נשות הכותל, בראש חודש אייר, (צילום: אירנה לוט)
נשות הכותל (צילום: אירנה לוט)

דריכות בכותל המערבי: נשות הכותל יחגגו 30 שנה בתפילה המונית, קיצונים מאיימים לפוצץ את האירוע

מחר, שישי, יערכו נשות הכותל תפילה חגיגית והמונית ברחבה, לציון 30 שנה לארגון; מנגד, נרשמת קריאה מצד קיצוניים לפוצץ את החגיגות ולשבש את האירוע

פורסם בתאריך: 7.3.19 08:29

ארגון נשות הכותל מציין 30 שנות פעילות – מזה 30 שנה שנשות הכותל טרם השיגו את מטרתן – שכל אישה ואיש, יהודיה ויהודי – יתפללו כדרכה וכדרכו ברחבת הכותל המערבי. מחר, שישי בבוקר, צפויות נשות הכותל לקיים תפילת ראש חודש אדר ב' חגיגית והמונית בכותל המערבי, בהשתתפות מתפללות ומתפללים רבים. מנגד, את האירוע החגיגי מאיימות לפוצץ תלמידות סמינר, שנקראות על ידי הרב חיים קנייבסקי להתייצב ברחבה ולשבש את התפילה.



לקראת היתכנות להתגוששות ברחבת הכותל, יתפרסו ברחבה כוחות של משטרת ירושלים. "משטרת ישראל כבשגרה ערוכה להתמודד עם מגוון תרחישים", נמסר ממשטרת ירושלים, "ותפעל בהתאם ככל שתידרש לשמירה על הסדר הציבורי בכל עת ובכל מקום".



כחלק מההכנות לתפילה החגיגית פנו נשות הכותל לרב הכותל ולקרן למורשת הכותל וביקשו אישור שימוש במערכות הגברה, כנהוג באירועים המוניים ברחבת הכותל. במכתב שכתב רב הכותל שמואל רבינוביץ, בתגובה לפניית נשות הכותל, בבקשה להשתמש במערכת ההגברה במקום נכתב: "כשם ש'מנהג המקום'… הוא עבודת ה' בהפרדה בין גברים ונשים, כך גם האיסור על הובלת התפילה באמצעות חזנית; הפעלת רמקולים לתפילת נשים מנוגדת להלכה כפי שקבעו גדולים הפוסקים בכל הדורות ולא עומדת בתנאי מנהג המקום".


נשות הכותל, בראש חודש אייר בכותל (צילום: אירנה לוט)

נשות הכותל (צילום: אירנה לוט)


בנשות הכותל זעמו על תגובת רב הכותל: "מדי חודש בחודשו, מתיר רב הכותל למניין התפילה ברחבת הגברים להשתמש במערכת ההגברה במקום. ברור לכל בר דעת כי ההתנגדות אינה נובעת משיקולים ענייניים, אלא משאיפה ורצון לפגוע בתפילת נשות הכותל, שאינה מתיישבת עם אמונותיו של רב הכותל".

לדברי ענת הופמן, יו"ר ארגון נשות הכותל, "ממשלת ישראל מאפשרת לגורמים הקיצוניים ביותר ביהדות לקבוע את מנהג המקום בכותל המערבי, בניגוד להחלטת בית המשפט. דווקא ובמיוחד ביום האישה הבינלאומי, אנחנו מסרבות להיכנע לתכתיבים שמשתיקים ומשתקים נשים. רב הכותל זה משרת ציבור, אשר אמון על שירות המתפללים והמתפללות בכותל כולם, לא משנה מה אמונתם. העובדה כי הוא מוצא לנכון להפר את החלטת בית המשפט ולהפלות את נשות הכותל אינה מפתיעה, אך היא מכאיבה ומזעזעת כל פעם מחדש. ביום האישה הזה נמשיך להיאבק על זכויות התפילה של נשים ולא ניתן לרב הכותל – או לכל גורם קיצוני אחר, להכתיב את הנוהג ואת השיח בדרך כוחנית ומכוערת".


ענת הופמן והרבה סנדרה קוכמן (צילום: הדס פרוש לפלאש 90)

ענת הופמן והרבה סנדרה קוכמן (צילום: הדס פרוש לפלאש 90)


כידוע, לפי מתווה שאושר בינואר 2016 הממשלה היתה אמורה להקים רחבה שלישית משותפת, ללא הפרדה מגדרית בין נשים לגברים, עבור כלל הזרמים ביהדות, ביניהם הרפורמים, הקונסרבטיביים. לפי המתווה שהוקפא, הרחבה אמורה לפעול 24 שעות באופן עצמאי, כך שלא תהיה כפופה לרבנות הראשית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר