יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)
יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חביליו על עלון הארנונה שהוציאה העירייה: "לא אשב בקואליציה שתדיר נשים"

בעלון שחולק בימים האחרונים לתושבי ירושלים מופיעות דמויות מובלטות של גברים, וברקע המרוחק מספר נשים. חביליו: "לדעתי העניין לא חוקי"

פורסם בתאריך: 17.1.19 12:52

ל"כל העיר" הגיעו תלונות על הדרה של תמונות נשים מעלון הארנונה לשנת 2019 של עיריית ירושלים, שחולק בימים האחרונים בדואר של תושבי העיר. בעלון שחולק נראות שתי תמונות מובלטות של גברים, כשברקע תמונה רחבה של רחוב יפו במרכז העיר שבה נראות מרחוק, באופן שאינו גלוי ובולט לעין, דמויות של נשים.



"בכל שנה, למכתבים אלו מצורפים עלוני פרסום", מציין אחד המתלוננים במכתב ל"כל העיר". "בדרך כלל, לצד תצלומי העיר, מופיעות בעלון דמויות נשים וגברים. למרבה התדהמה, השנה, הוחלט שלא לכלול דמויות נשיות בעלון, אלא רק גבריות. עולה השאלה: כיצד ייתכן שעיריית ירושלים, רשות מקומית מטעם מדינת ישראל, שתפקידה לדאוג לכלל תושבי העיר ולספק את צרכיהם, ללא הבדלי דת, גזע ומין, מדירה באופן כה בוטה נשים מעלוני הפרסום שלה, אשר מיועדים לכלל תושבי העיר"?.


מתוך עלון הארנונה לשנת 2019, שחולק לתושבי ירושלים

מתוך עלון הארנונה לשנת 2019, שחולק לתושבי ירושלים


העירייה מצאה דרך להתעשר? גל של תלונות ברשת על החמרה במתן דוחות חניה בלילות ברחבי ירושלים


עוד מוסיף המתלונן כי "מופיעות נשים הולכות ברקע וזה מטושטש, קיבלתי את העלון וזה צרם לי במיוחד. לאחר ההצהרות של ראש העיר, על איחוד התושבים. בתור מישהו שגר בעיר, ונחשף להדרת נשים בהשחתה של דמויות באוטובוסים. אז הציפייה מהעירייה שזה גוף שאמור לייצג וללכד את כולם. שתפעל בצורה דמוקרטית ומהוגנת".

"לא ייתכן שרשות ממלכתית תנקוט במדיניות אפליה והדרה כלפי אוכלוסייה כלשהי. ושמחצית מהאוכלוסייה, המורכבת מנשים, תורחק מהמרחב הציבורי ותיחשב כ"לא ראויה" להופיע בו". מדגיש המתלונן.


מתוך עלון הארנונה לשנת 2019, שחולק לתושבי ירושלים

מתוך עלון הארנונה לשנת 2019, שחולק לתושבי ירושלים


חבר המועצה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), שכידוע נכנס זה עתה גם לקואליציה העירונית של משה ליאון, אומר היום, חמישי, ל"כל העיר": "המתלונן צודק לחלוטין. העניין שלא מופיעות תמונות נשים אינו בסדר, ולדעתי העניין גם אינו חוקי. לו הייתי מודע לדבר מראש הייתי מונע זאת. אפנה בדחיפות לראש העיר משה ליאון, על מנת לוודא שדבר כזה לא ישנה. אני לא אשב בקואליציה שתדיר נשים מן המרחב הציבורי".

תגובת עיריית ירושלים תפורסם כשתתקבל.


ראש העיר משה ליאון ויוסי חביליו (צילום: יח"צ)

ראש העיר משה ליאון ויוסי חביליו (צילום: יח"צ)

 


בר בהר: הרפתקה קולינרית בהרי ירושלים


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בקרוב

    נראה לי שתהיה גם חלוקת בורקה לתושבים,
    חבליו מה חשבתה שיקרה כשנכנסתה לקואליציה הזו עם ראש העיר שנבחר ונשלט על ידי החרדים,?!
    החושך ירד על העיר,אור לא יהיה בעיר הזו עם ראש עיר וקואליציה כזו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    "לירושלמים מגיע יותר חניה וחינמית" – ראש עיר שלא יודע מה זו עיר.
    הניתוק הזה בין ההבנה שהתפתחה במשך כמה שנים טובות למה עושה עיר לעיר טובה עם איכות חיים גבוהה (פחות חניה וחניה יקרה יותר הם מרכיבים מרכזיים) לבין חוסר ההבנה והמעוף של נבחרי הציבור שלנו הוא פשוט מדהים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר