עוזי קירמה ורס"מ יוסי קירמה ז"ל (צילום: שמואל כהן)
עוזי קירמה ורס"מ יוסי קירמה ז"ל (צילום: שמואל כהן)

עוזי קירמה: "היה לי מאוד קשה ליד הקבר של יוסי, התפרקתי"

אביו של רס"מ יוסי קירמה ז"ל, לוחם ביחידת היס"מ שנרצח במהלך חילופי אש בפיגוע ב-9.10.16 סמוך לציר הרכבת הקלה: "אני מרגיש אותו חי בתוכי, הוא תמיד לצדי"

פורסם בתאריך: 3.5.17 16:31

"היה לי מאוד קשה, גם ככה בשגרה זה קשה, כל יום מחדש זה קשה", מספר בשיחה עם "כל העיר" עוזי קירמה, אביו של רס"מ יוסי קירמה ז"ל, על יום הזיכרון הראשון, שבו עלה לקברו של בנו. "מאז השלושים לא עליתי לקבר של יוסי, ביום הזיכרון זה הכה בי יותר, היה לי מאוד קשה ליד הקבר של יוסי, התפרקתי בהר הרצל. אני מרגיש אותו חי בתוכי, הוא תמיד לצדי, אני לא צריך ללכת לאבן בשביל להיות קרוב אליו".

רס"מ יוסי קירמה ז"ל, 29, לוחם ביחידת יס"מ ירושלים, נפל בעת מילוי תפקידו בפיגוע הירי הרצחני בציר הרכבת הקלה, ב-9.10.16, יומיים לפני ערב יום הכיפורים. הוא הותיר אחריו אישה – נוי, הורים – אתי ועוזי, ושני אחים- איציק וטל.

 

רס"מ יוסי קירמה ז"ל

"היינו בהמון טקסים השבוע", ממשיך ומספר קירמה, "ביום רביעי שעבר השתתפנו בהנחת הדגלונים על הקברים בהר הרצל, המשטרה ערכה טקס מכובד ליד החלקה של יוסי, המפכ"ל הניח דגל על קברו ודיבר עליו. בערב יום הזיכרון היינו ביד לבנים עם ראש הממשלה ובאותו ערב נאמתי בטקס במבשרת. סיפרתי על יוסי, על האח בכור שהיה לאיציק ולטל, על הקושי בפרידה ממנו, על החבר שהוא היה לי ועל הקרע שהשאיר עם אלמנתו נוי. היה מאוד מרגש, לא נשארה שם אף עין שלא דמעה ביחד עם שלי. הדלקנו את המשואה של יוסי, ומשם ניידת לקחה אותנו לטקס 'שרים לזכרם' בכנסת, ונוי כלתי נאמה שם. ביום שני בבוקר נסענו לטקס של המשטרה בהר הרצל,  וב-11:00 נערך הטקס המרכזי. אמרתי שם קדיש. עלינו לחלקה של יוסי, וב-15:00 חזרנו הביתה. אלו היו 24 שעות מפרקות".

קירמה משתף ומספר כי את יום העצמאות הוא לא חגג: "ישבנו קצת עם משפחה וחברים, לא חגגנו, לא היתה מוסיקה. אני כבר לא חושב שאצליח לחגוג את יום העצמאות. בכל השכונה שלי לא היתה טיפת מוסיקה".

קירמה מציין כי בימים אלה מוקמת כיכר במבשרת ציון על שמו של רס"מ יוסי קירמה ז"ל. "אנחנו נקדיש אנדרטה ליוסי", הוא אומר, "מבחוץ תהיה דמות של אדם מסלע, זה יראה כמה יוסי היה ענק".

קירמה רוצה להדגיש כי בשבוע האחרון הוא מקבל חיבוק חם מהמון אנשים. "אנחנו מקבלים חיבוק כל כך חם ואוהב", הוא אומר, "בכלל ממדינת ישראל ומכל האזרחים. אפילו מראש הממשלה ומהמפכ"ל ובמיוחד מיורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים, שהוא בקשר מאוד הדוק איתנו. ישבתי אצלו לארוחת צהריים, המשטרה מחבקת אותנו מאוד באים לקראתנו בכל מה שאפשר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר