אילוסטרציה יעוץ זוגי (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
אילוסטרציה יעוץ זוגי (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

ייעוץ זוגי בירושלים: הכירו את המומחים

מעוניינים בטיפול זוגי לחיזוק הקשר? זקוקים לייעוץ זוגי בירושלים לפתרון משברים? אם יש ביניכם בעיות חשוב לפנות כמה שיותר מוקדם לטיפול שיעזור לכם לשפר את הקשר ביניכם כזוג ויעניק כלים לתקשורת טובה ולזוגיות מאושרת

פורסם בתאריך: 8.12.19 16:36

ייעוץ זוגי הוא תהליך שנעשה על ידי בעל מקצוע במטרה לעזור לבני זוג לשפר ולשקם את מערכת היחסים הזוגית שלהם. ייעוץ זוגי בירושלים יכול לזהות את מקור הבעיות ולעזור לבני הזוג לפתור אותן וללמוד להתנהל אחרת בעתיד. 


ד"ר נעמי פינס כהני – יועצת זוגית ומשפחתית

לא מעט פעמים בני הזוג או אחד מהם חוששים ללכת לייעוץ זוגי בירושלים והסיבות לכך רבות ומגוונות. כתוצאה מכך הבעיות נשארות לא מטופלות ומשאירות את הזוגות, שרוצים לשקם את יחסיהם ולבנות מערכת זוגית בריאה, חסרי אונים ומתוסכלים.

נעמי פינס כהן יועצת זוגית ומשפחתית (צילום: אבי נועם)

נעמי פינס כהן יועצת זוגית ומשפחתית (צילום: אבי נועם)

ד"ר נעמי פינס כהני היא יועצת זוגית ומשפחתית שרכשה את הכשרתה במכון ת.ל.מ. ברעננה וכבר למעלה מעשור שהיא עוסקת בתחום וכבר סייעה לזוגות רבים מספור. נעמי עברה הכשרות רבות והרקורד שלה בהחלט מרשים, אפשר לומר בלב שקט שאתם בידיים טובות. "אני מעדיפה לומר שאני עובדת עם אנשים ולא מטפלת באנשים, על אף שזו המילה המקובלת. אני לומדת איתם כיצד הם יכולים לטפל בעצמם ובזוגיות שלהם. התפקיד שלי הוא להראות להם מדוע הדברים קורים כפי שהם קורים ולתת משמעות לפיסות המידע שברשותם", פורשת פינס כהני את ה"אני מאמין" שלה. היא ירושלמית שנולדה בפריז לפני 48 שנה ועלתה לארץ בגיל 21, כך שהיא שולטת גם בשפה הצרפתית ויכולה לטפל בקהילה הגדולה שמתגוררת בירושלים והסביבה. הזוגות שמגיעים אליה למפגשי ייעוץ בשכונת רחביה מורכבים מכל גווני הקשת, חרדים, דתיים וחילוניים, צעירים או מבוגרים, וכולם אינם משלמים בעבור פגישת ההיכרות הראשונה, מהלך נדיר כשלעצמו בענף. בנוסף, היא תומכת בזוגות באמצעות שיחות טלפוניות בין מפגש למפגש, במידת הצורך.

מה הייחודיות שלך ?

"בניגוד למקובל, אני מקבלת את בני הזוג כל אחד בנפרד, פרט אולי לפגישות בודדות של היכרות והתוויית הדרך. לכל אחד יש הרקע והסיפור שלו. אני משוחחת איתם על פרטים מאוד אינטימיים כמו הרקע של ההורים שלהם והיכן ספגו תקשורת ומודל זוגי. כל אחד מביא לזוגיות שלו את המורכבות של הדור הקודם, בין אם הוא מודע לכך ובין אם לאו. אני רואה מהר את העקבות הללו ועל מה לעבוד. בסיטואציה הזו, גם אם בני הזוג מכירים זה את זו, נכון יותר לתת להם להתעמת עם זה כל אחד בעצמו".

ד"ר פינס כהני מרחיבה את הנושא שמעסיק בתים רבים בישראל ואת שאלת התקשורת בין בני הזוג שהיא שונה מכל תקשורת אחרת. אני בודקת מהי המסגרת הרגשית ביניהם ונכנסת לכל נושא שנראה לי חשוב לבעיה הספציפית – כולל מיניות כמובן.

אני מחפשת את השינוי. הגורם החשוב ביותר הוא יכולת השינוי של כל אחד מבני הזוג.
היכולת להשתנות היא תכונה שמשתנה בין אדם לאדם, וזה אחד הגורמים הכי חשובים להצלחתה של העבודה. כל אחד עובד אחרת, יש מי שעושה את זה מתוך הבנה עמוקה של הגורמים הרגשיים והמנטליים ויש מי שנעזר בעקרונות עבודה. לא צריך תמיד להבין את הלמה, או "לחפור". מה שחשוב בעיניי, זה יכולת השינוי.

אני לא מצפה שתהיה מהפכה ונחיה בעולם אוטופי שבו הכל ורוד, אבל אם תוך כמה שבועות אין תנועה ואין אופק, כלומר אין הבנה לאן פנינו, אז אין על מה לעבוד ואני לא מבזבזת את הזמן של הלקוחות שלי ושלי, כי זה חסר תכלית. אני מקיימת מולם תיאום ציפיות מאחר שיש כאלה שרוצים שינוי נקודתי ויש כאלה שרוצים לשפר את כל תחומי החיים."

אפשר לחולל שינויים בזוגיות?

"בוודאי. בקליניקה שלי יש תמונות של בעלי, של הילדים וההורים שלי. אני יושבת על הכיסא הזה קודם כל בזכות השינויים שעשיתי בחיי, אחרת לא הייתי נכנסת למקצוע הזה. השמיים הם הגבול".

כתובת: רח' אלפסי 15 ,ירושלים

נייד054-5387001

דוא"ל[email protected]

אתרwww.pines-kahani.co.il

פייסבוקנעמי פינס כהני – פסיכותרפיה – ייעוץ זוגי ומשפחתי


יובל סודאי, מטפל זוגי ופרטני רגשי

זוגות רבים מרגישים את המחנק הרגשי ואת הקושי בהתמודדות עם חיי הנישואין המורכבים ומחפשים מזור לבעיותיהם. תקופת הקורונה רק העצימה את הקושי הרב בתוך הבית ומציפה את הקונפליקטים בתוך התא הזוגי וגם הפרטי, עד אשר בני הזוג מגיעים לנקודה בה הם מרגישים צורך בעזרה. לפני שמגיעים אל התהום ומרימים ידיים, רצוי להיוועץ עם מומחה בתחום הטיפול הזוגי וגם הפרטני, כדי לראות איך אפשר לפתור את הבעיות, להגיע לעמק השווה ולטפל במחלוקות הזוגיים. הרב יובל סודאי עוסק מזה כעשור בטיפול בפועל, זוגי ופרטני רגשי, מספר רב של סדרות הרצאות לגברים ולזוגות בנושא זוגיות.הוא כבר מעל עשר שנים מטפל זוגי ופסיכותרפיסט בפועל.

יובל סודאי מטפל זוגי ופרטני רגשי (צילום: יוסי פורקוש)

יובל סודאי מטפל זוגי ופרטני רגשי (צילום: יוסי פורקוש)

הרזומה של הרב סודאי מרשים למדי. הוא בוגר לימודים מקצועיים בתחומי הטיפול במכללת י.נ.ר ללימודי נישואין ומשפחה ובמקומות נוספים (iceft, ג'ון גוטמן, רטורנו, מכון תוצאות ועוד). הוא עוסק בהנחיית נישואין, ייעוץ נישואין, חינוך והנחיה באישות, אלימות במשפחה, הנחיית קבוצות, EFT זוגי (externship + core skills), טיפול זוגי בשיטת ג'ון גוטמן, פסיכותרפיה אינטגרטיבית, CBT, NLP, שנים-עשר הצעדים, ובהדרכת מטפלים בכירים. מזה כעשור הוא עוסק בסדנאות וייעוץ פרטני וזוגי, ומטפל בכיר במסגרת ארגון "הידברות" בתוך מחלקת "שלום בית" ומחלקת "נפשי בשאלתי". ואם כל זה לא הספיק תוכלו לשמוע אותו גם מנחה בתוכנית הפודקאסט "קן משפחתי" בערוץ 2000 ברשת.

"נושא שלום בית הוא ודאי בסיס כמעט לכל דבר בחיים שלנו", מספר סודאי ומוסיף, "הוא משפיע על הכל. והוא באמת לא פשוט. לא רק בגלל שהנושא הגדול כזה משפיע בכוחות חזקים על החיים שלנו, אלא גם כי יש בו חכמה. ישנן דרכים לשמור, להחיות אותו ולהפוך אותו לאחת החוזקות היפות והממלאות בחיים שלנו, ומנגד יש דרכים להפוך אותו לאחד הדברים הכואבים והמעכבים בחיים שלנו. הרבה אנשים לא רואים את הדרך הנכונה לזוגיות שלהם, כי לכל אחד יש במידה מסוימת דרך משלו, ולא מבינים במה הם נופלים או תקועים".

הוא לא נשאר מאחור ודוגל בהתחדשות ובשיטות טיפול מתקדמות ועדכניות ומרחיב את אופקיו בכל עת כדי לתת את הטיפול הטוב והמירבי עבור מטופליו. "לנפש האדם יש הרבה עומק והרבה זוויות, ומערכות יחסים הן חלק מזה", הוא מדגיש ומוסיף, "אני נמצא עם היד על הדופק כי יש תמיד מה ללמוד בו. יש כל כך הרבה היצע מסביב של שיטות וגישות ותיאוריות כשכל אחת מהן מוסיפה, בין אם בצורות הסתכלות שונות להבין את בני הזוג ואת הזוגיות, ובין אם כלים להגיע ולהניע את בני הזוג. זה תחום שאני מסתובב איתו בראש כל יום במשך 10 שנים, מנסה להבין ולנתח ולהעמיק. אני אוהב את התחום, את החכמה שלו, וכמובן אוהב לעסוק עם אנשים. כל מטופל זו בעצם מערכת יחסים, כמובן בגבולות הנכונים שלה, ומערכות יחסים הן מהדברים החשובים ומיוחדים בחיים".

למעשה ידע הוא הכוח שלך?

"אני מוסיף לארגז הכלים שלי כל הזמן ידע נוסף ומשם אני יכול לתת את הטיפול המירבי לאנשים הזקוקים לעזרה. זוגיות היא דבר מורכב ויש להתמודד עם נושאים שונים בתוך המערכת אשר גורמים לקונפליקטים כמו – בגידות במערכת הנישואים, חרדות, חוסר בטחון, מצבים תקועים, רגישויות שונות ועוד".

פיתחת שיטה משלך הנקראת "המפה הזוגית". תוכל להסביר?

"המפה היא משל לכך שיש דרכים לרגשות ולמערכות יחסים. ובנוסף, זוגיות היא תמיד במעין תנועה לכיוון מסוים, תמיד צריכה להתקדם עוד. וכל תנועה מלבד הכיוון צריכה גם את הכוח לזוז ולהתקדם, רגשות וחוויות שיקרבו ביניהם. ואיזון שנלך ישר ולא במעגלים, צריכה להיות מאוזנת וישרה, ולכן משל המפה נראה לי מתאים. לפי המפה אנחנו יכולים להבין איפה אנחנו בזוגיות הפרטית שלנו, אולי אנחנו לא מאוזנים ותקועים במעגלים הרסניים, וכן מאיפה נקבל את הכח להזיז בתנועה חיובית את הקשר ומה הכיוון שלנו להתקדם בזוגיות. אני רגיל לכך שמטופלים מופתעים מהאופן שבו אני מצליח להגדיר ולהבין את הרגשות שלהם. וזה לא רק ענין של רגישות ואמפתיה, אלא אני פשוט רואה איפה לזהות אותם על המפה, וזה קיצור דרך גדול. הרי אנחנו לא תמיד מבינים את הרגשות שלנו, וחלק מהותי מכל טיפול הוא לתת הגדרה ושם לרגשות שלנו, והמפה עוזרת לנו גם בזה".

מה עוד אתה מביא לתוך הטיפול?

"חלק מהטיפול הוא שימוש בשיטות שלמדתי במהלך חיי המקצועיים בתחום ואני משלב גם את החוכמה שלי. נדבך חשוב נוסף הוא הקשר האישי עם המטופלים. חלק גדול מהצלחת הטיפול טמון בקשורת הקרובה והכנה שיש בין המטפל למטופל. אנחנו בסוג של מערכת יחסים שבמידה מסוימת היא הבסיס שהכל בנוי עליו. במסגרת הטיפול מציפים רגשות ומבחינים בהתנהגויות שלא קל לנו להראות לאחרים, ואי אפשר לעשות זאת אם אין לנו מספיק אמון עם המטפל. כי תמיד יש את החשש מצד המטופל שמא המטפל יזלזל בנו, ישפוט אותנו, חשוב לנו שיראה אותנו בעין טובה, ושיידע גם לכוון אותנו. ואם אני רוצה באמת להסתכל עליהם כך, אי אפשר שלא יווצר קשר אמיתי ואפילו קרוב גם מצידי. כמובן עם הגבולות המתאימים, ולכן אני לא מטפל פרטני בנשים, רק בזוגות או בגברים".

אתה רב וככזה אתה פונה רק אל קהל יעד דתי?

" לא. יש לי מטופלים וזוגות בכל הזרמים ואני לא מגביל את עצמי למגזר זה או אחר".

זוגיות היא דבר מורכב וקשה. למה זה בעצם כך?

"בבסיסה זוגיות אינה דבר כל כך מורכב, רק כשלא ממש מבינים אותו נכון. אבל היא יכולה להיות מטלטלת, וזה כנראה בגלל שהיא חלק מאד חשוב בחיים שלנו, וכל מה שהוא גדול בחיים ונוגע בנו מאד יכול להיות גם כואב ומטלטל".

טלפון: 053-4524138

דוא"ל: [email protected]

אתר: https://www.yuvalsudai.com//

כתובת:

יוסי בן קסמא 23, בית שמש  | ברוך הירש 14, בני ברק


בת שבע דור-דפן – מטפלת הוליסטית

בפני זוגות הנמצאים במשבר זוגי ניצבת לא פעם השאלה, האם לפרק את החבילה ולהמשיך הלאה או לא לוותר ולנסות טיפול זוגי שיכול להועיל להם לפני שהם מקבלים את אחת ההחלטות המשמעותיות, הקשות והכואבות. מרבית הזוגות נוטים שלא לוותר מהר, במיוחד אם מדובר בזוג נשוי עם ילדים ובשלב הזה הם למעשה מחפשים אחר מטפל מתאים שיתאים לסגנון ולצרכים שלהם, בתקווה ליצור כימיה עם המטפל/ת שיכולים להציל להם את חיי הזוגיות. המטפלת בת שבע דור-דפן נמצאת בתחום כבר למעלה מ-20 שנה וטיפלה בזוגות ובלקוחות רבים במסירות, במקצועיות וביעילות רבה בקליניקה שלה שבשכונת גבעת המבתר בירושלים, אליה מגיעים מכלל המגזרים, חילוניים, חרדים, דתיים, זוגות לא קונבנציונליים, כולל להט"בים.

בת שבע דור דפן, מטפלת הוליסטית (צילום: אבי נועם)

בת שבע דור דפן, מטפלת הוליסטית (צילום: אבי נועם)

רוב הזוגות אשר ניסו מטפלים אחרים מספרים, ש"כבר נואשו מלדבר ולדוש בבעיה ושום דבר לא משתפר". בת שבע דור-דפן מטפלת בשיטה הוליסטית ומלווה את הלקוחות בדרכם להגשמת השאיפות הפרטיות, וגם חיי הזוגיות והמשפחתיות שלהם. דור-דפן מספרת על התפיסה שלה בתהליך הטיפול ההוליסטי: "האתגר הוא לגלות את הגלוי והנסתר, יש באדם ממד חיצוני וממד פנימי – יש הגלוי לעין ויש הפנימי הנסתר שכאשר לא מודעים אליו, לא מבינים מה הבעיה. אם לא נבין את התכונות, הקונפליקטים וההתניות שבתת-מודע, לא נוכל להבין את מהות הקושי וגם לא נדע כיצד ניתן להתגבר. חשיפת הקושי ב"גרעין הפנימי" מאפשרת התפתחות, התרווחות וריפוי", דור-דפן ממשיכה להסביר: "בני הזוג צריכים חזון משותף  ואם אין כזה, אנשים הולכים כל אחד למקום אחר משלו וחווים בדידות ואכזבה במקום האהבה וההעצמה, שציפו להם בזוגיות. ההתמודדות מתחילה בפיתוח המודעות, הם צריכים להתאמן על החזון המשותף והגשמתו ועל התקשורת ביניהם, תוך הגשמת חוויית 'אהבת-חיי' באינטימיות"

מה זה בעצם טיפול הוליסטי?

"הטיפול מתייחס למכלול שמרכיב את האדם. מה האדם מכיר, מה הוא לא יודע על עצמו, זו תודעה מאוד גבוהה. אותן הנקודות שבהן יש קושי של האדם להבין את עצמו ואת מערכות היחסים שלו, כיוון שיש ערפול, מבחינה ראייה מודעת לא ברורה. הוא מבין שיש לו בעיה, אבל לא יודע בדיוק מה היא ואיך לצאת מזה, איך להתמודד עם הדברים. אני משלבת כלים הפונים לרובד הרוחני ולתודעה של האדם, לא רק להיבטים הפסיכולוגים. התוצאות משפרות את המצב בזמן קצר יחסית. "זה ייעודי ואני מודעת לכך שאני כאן ללוות בכל תהליך, ליציאה ממשברים אל הגשמה עצמית והארה". בת שבע דור-דפן היא מאבחנת רוחנית ומטפלת עפ"י הפסיכולוגיה הטראנס פרסונלית, פסיכותרפיה, הילינג, שיטת ה- NLP, מיינדפולנס ורפואה משלימה. בהמשך לטיפול, מתקיים אימון (היא גם קאוצ'רית בכירה בדרגת סופרווייזרית בלשכת המאמנים). האימון מתמקד בבחירת דפוסי התנהגות המחזקים ומעגנים את השחרור מהדפוס הבעייתי. לקוחות רבים מעידים על רמת דיוק, ריפוי ואימון ש"חוללו פלאים" ומנפו הגשמת יעדים בכול תחומי חייהם.

איך עובד תהליך הטיפול?

"זה מתחיל בכך שאני נפגשת עם בני הזוג ושומעת את שניהם יחד, אז נפגשת עם כל אחד מבני הזוג בנפרד לטיפול פרטני. פיתחתי יכולות וכלים מבחינה מקצועית, שבאמצעותם אני רואה מעבר למה שהמטופל או המטופלת יודעים על עצמם, או מסוגלים להגיד על עצמם כי האדם פועל  ומופעל בהשפעת הרגשות שלו ועולם הרגשות הוא פנימי, מורכב ומוצנע מהעין, גם מעיניו של האדם עצמו . שיטתי יוצרת את היכולת לעזור לאדם לעבור תהליכים שבהם יש "יציאה מן החושך לאור". מאי-הבנת מה קורה לי או לנו (כאשר פועלים שלא במודע). די מהר מתקבלת ההכרה והבנה על מה בני הזוג נתקעים, מה הם הקשיים של כל אחד עם עצמו ועם השני.  למשל, יש הרבה מהזוגות שמסתכסכים בגלל מאבקי כוח. כלומר, מי מחליט מה, מי מוביל ומי מובל, מי קובע, ענייני אגו. אם הבעיה לדוגמא שהאישה טוענת שהוא תמיד מחליט והוא לא מתחשב בה או להיפך, אני מסייעת לבני הזוג להגיע להסכם איך הם היו רוצים שיהיה אצלם בבית. היה זוג, שאחד רצה להישאר בבית והשני רצה לטייל בשבת, נתתי להם פתרון שהוציאם מסבך האגו והשתלטנות, הם קיבלו עליהם להטיל מטבע ובהתאם עשו ההחלטות – פתרון פשוט לכאורה שפתר בעיה ממשית, כך אף אחד מהם לא קיבל את השליטה בידיו ואף אחד בעצם לא כפה יותר על השני!".

הטיפול ההוליסטי הוא מהיר יותר מהמוכר ודור-דפן שואפת לקצר את התהליך ולהביא לשיפור בשיטת "כאן ועכשיו" בכך שנוגעת ישר בנקודות החיכוך אצל בני הזוג. "הטיפול שלי מאוד דינמי, מהר מאוד", מבהירה דור-דפן שמוסיפה: "מבינים אצלי את הקושי ומסכמים על ברית חדשה בין בני הזוג שקובעים יחדיו, לאן הולכים מכאן והלאה. מספר הטיפולים משתנה בין בני הזוג, אבל בכל מקרה הטיפול מהיר יותר מהמוכר". לדור-דפן יש שיטה נוספת ומעניינת מאוד אפשר להגיד "מחוץ לקופסה" , שיטה שבה מטפלים באמצעות אומנות. כיוון שהיא עצמה אומנית היא הכניסה את האומנות לטיפול ופיתחה שיטת אבחון שונה ופתרונות יצירתיים ושונים לבעיות הנפש העמוקות. "באומנות יש מהמטופלים שמצליחים לבטא את עצמם ומשקפים את החסימות בקלות יחסית באמצעות יצירה", היא מסבירה ומוסיפה: "זה נכון בעיקר לאנשים סגורים שיש להם קושי בביטוי עצמי ודרך הפיסול או הציור מצליחים להעביר את המסר שלהם. דרך האומנות אני יודעת להבחין מה האמירה של כל אחד מהמקום העמוק יותר מזה שהוא עצמו מודע אליו, ותוך כדי היצירה מתקיים במקביל גם שיח על עניינים אישיים. כשהאדם נמצא בתהליך יצירתי הביטוי נעשה משוחרר יותר, ובעקבותיו אני מעלה שאלות המניעות תשובות מרבדים מאוד עמוקים וגם הארה".

דור-דפן מספרת על מקרה נוסף על מנת להמחיש את יעילות הטיפול ובזמן קצר:" מדובר על אישה שהעידה על עצמה שהיא לא מצליחה לחוות אינטימיות רגשית בקשר. על מנת לגלות את הסיבה לקושי הנחיתי אותה להרפיה עמוקה מבלי כול ניסיון להכווין או להשפיע על התוכן שההרפיה תוביל אותה, בתוך תהליך החזרה אחורה בזמן. היא הגיעה עד לזיכרון מגיל ארבע , כאשר העלתה בזיכרונה את סבתה אליה הייתה קשורה מאוד. הסבתא כך מסתבר, ידעה להכיל ולאהוב אותה בשלמות ורק איתה הרגישה טוב מאוד ובטוח. הסבתא נפטרה לפתע והילדה לא קיבלה כול טיפול להתמודד עם האובדן הנורא. בתהליך אצלי כאשר עלה בה זיכרון הסבתא, היא פרצה בבכי עמוק מאוד ששחרר את כאב האבל שהודחק כול השנים ואתו היכולת שלה לחוות קשר קרוב ואינטימי. כאשר הוצאתי אותה מתהליך ההרפיה היא ביטאה את השתאותה שבמהלך כול השנים לא נזכרה בסבתא, לא עלתה לקברה ולא הדליקה נר לזכרה. הוריה לא הסבירו לה מה קרה, הסבתא פשוט נעלמה ואיתה "נעלמו" הילדה והיכולת הרגשית להתחבר, מנותקים בתוך הפחד הקיומי לחוות את האבדן. לתהליך זה קוראים באנגלית  SOUL RETRIEVAL, כלומר, 'השבת חלקי נשמה אבודים' על רקע טראומתי. אחרי טיפול אחד בלבד,   נרפאה היכולת לחוות אינטימיות".

כתובת: מדבר סיני 10, ירושלים

אימייל: [email protected]

נייד: 052-5435511

לאתר בת שבע דור-דפן – מטפלת הוליסטית


שלמה ברוש יועץ זוגי – מגשר ומטפל בהורות זוגית

עם יד על הלב, מה באמת אתם מחפשים כשאתם הולכים ליועץ זוגי? שיהיה קשוב לצרכים שלכם, ילווה אותכם לאורך הדרך, ידע לראות את התמונה הרחבה, ישים לב לפרטים, יאיר את הנקודות החשובות ביותר ויגרום לכם להיום שלמים עם עצמכם לא משנה לאיזה פתרון תגיעו.

שלמה ברוש יועץ זוגי (צילום: אבי נועם)

שלמה ברוש יועץ זוגי (צילום: אבי נועם)

כזה הוא שלמה ברוש, לא רק יועץ זוגי גם מגשר ומטפל בהורות זוגית כלומר בעיות בזוגיות שחלקן נובע גם מגידול וחינוך של הילדים. כמי שעשה הסבה לפני כעשר שנים ממנהל בכיר בהייטק למטפל זוגי, יועץ ומגשר, למד שלמה ברוש לאורך השנים גם הדרכת הורים, פיתח עצמאית סדנאות הקשבה ייחודיות והשתלם במגוון תחומים הנושקים לייעוץ זוגי. הייעוץ המקצועי והממוקד אותו מעניק שלמה ברוש נוחל הצלחה רבה בקרב משפחות ובני זוג והדבר בא לידי ביטוי במגוון הקהלים המגיעים אליו לייעוץ זוגי, גישור וטיפול בבעיות זוגיות והורות. זוגות מעורבים, בני זוג ללא ילדים, משפחות עם ילדים ממגוון מגזרים דתיים, חילונים, להטבים ועוד.

"בפגישות שלי עם בני זוג במהלך ייעוץ זוגי, אני מביא את המודל להקשבה הייחודי שפיתחתי. אני מלמד את בני הזוג להקשיב אחד לשני בראש ובראשונה. המוטו שלי – תזכרו למה נפגשתם מלכתחילה? תזכרו ברומנטיקה ובהתאהבות הראשונית. אני מביא את המטופלים שלי למקומות אחרים חיוביים וטובים יותר. כשאני נפגש עם בני הזוג ולא משנה מאיזה מגזר או מאיזו קבוצה, אני קודם כל מתחיל להכיר אותם, להבין מי נגד מי ולמה בעצם הגיעו אליי. חשוב לעשות את האבחון הראשוני כדי לדעת עפ"י איזה מודלים לעבוד איתם ומהי הדרך הנכונה והטובה בעבורם להצלחת הטיפול, אני לוקח ממגוון השיטות את מה שהכי מתאים להם ופועל גם על פי האינטואיציה וניסיון החיים שלי." אומר שלמה ברוש.

אין זה סוד שזוגות רבים פונים כיום לייעוץ זוגי מבעיות הנובעות ממגוון גורמים. "אם בעבר אנשים לא העזו לדבר על הבעיות הזוגיות שלהם כיום יש יותר פתיחות, קל יותר להוציא החוצה. עדיף לפתור את הבעיות מאשר להמשיך ולחיות בתחושה של  תסכול מתמשך של שני בני הזוג. לעתים אין מנוס מפרידה אבל גם פרידה צריך לדעת איך לנהל. תמיד להיות שלמים עם ההחלטה ולעשות הכל ברוח טוב ובאהבה. אני אומר לזוגות המגיעים אליי – אני לא בא לייעץ לכם אני בא לשקף את המצב – ויחד למצוא פתרונות. אחת הבעיות השכיחות בין בני זוג היא מחלוקות סביב חינוך הילדים. הילדים היום מאתגרים יותר, דורשים תשומת לב דווקא בתקופה שבה ההורים עובדים שעות ארוכות יותר ונעדרים מהבית. לעיתים נוצרות  מחלוקות סביב חינוך הילדים וכאן אני נותן מענה בכובע השני שלי כמנחה הורים. לעיתים נובעות מחלוקות בנושא ההורים של בני הזוג, מצב כלכלי ועוד".

בנושא הזוגיות ההורית, יש לשלמה שותפה מקצועית, עפרה שפר ברוש, יועצת משפחתית ומדריכת הורים, "במתכונת חדשנית זו, אנחנו עובדים יחד עם הזוג, זה נותן מרחב טיפולי גדול יותר וגם משמש מודל זוגי לעבודה המשותפת" אומר שלמה.

ניתן לקבוע פגישת ייעוץ בקליניקה בירושלים או בקליניקה בקיבוץ צרעה. ניתן לתאם מראש ייעוץ בבית הלקוח ואף לקבל ייעוץ באמצעות הסקייפ.

כתובת: רחוב חזקיהו המלך 46

נייד: 052-3611630

אימייל: [email protected]

לאתר: www.zugiut.org.il/shlomobrosh


 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר