צעדת המשפחות (צילום: נועם פיינר)
צעדת המשפחות (צילום: נועם פיינר)

דעה | ירושלים של מעלה וירושלים של מטה

יום ירושלים זו ההזדמנות שלנו, הירושלמים והירושלמיות, לחגוג את השכנות, את היומיום המשותף ואת האפשרות לחיות זה לצד זה בשלום ובהבנה | מאמר דעה

פורסם בתאריך: 2.6.19 15:27

מאז ומתמיד היה עבורי יום ירושלים יום חג.

כנערה – תלמידת התיכון הדתי לאומנויות שבשכונת הקטמונים, נהגתי לציין את היום הזה יחד עם חבריי וחברותיי במסגרת מצעד הדגלים. מדובר היה עבורנו בחגיגה אמיתית, ייחודית ועמוקה שטמנה בחובה את האהבה לעיר. יחד עם עשרות אלפי בנות ובני נוער שהגיעו מכל רחבי הארץ, צעדנו לאורך העיר העתיקה וסיימנו בריקודים חגיגיים בכותל המערבי – סמל יהודי רוחני שורשי. ביקשנו לחגוג את "ירושלים של מעלה".



לימים בגרתי ויחד עם בן זוגי יהב קבענו את ביתנו בירושלים. הבחירה להשתקע בעיר שחוברה לה יחדיו, כמו גם לפעול לפיתוחה ושגשוגה במסגרת "התנועה הירושלמית" – האירו בפניי בשנים האחרונות זרקור על הדרכים הנוספות והרבות במסגרתן מציינים הירושלמים, בני ובנות העיר את חגיגות היום. כך, לצד החגיגה המסורתית בלב העיר העתיקה, צמחו בשנים האחרונות מאות יוזמות מקומיות המבקשות ליצוק תוכן נוסף, קהילתי, משפחתי וסובלני המבטא את האהבה לעיר.


רחלי חזון-טסלר (צילום: נעם פיינר)

רחלי חזון-טסלר (צילום: נעם פיינר)


"הצעדה הירושלמית" – שעל פארק המסילה כמו גם עשרות אירועי "יום האחר" ו"זאת ירושלים" מהווים דוגמאות בולטות לצמיחתן של אותן יוזמות. על הפארק, המחבר בין שכונות ותרבויות שונות, צועדים בשש השנים האחרונות אלפי תושבות ותושבים המבקשים לחגוג את המגוון והיופי הפנים ירושלמים. משפחות צעירות: הורים וילדים, תנועות נוער, קבוצות ספורט ואנשים עם צרכים מיוחדים. חילונים דתיים וחרדים – חוגגים את המקומיות והקהילתיות. מבקשים לומר כי עבורנו הירושלמיות והירושלמים בני העיר, יום ירושלים הוא הזדמנות לחגוג סמלים מקומיים כמו הפועל ירושלים, מתחם התחנה ופארק המסילה, כמו גם את המגוון האנושי האינסופי. את השכנות ואת חיי היומיום המשותפים המתקיימים בין המגזרים השונים לאורך כל ימות השנה, כמו גם את האפשרות לחיות זה לצד זה בשלום ובהבנה, שאותו מגוון מהווה נכס ולא נטל.

כך, בחגיגה מקומית ואינסופית של היומיום הירושלמי הטומנת בחובה לצד "ירושלים של מעלה", גם ואולי בעיקר – את "ירושלים של מטה".


רחלי חזון טסלר, מנכ"לית "התנועה הירושלמית" וממובילות "הצעדה הירושלמית" ("צעדת המשפחות") המתקיימת ביום ירושלים על פארק המסילה.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר