ניקיון בירושלים (צילום: אגף התברואה, עיריית ירושלים)
(צילום: אגף התברואה, עיריית ירושלים)

פרסום ראשון: העירייה בוחנת מהלך להפרטת שירותי הניקיון גם במערב ירושלים

ל"כל העיר" נודע כי בעירייה בוחנים מהלך להפרטת שירותי הניקיון בשכונות מערב העיר, בראשן בית צפאפא. חבר המועצה קינג מתנגד: "למה בית צפאפא ולא הר חומה? בגלל שהם ערבים?"; העירייה: "נבחנות רפורמות ניקיון, שאם יימצאו מתאימות יופעלו בכל שכונות העיר"

פורסם בתאריך: 23.7.19 20:22

עיריית ירושלים בוחנת בימים אלה תוכנית להפרטת שירתי הניקיון גם בשכונות מערב העיר, כך נודע ל"כל העיר". התוכנית, יש לציין, היא העברת שירותי הניקיון מאגף התברואה לקבלן פרטי, זאת בדומה למהלך שבוצע בשלוש השנים האחרונות בשכונות מזרח העיר.

עוד נודע ל"כל העיר" כי השכונה הראשונה במערב העיר שבה יתבצע הליך ההפרטה, אם ייצא אל הפועל, היא בית צפאפא. שם מביעים השבוע זעם על התוכנית וטוענים כי "מהלך שכזה יחזיר אותנו עשרות שנים אחורה", לדברי אחד מתושבי השכונה, שמוסיף: "אנחנו לא נסכים שבית צפאפא תהפוך למזרח העיר".



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]

כידוע, בית צפאפא ממוקמת בסמוך לשכונת פת, בין גילה לתלפיות. רעיון ההפרטה, כפי שניתן להבין, מעורר כעס רב בקרב גורמים שונים בשכונה. תושב אחר מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי "כל השירותים שצרכנו עד היום, היו כמו כל שכונה במערב העיר. הצעד הזה, שמשווה את בית צפאפא לאזור העיר העתיקה ולשכונות מזרח העיר, מפלג ולא מאחד את ירושלים. אנחנו לא נסכים למהלך כזה שבו קבלן פרטי יהיה אחראי על שירותי הניקיון. ניאבק בכל הכוח נגד ההחלטה הזו".



גם במינהל הקהילתי מתנגדים להפרטת שירותי הניקיון. דאוד עליאן מוחמד, יו"ר המינהל, מציין בשיחה עם "כל העיר" כי "אמנם מצב הניקיון בשכונה גרוע באופן שאי אפשר לתאר, אבל אנחנו מקווים שלא יפקירו את התושבים ויעבירו את שירותי הניקיון לקבלן פרטי, כי זה יחזיר אותנו עשרות שנים אחורה. אנחנו לא נסכים למהלך שכזה. הפיתרון הוא לנקות בצורה טובה יותר, לא להפקיר את השכונה".

יש לציין כי תהליך הפרטת שירותי התברואה והניקיון החל בחודש אוקטובר האחרון בשכונות הערביות במזרח העיר. כעבור מספר חודשים גם שירותי הניקיון בשכונת בית חנינא הופרטו והועברו מהעירייה לקבלן פרטי. המהלך ספג ביקורת רבה מצד תושבי השכונות והן מצד חלק נכבד מחברי מועצת העירייה, כשגם דוח מבקר המדינה ליום ירושלים 2019 התייחס להפרטת שירותי הניקיון במזרח העיר ופירט שורה של ממצאים עגומים הנוגעים לפינוי האשפה ולניקיון בשכונות שהופרטו.



בהמשך לביקורת אודות ההפרטה במזרח העיר, חבר מועצת העירייה אריה קינג (מאוחדים), שיתמנה לתפקיד סגן ראש העיר בעוד פחות משנתיים, אומר ל"כל העיר": "אני מתנגד נחרצות לכל הפרטה של שירות עירוני, ובפרט של שירותי הניקיון. הכעס של תושבי בית צפאפא מובן לי ומוצדק ב-100 אחוזים. למה להפריט את בית צפאפא ולא את הר חומה או את ארמון הנציב? האם זה בגלל שהם ערבים?".

"כל העיר" פנה ליו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל, שמדגיש כי "היו עשרות תוכניות שלא יצאו לפועל. בכל מקרה, כל שינוי או הפרט יעשה בתיאום עם העובדים ועם ההסתדרות. בלעדינו הם לא יוכלו לעשות כלום".

בתגובה לפניית "כל העיר" מעיריית ירושלים נמסר כי "עיריית ירושלים פועלת לשיפור הניקיון בכל השכונות ברחבי העיר ובכלל זה בשכונת בית צפאפה. בהתאם לכך, נבחנות רפורמות ניקיון שונות, שאם יימצאו מתאימות, יופעלו בכל שכונות העיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. דני

    צריך להפריט את ראש העיר עצמו …
    גועל נפש איזה הידרדרות עצים עקורים תמרורים לא קיימים גדרות שבורות וליכלוך בכל מקום בעיר.

  2. מצב העיר

    רק הולך ומתדרדר,בורות בכבישים,לכלוך וזוהמה בכל מקום ואין שיפור לעומת תקופת ברקת בנשואים אלו,אלה להפך,יש הדרדרות.
    האבסורד שכמדומני שראש העיר מחזיק בתיק התברואה ,שזה חמור שבעתיים שתיק שהוא מחזיק,והעיר נהייתה עוד יותר מלוכלכת מהתקופה של ברקת.
    זה ידוע כאשר חרדים שולטים בעיר,תמיד מצב העיר רק ילך ותדרדר,
    אפשר לראות אייך כל עיר שבה יש או היה ראש עיר חרדי,או קואליציה חרדית ואייך העיר נראיית.

  3. ירושלמית

    דווקא יש שיפור בנושא של הניקיון מאז שראש העיר התחיל לכהן
    שימו לב שבמוצאי שבתות מפנים את האשפה (מה שלא היה קודם)
    גם פינו המון עצים וענפים..

  4. גד

    סוף כל סוף בא ראש עיר בלי סיסמאות ובלי דיבורים .
    בא ועושה סדר בעריה הזאת שכל הזמן מטיילים ולא עושים כלום ומשלם המיסים לא רואה תועלת במה שהוא משלם .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר