הקריקטורה נגד משה ליאון, השילוט המתריס, מצעד הגאווה (צילומים: אוליבייה פיטוסי, פרטי, איור אור רייכרט)
הקריקטורה נגד משה ליאון, השילוט המתריס, מצעד הגאווה (צילומים: אוליבייה פיטוסי, פרטי, איור אור רייכרט)

העירייה הורתה להסיר את השילוט המתריס נגד הלהט"ב; בתגובה מופצת קריקטורה נגד משה ליאון

בהמשך לפרסום ב"כל העיר": העירייה הורתה לחברת השילוט להסיר את השלטים שמכריזים "מהי משפחה נורמלית"; עמותת חזון, שעומדת מאחורי השילוט, הפיצה בתגובה קריקטורה נגד ליאון ופנתה הלילה לבג"ץ - שדחה הבוקר את בקשתה

פורסם בתאריך: 5.6.19 08:35

עדכון אחרון: 5.6.19 10:30

הבוקר, רביעי, בג"ץ דחה את בקשתה של עמותת חזון לצו מניעה נגד החלטתה של עיריית ירושלים להורות על הסרת השילוט המתריס שמכריז "מהי משפחה נורמלית".

לאחר הפרסום אתמול, שלישי, ב"כל העיר" – העירייה הורתה להסיר את השילוט המתריס שמכריז "מהי משפחה נורמלית". עמותת חזון שעומדת מאחורי שילוט הגישה עתירה לבג"ץ ובקשה לצו מניעה נגד החלטת העירייה, שכאמור נדחתה.

כפי שפורסם, השילוט המתריס, שמכריז "מהי משפחה נורמלית", נגד הקהילה הגאה נתלה ברחובות העיר לפני מצעד הגאווה מחר, חמישי – על השילוט, של עמותת חזון, נכתבו המילים: "אבא ואמא = משפחה; האומץ להיות נורמלי".

במכתב ששלחה מנהלת מחלקה בכירה לפרסום חוצות באגף לקידום עסקים, הגר אחדות, לחברת השילוט "זוהר חוצות" נכתב בין השאר כי "חוזה ההתקשרות קובע כי 'הפרסום לא יפגע ואינו עלול לפגוע ברגשות הציבור'. תוכן המודעה הנדונה עלול לפגוע ברגשותיו של חלק מהציבור המתגורר בירושלים, ועל כן אני מנחה על הסרת כל המודעות בתוך שש שעות מרגע קבלת ההודעה".



בתגובה עמותת חזון הפיצה בשעות האחרונות קריקטורה נגד ראש העיר משה ליאון שבו הוא נראה מניף את דגל הגאווה, ודורך לכאורה על דגל שכתובה עליו המילה 'משפחה'.

העתירה והבקשה לצו מניעה של חזון נגד העירייה הוגשה בשעה 1 בלילה. הבוקר, רביעי, החליט שופט בית משפט העליון יצחק עמית לדחות את עתירתה של חזון, ואף ביקר את התנהלותה.

"על חומותייך ירושלים הפקדתי עותרים כל היום וכל הלילה", כך נכתב בתחילת ההחלטה של השופט עמית, ובהמשך הוא מציין כי "על פניו, העותרת (חזון) לאמיצתה הליכים. לעתירה מצורף נכתב שנשלח בשעה 22:10 למנהלת מחלקה בכירה לפרסום חוצות בעיריית ירושלים ובה דרישה להימנע מהסרת המודעות. העותרת אף לא המתינה שלוש שעות לפני שאצה-רצה להתדפק על דלתו של בית משפט זה באישון לילה. על פניו, ספק אם העתיקה והבקשה כה בהולות. אם תזכה העותרת בעתירתה, הרי שניתן יהיה לפרסם את המודעות גם במועד נדחה במספר ימים".

השופט עמית עוד מציין כי "פרסום המודעות בעיתוי הנוכחי קשור ככל הנראה למצעד הגאווה שאמור להתקיים מחר (6.6.2019) בירושלים".  השופט פסק לחזון כי עליה לשלם הוצאות בסך 2,500 שקלים שיועברו למדינה.

בתנועת חזון ציינו עם הגשת העתירה כי "בעקבות הטרור הלהט"בי הדרדרנו למציאות בלתי נתפסת, בה בבירת העם היהודי, אי אפשר לומר את האמת הפשוטה כי 'אבא ואמא זוהי משפחה נורמלית'. זאת בשעה שהעיר כולה מוצפת בדגלי גאוה. אנו קוראים לראש העיר משה ליאון להתערב ולנהוג בשפיות".

בעיריית ירושלים מסרו הבוקר ל"כל העיר" כי "עיריית ירושלים פועלת על פי ייעוץ משפטי שהתקבל ועפי חוות דעת משפטית. לאור האמור, הוחלט להסיר את השלטים המדוברים".


הקריקטורה של עמותת חזון נגד ראש העיר משה ליאון (קרדיט: אור רייכרט)

הקריקטורה של עמותת חזון (קרדיט: אור רייכרט)


אתמול, כזכור, אמר  ל"כל העיר" ערן גלובוס, יו"ר הבית הפתוח כי "חופש הביטוי במרחב הציבורי הוא קדוש ומוגן ובכל זאת כואב שיש מי שמנצלים אותו שוב ושוב כדי לתקוף ולבזות את הקהילה הגאה. השילוט נתלה ברחבי עיר לקראת מצעד הגאווה והסובלנות בבירה ב-6.6 בניסיון לאותת לציבור מי 'בעל הבית'. הם טועים – ירושלים גם שלנו".

גלובוס הוסיף והדגיש כי "כל מי שהמאבק לחברה ישראלית סובלנית ופלורליסטית חשוב לו חייב להצטרף אלינו בעוד יומיים. אל תתנו לאדישות ולבורות לנצח".

מצעד הגאווה בירושלים ייערך ביום חמישי הקרוב, 6.6.19, בשעה 15:30 בגן הפעמון בירושלים. המצעד יתקיים השנה בסימן חירות מלאה מאלימות ומאפליה כלפי הקהילה הגאה. הצועדים והצועדות יחלו את הצעידה בשעה 17:00 במסלול הבא: גן הפעמון – פלומר – רחוב קרן היסוד – רחוב קינג ג'ורג' – רחוב הלל – רחוב מנשה בן ישראל ועד גן העצמאות.


מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה (צילום: אורן בן חקון)

מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן חקון)




בתוך כך, מוקדם יותר השבוע פורסם ב"כל העיר" כי אורי בנקי, אביה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד הגאווה לפני ארבע שנים, יצא בקריאה נרגשת לכולם לבוא ולהשתתף במצעד בגאווה. "כמעט ארבע שנים מאז הרצח של שירה, והצורך באמירה ברורה ונחרצת של הרחוב הירושלמי בעד סובלנות עומד בעינו", כך כתב בפוסט נוגע ללב בפייסבוק בנקי, שירה ז"ל נרצחה במצעד הגאווה 2015 על ידי החרדי-הקיצוני ישי שליסל, שביצע את הרצח חודש לאחר שסיים לרצות מאסר של 10 שנים בעקבות הרשעתו בתקיפה ובניסיון לרצח במצעד הגאווה ב-2005. שירה היתה בת 15 ו-9 חודשים במותה.

בנקי הדגיש בפוסט כי כי "אם הטוב ישתוק וישב בבית – הרוע ירים את ראשו. אשר על כן אל תשבו בבית, אל תותירו את המטלה לאחרים, עשו את המאמץ וצאו לתמוך בחופש, סובלנות ומרחב ציבורי מתון ומכיל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. פני שופטיה יכסה

    צריך הפגנת ענק מול בג"ץ בתביעה להשיב את חפש הבטוי.
    חפש בטוי אחר שתשכך הסערה הצבורית הוא כרעשן אחרי פורים וזה הרי מה שהציע שופט בג"ץ.

  2. גילעד

    עצוב שאתה מקבל בן אדם כמו שהוא ואיך ושהוא
    והוא בתמורה כופה עליך את דעותיו המשובשות!!!!!
    למה להם מותר לפגוע ברגשות הציבור הנורמטיבי
    לא מספיק להם שמקבלים אותם הם עוד מעיזים בחוצפתם להתנגד לנורמות בסיסיות וטבעיות שנוצרו עוד קודם לדעותיהם. העולם לא ישתנה המבט שלנו עליהם השתנה החלטנו לקבל אותם כשווים ובסוף הם בועטים
    לא יעזור זו דרך העולם אבא+אבא =ילד
    נסה להתווכח עם פיסיקאי מתמטיקאי כימאי ונראה מה תקבל ….פיצוץ לפרצוץ מתגובה כימית לא נכונה
    או תוצאה שגויה במקרה הטוב
    מבינים אותכם ומתנגדים לדעותיכם אל תהרסו את דור העתיד להביא ילד לכזו משפחה איזו בחירה יש לו איזו זהות איזה חלקים. משותפים יש לילד מהורות כזו במצב הטוב יש הורה אחד שותף הורים יכולים להיות רק עם קשר דם לא יעזור לכם….ילד נוצר רק מאהבת וחיבור אמת!!!!!
    ועוד איזה שם נתתם לסטרייטים הישרים הנורמטיבים
    הומופובים…..אוקיי אז אני סטרייטית גאה או כלשונכם הומופובית גאה!!!!!
    ותזכרו שאוהבים אתכם ולא מסכימים עם דעותכם

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך זה שאנחנו הנורמאלים הפכנו לחשוכים?
    איזה אור הם מייצגים? עוד מעט יתחילו להתחתן עם חיות… איפה הגבול??

  4. גיא

    למה בכתבה חדשותית על קריקטורה חצי מהכתבה היא בעצם פרסומת למצעד ההזוי הזה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר