חיסונים (צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
(צילום: אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

קורונה בירושלים: חיסוני ילדים – בעד ונגד

על רקע מבצע החיסונים הנרחב ישנן דעות שונות על החיסון השלישי למבוגרים ובעיקר חיסון לילדים מתחת לגיל 12. ישראל סיבוני וסיון גוב-ארי, שני הורים מירושלים וסביבה, מסבירים את עמדתם

פורסם בתאריך: 9.8.21 20:02

בעד: סיון גוב-ארי

"אחת הסיבות העיקריות לחסן היא אחריות חברתית"

התחלואה ההולכת וגוברת בתקופה האחרונה מעלה את שאלת כדאיות החיסונים וכאמא לארבעה ילדים את שאלת החיסון לילדיי. לאחר לא מעט לבטים, אני יכולה להגיד שאני בעד החיסונים והסיבות לכך רבות ומגוונות ולאו דווקא בכולן מדובר בהיבטים של בריאות ויש שיקולים נוספים שאותם אני רוצה לפרוט ולשתף.

אחת הסיבות העיקריות היא אחריות חברתית. אנחנו שומרים על הוותיקים, הורינו המתגברים על החולים שבתוכנו אלה עם המחלות הכרוניות, גם אם הם אינם מחוסנים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


ככל שיש יותר מתחסנים כך הסיכוי להדביק אחרים פוחת וגם אם לא עוצר לגמרי את מגפת הקורונה הוא לכל הפחות מאט את קצב ההתפשטות.
סיבה מספיק חשובה מבחינתי היא תחת הסעיף של "מוגנות המתחסנים". אמנם לא ידוע על מקרי מחלה קשים בקרב אוכלוסייה צעירה, להוציא מקרים של מחלות רקע כרוניות, שם החוקים אחרים, אך לא לעולם חוסן – אין לנו שום מידע לגבי אופן התנהגות הוירוס או הגירסאות השונות, ויתכן כי ניתקל במקרים של מחלה קשה גם בקרב צעירים. החיסון כבר הוכיח שהוא גורם למחלה קלה יותר בקרב מתחסנים.
סיבה נוספת להתחסנות אצל אוכלוסיית הילדים היא השאיפה לחינוך לבריאות. יש חשיבות רבה לכך בקרב צעירים וחשוב להעביר להם מסר של דאגה לבריאות, גם אישית וגם קולקטיבית. אם לא עלה בידינו למנוע מהמגיפה להגיע אלינו, אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לסלק אותה מכאן.
סיבה נוספת היא בטיחות החיסון: עושה רושם שזהו חיסון בטוח. אין תופעות לוואי רבות וגם אם יש, הן לא חמורות מדי ונמשכות פחות זמן מתסמיני המחלה ומהשאריות שלה בטווח הארוך. בארה״ב ובאירופה כבר חוסנו מספר גדול מאוד של נערים ונערות בגילאי 12-16 ולא נרשמו מקרים חריגים וכך אני מעריכה יהיה גם לגבי גילאים קטנים יותר.


סיון גוב ארי (צילום: פרטי)

סיון גוב ארי (צילום: פרטי)


הסעיף החשוב ביותר עבורי הוא החזרה לשגרה. הילדים של כולנו עברו תקופה קשה ביותר מאז פרוץ הקורונה. מדובר על תלמידי כיתות א׳ שלמדו קרוא וכתוב בזום בתקופה הרגישה ביותר בחייהם. ישנם ילדים שלא מכירים אחד את השני באמת והזכרון שלהם הוא יותר דרך הריבוע בזום. אם זו לא מספיק סיבה טובה להתחסן כדי לחזור לשגרה אז מה כן?

אנחנו לא באמת יודעים איך הקורונה השפיעה על חיינו, אך אין ספק שאלו לא אותם חיים שהיכרנו לפני. מנקודת מבט של ילד זה איום ממשי על עצם קיומו וקיום הקרובים אליו. כל שיעול הופך להיסטריה, אותו ילד גם רואה אנשים חולים סביבו ולצערנו, גם מתים בגיל שבו הם לא צריכים להתעסק במוות. חייבים להחזיר את החיים למסלולם כמה שיותר מהר בצד הרגשי באלה שזה השפיע עליהם במיוחד.

משפחות רבות התרסקו כלכלית בתקופת הקורונה, במיוחד למי שמחזיק עסק פרטי. כבר נוכחנו לדעת שהחיסון נתן לנו האזרחים "אוויר לנשימה" וחזרה כמעט מלאה לתפקוד וזו סיבה מספיק הגיונית כדי לגשת ולהתחסן ולמנוע התפרקות של משפחות נוספות.

 

נגד: ישראל סיבוני

"המדיה התקשורתית מצנזרת את האמת"

לאור התחלואה העולה אנחנו מתחילים לראות את הלחץ המגיע מכיוון הממשלה בדבר מתן החיסון השלישי כשבמקביל מתקיים שיח על חיסון לילדים מתחת לגיל 12. אני מתנגד לכך שילדים יהיו שפני נסיון של חברת פייזר או כל חברת תרופות אחרת. חברת פייזר מבצעת ניסוי על מדינת ישראל וילדיי שלי אינם שפני נסיון של אף חברת פארם.

ממה שאני רואה בשטח, החיסונים פגעו ויפגעו בהמון אנשים ואני מכיר באופן אישי כאלה שנפגעו בריאותית מכך. הטכנולוגיה של החיסון בניגוד לחיסוני השגרה המוכרים היא חדשה שמעולם לא נוסתה על בני אדם במאסה גדולה. גוף האדם הוא יצירה אלוהית וכך גם מערכת החיסון שנבראנו איתה ואני לא ממליץ לאף אחד להתערב ביצירה האלוהית שלו. אני יכול לומר שיש חיסון לבני האדם והוא היעיל ביותר לכל בן אנוש: 1. נפש רגועה שמחה והימנעות מסטרס, כלומר מלחץ 2. מזון טבעי ולא מתועש 3. יוגה, פילאטיס ובנוסף פעילויות אירובי.


ישראל סיבוני (צילום: פרטי)

ישראל סיבוני (צילום: פרטי)


בנוסף, לתחושתי אני מרגיש שמדובר באחת ההונאות הגדולות של ההיסטוריה. יש לציין כי אני לא מכחיש קורונה, יש נגיף מהונדס שכזה, אבל המטרה היא לחסן את בני האדם בעולם בחיסון מסוכן ולצערי איבדתי אמון בכל משרדי הממשלה האמונים על הנושא. בעיני הם משרתים תאגידים וחברות תרופות ולא אותנו האזרחים שאמורים להיות בראש סדר העדיפויות שלהם.

לצערי הרב, המדיה התקשורתית מצנזרת את האמת ומדגישה רק צד אחד ולמי שרוצה לדעת יותר פרטים על כך יכול למצוא אותם רק במקומות שבהם אין צנזורה, כלומר בקבוצות שונות באפליקציית הטלגרם על קבוצותיה השונות.

הורים יקרים, בבמה זו אני פונה אליכם לאלה שיש ילדים מתחת לגיל 12 וגם לאלה שיותר, מבקש ומתחנן שלא תנדבו אותם כשפני מעבדה עבור חברת פארם שאת ההסכם שלה מול המדינה אף אחד לא ראה ולא בטוח שיראה כלל.

לסיכום: אני ממליץ שגם תרופות באופן כללי מחברות התרופות פחות להשתמש בהן ויותר להשתמש באלה שמקורן מהטבע, כלומר אלה שהגיעו מבורא עולם. בריאות ואהבת חינם לכולם.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר