בית הרב קוק במרכז העיר ירושלים (צילום: שלומי הלר)
בית הרב קוק במרכז העיר ירושלים (צילום: שלומי הלר)

בעקבות הפרסום ב"כל העיר": 450 אלף שקלים הוקצו לשיקום ושימור בית הרב קוק

המבנה ההיסטורי, שהיה בסכנת סגירה וקריסה, ישוקם הודות למשרד ירושלים ומורשת, שהקצה סכום של 450 אלף שקלים לטובת העבודות

פורסם בתאריך: 3.2.19 10:40

משרד ירושלים ומורשת הודיע על הקצאת כ-450 אלף שקלים לטובת שיקום ושימור המרפסות במוזיאון בית הרב קוק ההיסטורי במרכז העיר. כזכור, כפי שפורסם ביום חמישי האחרון ב"כל העיר", המרפסות ומדרגות הכניסה לבית הרב קוק מתפוררות והיו בסכנת קריסה, דבר שהוביל את עיריית ירושלים להציב במקום עמודי תמיכה.



בעקבות הפרסום ב"כל העיר", החליטו במשרד ירושלים ומורשת להעלות הילוך בנוגע למציאת פיתרון, וזאת למרות הסכסוך המשפטי על בעלות הנכס שמנע עד כה את שיקום ושימור המבנה.

שר ירושלים ומורשת זאב אלקין: "בית הרב קוק הוא מבנה בעל חשיבות היסטורית לא רק עבור הציונות הדתית, אלא עבור מדינת ישראל כולה. לרב קוק היתה תרומה משמעותית בהקמת המדינה ובישוב הארץ. לכן, מיד כששמענו שעיריית ירושלים נאלצה להוציא צו הריסה למרפסות המבנה, פעלנו למצוא פתרון להצלת המקום. אני שמח שנמצא פתרון ובית הרב יוכל להמשיך את פעילותו".

בית הרב קוק ההיסטורי במרכז העיר בסכנת קריסה: "המרפסות ומדרגות הכניסה מתפוררות"

מוזיאון הרב קוק, ממוקם כידוע ברחוב הרב קוק 9 במרכז ירושלים, המקום שבו התגורר הרב אברהם יצחק קוק, הרב הראשי הראשון בישראל. בשנים האחרונות הוקם בבית מוזיאון וארכיון לזכרו של הרב קוק, שמהווה אבן דרך במוסדות החינוך של הציונות הדתית. אולם, למרות חשיבותו ההיסטורית, מצבו הפיזי של המבנה רחוק מלהיות טוב ויעידו על כך המרפסות המתפוררות. לטענת גורמים המעורים בסוגיה, העיכוב בשיפוץ המבנה נעוץ בסכסוך משפטי הנוגע לזהותם של בעלי הנכס.

הפיגומים בבית הרב קוק (צילום: שלומי הלר)

הפיגומים בבית הרב קוק (צילום: שלומי הלר)

מפניות של דיירים ברחוב קוק ל"כל העיר" עלה כי המבנה מהווה מזה שבועות ארוכים מפגע בטיחותי. לטענת אותם דיירים, מתחת למדרגות הכניסה ולמרפסות המתפוררות הותקנו עמודי תמיכה, וזאת לאחר שחלקים מסוימים על המבנה פשוט נשרו.

משרד ירושלים ומורשת ניסה למצוא פיתרון לשיקום ושימור המבנה, ובסוף השבוע, לאחר הפרסום ב"כל העיר", נמצאה הנוסחה לשיקום ושימור המבנה ההיסטורי. על פי המתווה שהוצע על ידי משרד ירושלים ומורשת, עבודות השיקום יבוצעו במימון המשרד באמצעות עיריית ירושלים. המתווה אף אושר על ידי הגורמים המשפטיים של הצדדים שנאבקים על בעלות הנכס כמו גם על ידי הגורמים המשפטיים בעירייה. ל"כל העיר" נודע כי לאחר הקצאת הכספים על ידי משרד ירושלים ומורשת, העבודות לשיקום המרפסות ושימורן יחלו בימים הקרובים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר