ניסו שחם, בעת הכרעת הדין בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: מגד גוזני)
ניסו שחם, בעת הכרעת הדין בבית משפט השלום בתל אביב (צילום: מגד גוזני)

העונש של ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע בביצוע מעשה מגונה: 240 שעות של עבודות שירות

בית משפט השלום בת"א גזר עבודות שירות על מפקד משטרת ירושלים לשעבר ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע בביצוע מעשה מגונה - נשיקה לשוטרת, ושזוכה משאר האישומים. מח"ש ושחם הודיעו כי יגישו ערעור

פורסם בתאריך: 10.12.18 09:43

בית המשפט השלום בתל אביב גזר היום, שני, עונש של 240 שעות לתועלת הציבור על ניצב בדימוס ניסו שחם, שהורשע בביצוע מעשה מגונה. שחם הורשע שנישק שוטרת ברכבו ללא הסכמתה. השופט בני שגיא החליט לעכב את ביצוע העונש על מנת לאפשר למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) להגיש ערעור. במח"ש שוקלים להגיש ערעור על זיכויו של שחם מרוב האישומים נגדו, יחד עם זאת גם שחם בעצמו מתכוון לערער על הכרעת הדין.

מח"ש ביקשה לגזור על שחם עד שישה חודשי עבודות שירות. עו"ד רונן יצחק, התובע מטעם מח"ש, טען כי שחם שינה את גרסאותיו – תחילה טען כי רק ניסה לנשק את השוטרת, לאחר מכן טען כי הנשיקה היתה בהסכמה ובהמשך טען כי טעה כשחשב שהשוטרת היתה מעוניינת בנשיקה. בסופו של דבר בית המשפט קבע כי "הנאשם אינו תלמיד תיכון. הוא מפקד בכיר הבוחר לנשק שוטרת זוטרה מבלי שבחר לברר איתה את רצונה".



כזכור, בחודש אפריל, אחרי ארבע וחצי שנים מאז שהואשם, שחם הורשע במעשה מגונה, לאחר שנאשם בביצוע מעשים מגונים, הטרדה מינית והפרת אמונים. בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע את שחם במעשה מגונה בשוטרת, אך כאמור, זיכה אותו משאר האישומים והעבירות שיוחסו לו. השופט בני שגיא אמר כי חקירת השוטרות במח"ש חצתה לעתים קווים אדומים והוסיף כי גם התביעה הסכימה שנפלו פגמים בחקירה. במהלך המשפט הפרקליטות הציעה לשחם במהלך המשפט הסדר טיעון לפיו הוא יורשע רק בהפרת אמונים, אולם שחם סירב.



בהכרעת הדין ציין השופט שגיא כי מדובר ב"מפקד בכיר ונערץ במשטרת ישראל הבוחר לנשק שוטרת זוטרה, בהפתעה מוחלטת, מבלי שטרח לברר, ולו במרומז, האם גם היא מעוניינת בהעברת הקשר לפסים מעין אלה. הדברים נכונים ביתר שאת כאשר הנאשם ידע על חוסר שביעות רצונה של השוטרת מתפקידה ועל רצונה לעבור, ויכול היה להניח כי רצונה בשימור הקשר החברי-מקצועי עימו קשור בכך".

פרשת שחם התפוצצה במח"ש ב-26 ביולי 2012, כשהיה מפקד מחוז ירושלים במשטרה. שחם הושעה מתפקידו ובהמשך הוגש נגדו כתב אישום, לפיו הוא ניצל את תפקידו וקיים יחסים אסורים עם כמה מפקודותיו. מנגד, שחם טען לאורך כל המשפט כי היחסים היו בהסכמה ולא מדובר ביחסי מרות. באוקטובר 2013 הוא פוטר מהמשטרה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר