פסטיבל סוף הקיץ בשנה שעברה (צילומים: נגה ארד אילון)
פסטיבל סוף הקיץ בשנה שעברה (צילומים: נגה ארד אילון)

תיאטרון ירושלים: פסטיבל סוף הקיץ חוזר

בימים שני עד חמישי השבוע יתקיים בתיאטרון הפסטיבל שסוגר את אירועי הקיץ. בכל יום יתקיימו שני מופעים - האחד לקראת שקיעה לכל המשפחה והשני בשעות הערב לקהל הבוגר

פורסם בתאריך: 12.9.19 20:56

מסורת זו מסורת, ובתיאטרון ירושלים יחגגו השבוע את השנה ה-13 של פסטיבל 'סוף הקיץ'. הפסטיבל יתקיים בימים שני עד חמישי (19.9-16.9), והוא למעשה סוגר את אירועי הקיץ של התיאטרון ומבשר את בואה של השנה החדשה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כמדי שנה, בכל אחד מימי הפסטיבל יתקיימו שני מופעים תחת כיפת השמיים, המציעים דו-שיח בין המסך לבמה: מופע לקראת שקיעה למשפחות וילדים ומופע אחרי שקיעה לקהל הבוגר, חובב התרבות והיצירות הייחודיות. המופעים השונים משלבים מוזיקה, תיאטרון, וידיאו ארט ואנימציה המתחלפים על הבמה, לצד מגוון של אטרקציות. הכניסה לכל המופעים היא בתשלום של 49 שקלים למופעי טרום השקיעה ו-60 שקלים למופעי הערב (הנחה למנויי התיאטרון).

את הפסטיבל תפתח תזמורת הנגנים של מארש דונדורמה, המונה הרכב של 16 נגנים ומשלבת בין מוסיקה מקורית עם השפעות של ג'אז, פאנק ומוזיקה אתנית, ובין יצירות פולקלור עממיות מכל העולם. זהו הרכב ירושלמי ותיק הפועל מזה 13 שנה, הוציא חמישה אלבומים ולא מעט שיתופי פעולה. לאחרונה אף הוציאו פרויקט חדש לילדים הנקרא "תנינים על הראש" אלבום ילדים, הכולל ספר ומופע חדש לכל המשפחה. המופע שיתקיים במסגרת הפסטיבל יהיה בליווי יצירותיו של אמן המסך משה בן אברהם, יוצר סרטים ואמן ויזואלי. התזמורת תיקח את הילדים והוריהם למסע של סיפורים מוזיקליים, שירים מוכרים ובעיקר המון כלי נשיפה. (שני, 16.9, 17:00).

פסטיבל סוף הקיץ בשנה שעברה (צילום: נגה ארד אילון)

פסטיבל סוף הקיץ בשנה שעברה (צילום: נגה ארד אילון)

בהמשך הערב, יחברו יחד הזמר הקפריסאי-יווני טריפונס והזמרת גלית גיאת ויצטרפו אל תזמורת ירושלים מזרח ומערב שחגגה לא מכבר עשור, לחוויה ים תיכונית. יחד יהפכו את רחבת התיאטרון לטברנה מלאה בשירי נכס צאן ברזל ישראליים בעיבודים חדישים. המופע ילווה בעבודת מסך של אמן הקונספט אודי קסלסי (שני, 16.9, 21:30).

ביום הבחירות, יום שלישי, 17.9 (17:00), יוכלו הילדים ליהנות מהמופע החדש של מיומנה לילדים. זהו במופע קצבי שמתאים לכל המשפחה. הקבוצה תסחף את המאזינים במופע המלא בשירי ילדים מוכרים ונוסטלגיים, לצד קטעים ממופע הדגל שלה 'אדרבא'. עבודת המסך של יוצרת האנימציה והווידאו, בוגרת בצלאל, גילי שאנן, תלווה את המופע.

בנוסף, בסימן הבחירות, יתקיים המופע "מסע הבחירות של יהודה עדר ויואב קוטנר" בו הם יחזרו ל"מסע הבחירות של מאיר אריאל", בו השתתפו בשנות השמונים כחלק מלהקת "קאריזמא". השניים יחברו אל נגן הבס של להקת תמוז, איתן גדרון, והזמרות רז שמואלי ואיה זהבי פייגלין במופע בחירות נוטף רוק. את המופע ילוו עבודותיו של אמן המסך, חבר הקולקטיב "אורגנוז", אריאל סנפירי. (שלישי, 17.9, 20:30).


פסטיבל סוף הקיץ בשנה שעברה (צילום: נגה ארד אילון)

פסטיבל סוף הקיץ בשנה שעברה (צילום: נגה ארד אילון)


ביום השלישי לפסטיבל, יום רביעי, התזמורת הקאמרית הישראלית תפיח חיים בספר הילדים האהוב "איה פלוטו", בליווי יצירות מסך של האמנית ענת מוסקוביץ. יחד ייקחו את הקהל למסע תיאטרלי-מוזיקלי המלווה את הכלבלב מקיבוץ מגידו. (רביעי, 18.9, 17:30).

בהמשך הערב, בשעה 21:00, יציג פסטיבל סוף הקיץ את הפקת המקור, "שירה בתנועה – המופע". פואטרי סלאם ישראל בפרויקט חוצה ז'אנרים יארחו את דורי בן זאב לערב שכולו ספוקן וורד המבוסס על פרויקט שירה בתנועה, סדרת סרטי אנימציה שנוצרו מתוך מפגש בין במאים צעירים לשירה מדוברת, פרי עטם של טובי המשוררים בארץ. במופע הרכב מוסיקלי שמלווה את המשוררים ועבודות המסך.

את הפסטיבל יחתום הרכב הווקה פיפל עם מופע חדש בשם "ההרצלים", חוויה הומוריסטית מוזיקלית המשלבת ביצועים ווקאליים לשירים הגדולים במוסיקה הישראלית. את המופע ילוו עבודות האנימציה של קולקטיב תוהו. (חמישי, 19.9, 21:00).



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר