קבוצה אחרת בעיר שולטת בו. אני לא שייך לשום קבוצה, ההפך, אני האיש שבאמצע. אני משוכנע שגם הקואליציה שאקים תעבוד בשיתוף פעולה ולמען כולם".

המועמד לראשות העיר ירושלים עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות, מסר בתגובה: "כל מי שנחשף לקמפיין של התעוררות הבין כי מדובר בקמפיין המשדר תקווה ועוסק במהות ובעתיד ירושלים. לא בכדי זכתה התעוררות בשבעה מנדטים מהציבור הירושלמי, בשעה שליאון, הנתמך רק על ידי קומבינות ודילים פוליטיים, אין מנדט בעיר. בימים האחרונים עיקר פעילותו של המועמד של דרעי וגפני, הסתכמה בסגירת דילים נוספים, על חשבון תושבי ירושלים. הציבור הירושלמי מאס בדילים על חשבונו, וביום שלישי ה-13.11 ירושלים מנצחת. אני אבחר לראשות עיריית ירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. יובל

    "לא יהיה לו מנדט אחד"
    הצחקת משה. אתה לא מתבייש? בינתיים לך אין מנדט אחד. מכלל קולות הירושלמים הצביעו לרשימה שלך 5133 קולות מסך כל הבוחרים בירושלים. אלה העובדות.
    קולות הבוחרים שלך הושגו באמצעות עסקנות פוליטית בלבד ובקושי אתה פונה אל הבוחר במהלך הסבב השני. כי אתה יודע שזה לא ישנה לך כל כך. אבל אל מי כן? אתה פונה אל פוליטיקאים שאתה מכיר מתוקף היותך בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה. גועל נפש.
    תראה את התומכים שלך.כן, אלו ללא חירות המחשבה-אותם אנשים העוורים לכל המתרחש סביבם והולכים בעיניים עצומות אחרי הנהגה מושחתת של גנבים כמו דרעי. חלקם גם היו מאלו שתלו שלטים כמו "מזרחי מצביע למזרחי".
    אני בטוח בכך שסיעתך לא תלתה את השלטים האלו. אבל במקום להפנים שאלו כן תומכיך, ולהתנער מאותם תומכים אווילים, האשמת את יריביך. כמה נפלא.
    ומשה כל אדם בר דעת, במיוחד אלו שהיו בעבר נציגי ציבור, אמורים להכיר את החוקים במדינה.

    ולדעת שמ-ש-ל-מ-י-ם מ-כ-ס ומ-ס-י-ם !!! ולא מבריחים מאות בגדים בלי לשלם מכס כמו שאתה עשית. הרי זאת רמאות.
    משה ליאון- אתה נוכל.
    אנחנו לא רוצים נוכלים בירושלים.

    תלך לגבעתיים, ואל תחזור.

  2. יובל

    "לא יהיה לו מנדט אחד"
    הצחקת משה.איך אתה לא מתבייש? בינתיים לך אין מנדט אחד בעיר. מכלל קולות הירושלמים הצביעו לרשימה שלך 5133 קולות מסך כל הבוחרים.אלה העובדות.

    קולות הבוחרים שלך הושגו באמצעות עסקנות פוליטית בלבד ואתה לא פונה אל הבוחרים בסבב השני.
    כי אתה יודע שזה לא ישנה לך כל כך. אבל למי כן? אתה פונה אל פוליטיקאים שאתה מכיר מתוקף היותך בעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה. גועל נפש.

    תראה את התומכים שלך. כן, אלו ללא חירות המחשבה-אותם אנשים העוורים לכל המתרחש סביבם והולכים בעיניים עצומות אחרי הנהגה מושחתת של גנבים כמו דרעי.חלקם גם היו מאלו שתלו שלטים כמו "מזרחי מצביע למזרחי".

    אני בטוך בכך שסיעתך לא תלתה את השלטים האלו. אבל במקום להפנים שאלו כן תומכיך, ולהתנער מאותם תומכים אווילים, האשמת את יריבך. כמה נפלא.

    ומשה, כל אדם בר דעת, במיוחד אלו שהיו בעבר נציגי ציבור, אמורים להכיר את החוקים במדינה.

    ולדעת שמ-ש-ל-מ-י-ם מ-כ-ס ומ-ס-י-ם!!!
    ולא מבריחים מאות בגדים בלי לשלם מכס כמו שעשית.
    זאת רמאות.

    משה ליאון-אתה נוכל

    אנחנו לא רוצים נוכלים בירושלים.

    תלך לגבעתיים ואל תחזור.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודק במאה אחוז שיחזור לגבעתיים התומכים שלו עסקנים וינהלו את העיר דרעי ליצמן ליברמן

  4. מישהו שיודע!

    כמה ברקוביץ שילם לך, יובל?
    סך הכל אתה סופר טוב, יש לך שפה טובה. חבל שאתה מנצל את זה ליצור מצג שוא!

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אם עיר הבירה של ישראל מלוכלת זה רק ניר ברקת אשם אם הוא לא יודע לעבוד איך הוא יעבוד בכנסת

  6. שימי

    ברקוביץ סגר דיל עם ליצמן אגודת ישראל ופלג ירושלמי.
    ולדברי ליצמן נתן להם הרבה יותר מלאון !!!!!!!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר