האם SEO רלוונטי לעסקים קטנים? תמונה ממאגר Shutterstock
האם SEO רלוונטי לעסקים קטנים? תמונה ממאגר Shutterstock

האם SEO רלוונטי לעסקים קטנים?

פורסם בתאריך: 28.3.19 17:21

עסקים קטנים מתנהלים בצורה מעט שונה מעסקים יותר גדולים ומבוססים. בעסקים אלו בעל הבית עושה את מרבית ההחלטות העסקיות ומנהל את תזרים המזומנים באופן אישי.

עסקים כאלו הם לרוב גם בעלי יכולת מצומצמת יותר להשקעות והוצאות שונות בכללן כל הוצאה שהיא על שיווק. בעל עסק קטן יתייחס בחשדנות לכל שירות חדש בו יתקל: אתר אינטרנט? 'מה יוצא לי מזה'; שיווק בפייסבוק? 'איך אני רואה מזה כסף בחזרה'; קידום ממומן? – 'כמה זה עולה ובמה זה יותר טוב ממודעה בעיתון?'. עכשיו לכו תמכרו לבעל עסק קטן את הרעיון שהוא צריך להעסיק עוד בעל מקצוע בריטיינר כדי שיקדם את האתר שלו שגם אליו הוא הגיע אחרי יסורים גדולים..

הבעיה בSEO לעסקים קטנים היא שאין בכלל תמימות דעים בנושא. רבים יטענו שזה לא משהו שעסקים כאלו צריכים להכנס אליו ושעדיף שישקיעו באתר סביר ומודעות בקידום הממומן. אותם אנשים אומרים, ובמידה מסויימת של צדק יש לאמר, שקידום ממומן מספק החזר מהיר יותר על ההשקעה ואילו קידום אורגני הוא מסוכן מידי ומצריך הרבה סבלנות. עסקים קטנים שגם כך חנוקים מבחינה תזרימית, לא יכולים להרשות לעצמם להשקיע כמה אלפי ש"ח בחודש כדי שעוד שנה יתחילו לראות פירות מההשקעה. העסקים הללו צריכים מודל יותר פשוט של השקעה ותמורה.

עד כאן זו היא דעתם של מי שחושב שSEO, קידום אתרים אורגני, שייך למגרש המשחקים של הגדולים. במאמר הזה, מומחה הקידום דניאל זריהן מנסה להביא את הדעה שמנגד, שבמקרה היא גם דעתי והיא שקידום אתרים אורגני הוא רלוונטי ביותר לעסקים קטנים.

קצת על קידום אורגני

לפני שניכנס לדיון עצמו, בואו נבין קודם את המנגנונים הבסיסיים ביותר במנועי החיפוש ובקידום האורגני בתוצאות החיפוש.

מנוע החיפוש של גוגל מורכב מכמה שלבים:

  • סריקה – זהו השלב בו גוגל סורק את האתר שלנו וקורא את הדפים השונים. התהליך הזה מתבצע כמה פעמים ביום לאתרי חדשות גדולים ופעם בכמה ימים לאתרים קטנים.
  • אינדוקס – גוגל לוקח את המידע הרלוונטי ושומר אותו בצורה שתהיה לו נוחה לחפש באותו מידע. לא כל המידע באתר מאונדקס ולעיתים אנו מורים לגוגל לא לאנדקס חלקים מסוימים מסיבות שונות.
  • חיפוש – כאשר מתבצע חיפוש של מילות מפתח, גוגל עובר על המידע המאונדקס ושולף מתוכו את הדפים הרלוונטים. אותם הוא מציג כרשימה בפנינו. איו תוצאות החיפוש.

מטרת הSEO היא להביא את האתר שלנו למיקומים גבוהים באותה רשימה של אתרים, אבל לא רק זאת. אנחנו רוצים לדאוג שהאתר שלנו תופש מיקומים גבוהים בחיפושים רלוונטים למטרות האתר והעסק שלנו. לדוגמא, אם נופיע בראש תוצאות החיפוש של המונח "מתי יצא האייפון הראשון", אני לא בטוח כמה ניתן יהיה לעשות מזה כסף. אם נופיע במקום הרביעי בחיפוש "כבל אייפון בנתניה", זה כבר שווה משהו.

מלאכת הקידום מתבצעת בשלושה תחומים עיקריים:

  • קישורים – מדובר על בניית קישורים שמפנים אל האתר שלנו.
  • תוכן – יצירת תוכן איכותי שרלוונטי לחיפושים שאנחנו מבקשים למשוך.
  • חוויית משתמש ואופטימיזציה באתר – מדובר על סך הפעולות שמתבצעות באתר עצמו ותורמות לחווייה טובה יותר של הגולשים והתממשקות טובה יותר עם מנוע החיפוש.

הקידום האורגני מתחיל במחקר מילות מפתח. זהו השלב בו מנסים להבין על אילו חיפושים שווה להתמקד. ישנם שני גורמים שמכריעים כאן. ראשית, מילת המפתח צריכה להיות אפשרית להשגה בגבולות התקציב. דוגמה לביטוי שיהיה בלתי אפשרי לקדם עם תקציבים רגילים: 'עורך דין'. דוגמא לביטוי שניתן יהיה לקדם: 'עורך דין רשלנות רפואית הריון איכילוב'. תהליך המחקר נעשה בשיתוך עם בעל העסק. זהו התהליך בו מנסים למצא הזדמנויות של ביטויים טובים שאפשר לקדם בקלות. עוד נגיע לזה.

המשך התהליך נעשה על ידי המקדם וצוות בעלי מקצוע כגון גרפיקאים, כותבי תוכן, מתכנתים ועוד. תהליך הקידום אורך באופן רגיל ככמה חודשים עד שרואים תוצאות.

מדוע יש בהחלט מקום לקידום אורגני לעסקים קטנים

לSEO יכולה להיות תרומה להצלחתו העסקית גם של העסק הקטן. הנה מדוע זה כך:

קידום אתרים בונה נכס

קידום אתרים אורגני דווקא מאפשר לעסק קטן להשקיע ולבנות נכסים אינטרנטים מניבי הכנסה. עסקים שיושבים במקומות לא מרכזיים או על נדל"ן קטן או לא מרשים, יכולים לקבל תפנית של 180 מעלות בנראות באינטרנט. למעשה, זו ההזדמנות של אותם עסקים לבצע מהפך עסקי שימשוך הרבה לקוחות איכותיים שלא היה להם סיכוי לקבל ללא שימוש באתר. עסקי ששולחים מוצרים או מספקים שירות מרחוק, אפילו ירוויחו יותר מהעניין. הלקוחות שלהם לא ביקרו אותם פיזית בעסק ומכירים אותם רק בתור האתר הנהדר שהם מצאו במקומות הראשונים בחיפוש.

קידום אתרים מנצל הזדמנויות

זוכרים שדיברנו על מחקר מילות המפתח? קידום אתרים יכול להתבצע באופן חכם ולזהות נישות מאד רווחיות שקיימות בשוק. עסקים קטנים יכולים לנצל זאת ולהגיע להרבה לקוחות פוטנציאלים במעט מאד השקעה. הנישות הללו לעיתים נמצאות שם מפני שעסקים גדולים ושבעים לא מחפשים אותן. זהו תהליך עסקי שקיים גם בעולם מחוץ לאינטרנט.

קידום אתרים מביא לקוחות איכותיים

הוכח כבר במספר מאמרים וקייס – סטאדיז רבים שתנועה שמגיעה מהקידום האורגני אל האתר היא יותר איכותית. זה אומר שאותם גולשים יותר מעריכים וסומכים על המידע שיש באתר והם יותר נכונים לבצע רכישה. בקידום ממומן, הגולשים שמגיעים מחפשים במקרים רבים את הצעת המחיר הנמוכה ביותר. מבין שתי האופציות הללו, טבעי שעסקים עם יתרון גודל יהיו יותר תחרותיים במחיר ואילו עסקים קטנים יקבלו הרבה ערך מתנועה איכותית ושולי רווח גדולים.

לסיכום, הSEO כאן בכדי להישאר. עסקים קטנים בהחלט יכולים לקבל משימוש בו הרבה ערך ואפילו, כפי שראינו, ממש לעבור מהפך מבחינת מחזורי מכירות ורווחיות.


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר