פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילומים: שמואל כהן)
פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילומים: שמואל כהן)

חוצות היוצר ירושלים 2019: מאות אמנים ו-12 מופעי ענק

פסטיבל האמנות הבינלאומי יתקיים בתאריכים 24.8-12.8. כבכל שנה, בפסטיבל ניתן יהיה ליהנות מיצירה ישראלית ובינלאומית ומהופעות בבריכת הסולטן של גדולי הזמרים הישראלים. רשימת ההופעות המלאה

פורסם בתאריך: 27.6.19 21:03

למעלה מ–100,000 איש צפויים לפקוד בחודש אוגוסט הקרוב את פסטיבל חוצות היוצר הבינלאומי. הפסטיבל הוותיק, שיתקיים זו השנה ה–44 ברציפות, יחל ביום שני ה–12.8.19 ויגיע לסיומו במוצ"ש ה–24.8.19, כאשר בכל אחד מ–12 הערבים צפויים לפקוד את מתחם חוצות היוצר ובריכת הסולטן כ–9,000 מבקרים.

כמדי שנה, הפסטיבל יכלול יריד אמנות ישראלית ויריד אמנות בינלאומית עם אמנים מ–30 מדינות שונות שיגיעו מכל רחבי הגלובוס. בנוסף, ייפתח מתחם אוכל מיוחד, מתחם הופעות ואטרקציות לילדים, מתחם ביר גארדן ועוד.



  • תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]


האירוע המרכזי בכל אחד מערבי הפסטיבל יהיה המופע הגדול בבריכת הסולטן, עם השמות הכי גדולים במוזיקה הישראלית. בערב הפתיחה, יום שני, 12.8, יופיע גידי גוב שיארח חברים כמו דני סנדרסון, ריקי גל ואלון אולארצ'יק.



טבלה מופעי חוצות היוצר 2019



יממה לאחר מכן יעלה על הבמה שלומי שבת, שיארח את נסרין קדרי. במופע של יום רביעי, 14.8, יארח ברי סחרוף את מוש בן ארי. ביום חמישי תהיה הופעת יחיד של זמרת השנה במוזיקה הישראלית עדן בן זקן. את השבוע הראשון יסגור הזמר איתי לוי, שיופיע במוצ"ש (17.8).


עדן בן זקן (צילום: דניאל קמינסקי)

עדן בן זקן (צילום: דניאל קמינסקי)


הליין אפ של השבוע השני של פסטיבל חוצות היוצר כולל את חנן בן ארי ועדן חסון (ראשון, 18.8), אביתר בנאי (שני, 19.8), משה פרץ (שלישי, 20.8), סטטיק ובן אל תבורי שיארחו את לירן דנינו (רביעי, 21.8), יהודה פוליקר שיארח את יובל דיין (חמישי, 22.8) ועידן עמדי, שינעל את הפסטיבל (מוצ"ש, 24.8).


יובל דיין (צילום: זוהר רון)

יובל דיין (צילום: זוהר רון)


פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: שמואל כהן)

פסטיבל חוצות היוצר בשנה שעברה (צילום: שמואל כהן)


מחירי כרטיסים לכל אחד מערבי הפסטיבל עומדים על 75–60 שקלים למבוגר ו–30 שקלים לילדים ולנוער. מתחם חוצות היוצר ייפתח בכל יום בשעה 18:00 וייסגר בשעה 23:00. ההופעות המרכזיות בבריכת הסולטן יחלו בשעה 21:00.

כאמור, פרט ליריד האמנות הישראלי והבינלאומי ומופעי הענק בבריכת הסולטן, כולל פסטיבל חוצות היוצר עוד מספר מתחמי משנה מעניינים במיוחד. אחד מהם הוא מתחם הילדים, שצפוי לכלול סדנאות ומופעים של מיטב אמני הילדים; מתחם האוכל חוזר לקונספט המוכר של דוכנים, לאחר ניסיון הפוד–טראקס של השנה שעברה; מתחם של "קפה תו" יחזור כבכל שנה, אותו מפעילה קבוצת תו הכוללת עשרות מוזיקאים, רקדנים ואמני קרקס המייצרים שילוב בין קרקס לבין בית קפה; בתי הספר לאמנות בצלאל ומכללת הדסה יקימו מתחמים משלהם, בהם יוצעו למכירה עבודות פרי ידיהם של הסטודנטים.

מתחם חדש שיוקם השנה הוא מתחם טברנה, שבו יתקיימו בשבוע הראשון מופעי מוזיקה יוונית ויוגשו אוכל ושתיה אותנטיים. בשבוע השני יחזור המתחם ל"ביר גארדן" הזכור משנים קודמות, ובמתחם יתקיימו גם מופעי מוזיקה קטנים יותר.

על קיום הפסטיבל אמונה עיריית ירושלים כאשר כל מלאכת ההפקה והארגון נמצאת בידי החברה העירונית אריאל. על הניהול האמנותי של הפסטיבל אחראית שרה מלכה, שאומרת בשיחה עם "כל העיר": "יהיה השנה מבחר גדול מאוד של אמנים ישראליים. כמעט 50 אחוז מהם אמנים חדשים שלא היו בשנים קודמות. זה מרענן ומוסיף גיוון למבקרים. מצד אחד יש אמנים חוזרים שהם טובים הקהל אוהב, ומצד שני יש חדשנות ויצירה של אמנים שלא זכו לחשיפה גדולה והשנה הם ייחשפו בפסטיבל".


ציון תורג'מן (צילום: אביעד תבל)

ציון תורג'מן (צילום: אביעד תבל)


ציון תורג'מן, מנכ"ל חברת אריאל אומר כי "המון כספים הושקעו בצד האסתטי, בבמות ובתפאורה. המבקרים שיגיעו ימצאו את עצמם למרגלות העיר העתיקה, במקום היפה ביותר בעיר. אנחנו מצפים לקרוב למאה אלף איש להפקה של חוצות היוצר, בכלל ימי היריד".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירושלמי דתי עם כבוד עצמי

    מתוך 11 מופעי ערב, לא מצאו אלה רק אומן וחצי דתיים. בעיר ירושלים בו יש קרוב ל 50% דתיים זה לירוק על הדתיים. אני מחרים השנה את "חוצות היוצר" וממליץ לכל הדתיים לנהוג כך עד שיאזנו את התוכנית האומנתית

  2. מבחין

    לבחור עם הכבוד העצמי, לך אל ההופעה של יהודה פוליקר. יש לו יותר נשמה יהודית מלאלף "אמנים" ששרים גרסאות כיסוי בחתונות חרדיות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר