הפגנת עובדי המחשוב בהדסה הר הצופים, הבוקר (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
הפגנת עובדי המחשוב בהדסה הר הצופים, הבוקר (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)

משבר קליטת עובדי המחשוב בהדסה: עשרות עובדים הפגינו הבוקר, שני, בהדסה הר הצופים

יממה לאחר ההשבתה החלקית של הדסה עין כרם, עשרות עובדים הפגינו הבוקר בהדסה הר הצופים וקראו, בין השאר, "רוטשטיין תתעורר"; "הפרנסה שלנו היא לא הפקר"

פורסם בתאריך: 21.1.19 11:31

פעולות המחאה של עובדי המחשוב של המרכז הרפואי הדסה נמשכו גם הבוקר, שני. עשרות עובדי חברת 'נס טכנולוגיות', המועסקים כעובדי קבלן בהדסה, הפגינו וקיימו פעולות מחאה ברחבי בית החולים הדסה הר הצופים.



העובדים מפנים את מחאתם כנגד מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין. בהפגנות שקיימו הבוקר בהר הצופים קראו העובדים לפרופ' רוטשטיין לקחת אחריות על המשבר ונשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר "רוטשטיין תתעורר", "הפרנסה שלנו היא לא הפקר" ו"זהירות, מיקור חוץ לפניכם".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר", אתמול (ראשון) נקטו העובדים בעיצומים בבית החולים הדסה עין כרם, כשהם זכו לשיתוף פעולה מצד ההסתדרות ומצד ועד עובדי המינהל והמשק בהדסה עין כרם.

מההסתדרות נמסר כי "ההפגנות והמחאות של עובדי המחשוב הן על רקע המשבר החריף במרכז הרפואי הדסה, וחוסר נכונותה של הנהלת בית החולים לקלוט את עובדי 'נס טכנולוגיות' להעסקה ישירה ולפעול לשיפור תנאי העסקתם הפוגעניים, הנובעים מהיותם מועסקים אצלה כעובדי קבלן בתחום המחשוב".

כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", במחאת העובדים שהתקיימה בהדסה עין כרם נטלו חלק גם עובדי המינהל והמשק בבית החולים. לאחר ההפגנה אמר יו"ר ועד עובדי המינהל והמשק אמנון ברוכיאן: "כולנו תקווה שמנכ"ל הדסה זאב רוטשטיין יתעשת ויישב למשא ומתן, ושאותם עובדים יועסקו בהעסקה ישירה. זה לא שוק עבדים, אנחנו רוצים שיקלטו אותם בהעסקה ישירה. כך גם הדסה תרוויח וגם העובדים עצמם. אם לא תהיה התקדמות במשא ומתן נשבית את בית החולים באופן מלא".

על רקע מאבק עובדי המחשוב בהדסה: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה

מהדסה נמסר: "מדובר בסכסוך עבודה בין עובדי חברת נס לבין הנהלת החברה עצמה, על זכותם להתאגד ולשפר את תנאי העבודה שלהם. הסכסוך אינו קשור כלל להדסה ששכרה מחברת נס שירותי מחשוב במיקור חוץ. לאור הפגיעה בתפעול מחשבי הדסה בחודש האחרון, הודיעה הדסה לחברת נס על ביטול ההסכם עמה ובמקביל פועלת להתקשרות עם ספקים אחרים. הודעת ההסתדרות הכללית, מהווה אם כך פגיעה מיותרת במטופלי הדסה ופגיעה באלפי עובדי הדסה שעד לפני מספר שנים חוו את הקשיים הכלכליים של הדסה על בשרם. הנהלת הדסה מבקשת להודיע שפעילות בית החולים ממשיכה ותימשך באופן מלא ללא כל הפרעה ועובדי הדסה יעבדו באופן רגיל ומלא. דרישת ההסתדרות לקלוט את עובדי המחשב בהדסה נדחתה על הסף. כידוע לכל, הדסה פועלת תחת הסכם ההבראה ואינה יכולה להוסיף ולו תקן אחד נוסף למצבת העובדים שלה. עובדה זו הובהרה להסתדרות על ידי הדסה, החשב המלווה וממשרד האוצר. אין להסתדרות כל מנדט להרוס שנית את בית החולים הדסה, לגרום נזק למטופלים ולפגוע אנושות בכל עובדי הדסה המסורים. הדסה פונה להסתדרות בדרישה להפסיק את האיומים והעיצומים כי גם בהם יש כדי לפגוע במטופלים. מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין, פונה באופן אישי אל כל אחת ואחד מעובדי הדסה ומבקש לגלות אחריות אישית ולא לאפשר לכל גורם לפגוע בביתו ובמקור פרנסתו".

בתגובה לטענות של הדסה נמסר מההסתדרות: "ההסתדרות שוללת מכל וכל את טענות הנהלת בית החולים הדסה שהופצו לכלי התקשורת, לפיהן היא אינה מהווה צד לסכסוך בין עובדי המחשוב שלה לחברת 'נס טכנולוגיות' המספקת לה שירותי מחשוב במיקור חוץ. נזכיר כי במקביל לסכסוך עבודה שהוכרז ב'נס', נציגות עובדי הדסה הכריזה סכסוך עבודה גם בבית החולים עצמו, ובית הדין האזורי לעבודה בירושלים אף דחה את בקשתה של הדסה לצו מניעה כנגד עיצומי העובדים. ההסתדרות הצליחה להוכיח בפני בית הדין כי הדסה מוציאה כספי ציבור רבים יותר על עובדי קבלן מאשר העסקתם בצורה ישירה, וכל רצונה הוא לשבור את התארגנות העובדים. אנו מצרים על כך שהנהלת הדסה פוגעת בעובדיה על גב מטופליה, וקוראים שוב לאנשיה לשבת לשולחן המו"מ לשם פתרון המשבר העמוק בין הצדדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר