זריקה, חיסון נגד החצבת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

משרד הבריאות: נפטרה חולת חצבת בת 82 בהדסה עין כרם

ממשרד הבריאות נמסר כי האישה, בת 82, סבלה ממחלות רקע קשות ואושפזה בהדסה עין כרם בתחילת החודש; מספר החולים שנדבקו בחצבת במחוז ירושלים עומד על 1,739

פורסם בתאריך: 20.12.18 11:53

התפרצות מחלת החצבת בירושלים: אתמול, רביעי, נפטרה בבית החולים הדסה עין כרם אישה בת 82 שחלתה בחצבת. האישה, שסבלה ממחלות רקע קשות, אושפזה בתחילת החודש בהדסה לאחר שנדבקה במחלה.

ממשרד הבריאות נמסר הבוקר, חמישי: "אתמול נפטרה אישה בת 82 עם חצבת ומחלות רקע קשות. האישה אושפזה בהדסה עין כרם בתחילת דצמבר".

במשרד הבריאות מציינים כי נכון לאתמול יש 2,690 חולים ברחבי הארץ, כאשר השיא הגיע בחודש אוקטובר עם 948 חולים, בנובמבר היתה ירידה קלה עם 893 חולים, וחודש דצמבר נכון לאתמול יש 194 חולים. מוקד התחלואה הוא במחוז ירושלים – לפי נתוני משרד בריאות מספר החולים שנדבקו בחצבת במחוז ירושלים עומד על 1,739. מדובר בזינוק במספר החולים – בחודש שעבר הנתון עמד על 840 מקרים של חולי חצבת.

במשרד מוסיפים כי ממשיך לפעול לחסן עד לבלימה מלאה של ההתפרצות.



כפי שפורסם ב"כל העיר" בעקבות עלייה במספר הנדבקים במחלת החצבת משרד הבריאות יצא בקריאה חד משמעית להתחסן נגד החצבת. כמו כן, בקופות החולים החלו לקיים מבצעי חיסון. בשבוע שעבר, כפי שדווח ב"כל העיר", התגלה במרכז האקדמי לב מקרה של חצבת, מיד לאחר מכן הוציאה הנהלת המרכז מכתב לכלל הסטודנטים במרכז. כמו כן, בתחילת החודש נרשם מקרה של חשיפה לחצבת. נוסעים בקו אוטובוס מהצפון לירושלים נחשפו לנוסע שחולה בחצבת, מדובר היה בקו אוטובוס 952 שיצא ביום ראשון, 2.12.18, בשעה 15:00 לתחנה המרכזית בירושלים. במשרד הבריאות קראו לנוסעים להגיע ללשכת הבריאות הקרובה למקום מגוריהם, על מנת לשקול טיפול מונע נגד חצבת.

בחודש שעבר פורסמה ב"כל העיר" עדות מדאיגה של מפקחת תחנות טיפת חלב במחוז ירושלים מלאומית, האחות ליבי קאהן, שאמרה בין השאר בשיחה עם "כל העיר" כי "אנו מגלים כל הזמן מקרים חדשים של חצבת". עוד סיפרה קאהן: "אנחנו ממשיכים לעשות מבצעי חיסונים בכל תחנות טיפת החלב בעיר. כמו כן, הזמנו את כל אלה שלא מחוסנים. כמובן שיש סרבנים, אבל הגענו להרבה אנשים. חשוב להבין שמספיק אדם אחד שחולה בחצבת כדי להדביק אנשים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר