חגיגות פורים בירושלים (צילומים: נעה קסטל, יח"צ)
חגיגות פורים בירושלים (צילומים: נעה קסטל, יח"צ)

ירושלים צהלה ושמחה – פורים 2018

אלפים מתושבי העיר כבר נהנו משלל אירועי פורים, ועוד רבים צפויים ליהנות היום, שישי, ממסיבת רחוב ענקית בכיכר ספרא ומאירועים נוספים. חג שמח

פורסם בתאריך: 1.3.18 11:44

פורים 2018 הגיע, וכמו בכל שנה הוא תוסס, צבעוני, מלא חיים ושמח בצורה בלתי רגילה – במיוחד כשמדובר על פורים בירושלים הבירה. רובם המכריע של האירועים כבר נערכו במהלך השבוע האחרון, ובמיוחד בימים רביעי וחמישי, אבל רגע לפני שהחגיגות מסתיימות, "כל העיר" ריכז עבורכם את האירועים המרכזיים שעוד צפויים להתקיים היום, שישי, לכבוד החג, ואת אלו שבהם לבטח ביקרתם במהלך השבוע האחרון.

את הסקירה אי אפשר שלא לפתוח במסיבת פורים הגדולה שמארגנת העירייה בכיכר ספרא – מסיבה שאותה מגדירים אנשי העירייה כגדולה ביותר בארץ. ההפנינג הססגוני, שיצבע את כיכר העירייה בשלל צבעים וימשוך אליו אלפי ירושלמים, תתקיים היום, שישי (3.2) החל מהשעה 11 ועד 15:00, ותכלול מופעים של כוכבי הילדים רוני דלומי ויובל המבולבל, לצד תחרות תחפושות נושאת פרסים, מיצגים של אמני רחוב, בובות ענק, סדנאות, ליצנים ועוד. האירוע וההופעות בכיכר הן ללא תשלום (כשגם חניון כיכר ספרא פתוח בחינם), וההערכות השונות במסדרונות העירייה מדברות על אלפי משפחות שיגיעו ליהנות.

"מדובר ביום גדוש במופעים ופעילויות לכל המשפחה", אומר חיים בן שמעון (חב"ש) הממונה על האירועים והתרבות בעירייה. "מילדים בגיל הרך, דרך ילדי בתי הספר היסודיים וכלה בבני נוער בשנות העשרה. לכולם אנחנו מציעים מגוון עשיר במיוחד של מופעים ופעילויות והכול ללא תשלום".

יצוין כי במזג אוויר גשום וחורפי האירועים יועברו אל מתחם הסינמה סיטי.


חגיגות פורים בירושלים (צילום: נעה קסטל)

חגיגות פורים בירושלים (צילום: נעה קסטל)

 


פורים, כידוע, הוא לא רק חג לילדים ולבני נוער. גם הקהל המבוגר יותר אוהב את החג ונהנה להתחפש וליהנות עדלאידע. ואם אתם נכללים עם אוהבי החג, אז היום (שישי) תתקיים מסיבה מיוחדת תחת הכותרת "אירוע האנדרגראונד של פורים". הלוקיישן: "Stay Inn הוסטל" ברחוב קינג ג'ורג במרכז העיר, וגם אל האירוע הזה הכניסה ללא עלות.

בתפריט: אירוע שישלב וויב ירושלמי, מסיבת פורים והאוס & טכנו. החל מהשעה 12:30 יהפוך כל מתחם ההוסטל לקלאב מבעבע שיארח מסיבה משעות הצהריים ועד לשעות הערב עם מגוון חללי מוזיקה, בר אלכוהול מפנק ודוכני אוכל במחירים ידידותיים (כך לפחות מבטיחים המארגנים). תבואו מחופשים.

אלו, כאמור, האירועים שעדיין לא קרו וגם זה על קצה המזלג. על מרבית האירועים הנוספים פורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר, כמו למשל אלו במוזיאונים ובמוסדות התרבות שחלקם החלו ברביעי, אחרים בחמישי והם יתקיימו גם היום ואפילו מחר.


פורים בכיכר ספרא (צילום: מל בריקמן)

פורים בכיכר ספרא (צילום: מל בריקמן)


כך או כך, אלפים רבים של ירושלמים מחופשים (וגם כאלה שלא) כבר נהנו משלל אירועים שהתקיימו בשכונות השונות בעיר, זאת בחסות המינהלים הקהילתיים. כך למשל, בשכונת בית הכרם התקיימו מגוון רחב של אירועים, הן של המינהל והן של שבט בית הכרם של הצופים בהשתתפות למעלה מ–1,000 מתושבי השכונה.

"ערכנו קריאת מקילה קהילתית – רפורמית, אורתודוכסית וקונסרבטיבית", מספרת נטע מגן, מנהלת המנהל הקהילתי בית הכרם. "לפני קריאת המגילה התקיים תיאטרון אימפרוביזציה, נערך מופע סטנד אפ ולרשות המבקרים עמדו פינות צילום, איפור ויצירה. עוד קודם לכן, בשעות הצהריים, התקיים פסטיבל פורים ענק לכל המשפחה עם מתקני שעשועים, שוק פורים ושוק 'קח-תן', רחבת ריקודים עם דיג'יי, פינת אילוף ואימוץ כלבים של צער בעלי חיים ובית קפה ומזנון שמופעל על ידי בני הנוער ומממן את טיולי הקיץ שלהם".

מגן מספרת כי אירועים אלו הם חלק מאירועי חודש אדר שיזמה הקהילה בבית הכרם. בין היתר התקיימו בשכונה בשבוע עבר, במסגרת אירועים אלו, גם מסיבת דיסקו משפחות ויום איפור ברחבת המנהל.


חגיגות פורים בירושלים (צילום: יח"צ)

חגיגות פורים בירושלים (צילום: יח"צ)


בפסגת זאב אירועי פורים נערכו בסימן ג'ונגל: "תנועות הנוער שלנו שקדו על האירועים הללו במשך חודש כמעט", מספר אלי גור, מנהל אגף תרבות במנהל הקהילתי פסגת זאב. "הם הגו את הרעיון והחליטו שהשנה יהיה פורים בסימן ג'ונגל, והם אלו שעיצבו, הקימו והפעילו את הדוכנים ואת המסיבה. האירועים החלו בשעות הבוקר ונמשכו עד לשעות הצהריים, והגיעו אליהם ילדים מכל הגילים – מהגיל הרך ועד לתיכון, כולל בני כיתות ו עד ח, שלרוב לא מקבלים מספיק התייחסות".

למבקרים חיכה מתחם הג'ונגל ומתחם שהקימה תנועת הצופים לצד מבנה המנהל, ולמעשה המסיבה 'השתלטה' על כל חלקי הבניין ועל כל חלליו, מהקומה הראשונה ועד לשלישית. תחפושות בשלל סוגים וצבעים, מתקנים, סדנאות יצירה, חדרי חושך, מבוכים, קליעות למטרה, מתקנים מתנפחים ועוד הפתעות רבות שעשעו את הבאים למשך שעות ארוכות. אנשי המינהל הקהילתי מעריכים כי אל האירועים השונים הגיעו לא פחות מ–1,000 מתושבי השכונה.


חגיגות פורים בירושלים (צילום: נעה קסטל)

חגיגות פורים בירושלים (צילום: נעה קסטל)


מאות בליינים הגיעו גם אל האברם הוסטל במרכז העיר, שם הציעו, כמו בכל שנה, אירוע פורים משוגע, שבהשראת קונספט העדלאידע התקיים למעשה עד שאחרון החוגגים יפסיק לרקוד. על המסיבה ניצח דיג'יי Brother of God and Friends, והיא כללה כמובן גם תחרות תחפושות נהדרת ופינת איפור בידי מאפרת המתמחה באיפור פנים. כ–400 איש הגיעו לאברהם הוסטל, ולחוגגים המתינו בבר קוקטיילים חגיגיים ובירה שנשפכה כמו מים.

 

המסורת נמשכה השנה גם בתיאטרון 'משו משו', שקיים את 'משתה המלך משו משו' זו השנה התשיעית ברציפות. המשתה נערך במתנ"ס פיליפ לאון, והקונספט שלו היה פשוט מאוד: המקום כולו מתחפש ליום אחד לארמון המלך. אנשי חצר נגנים ומטעמים כיד המלך חיכו לעשרות המשפחות, ובמרתפי ה'ארמון' חיכו חדרי משימה עם פרסים. לסיכום האירוע, התקיימה הקראת המגילה, עם שחקני תיאטרון 'משו משו' והרב עזי. אנשי התיאטרון מעריכים כי בסך הכל השתתפו בחגיגה כ–800 איש.


חגיגות פורים ברחבי העיר

חגיגות פורים ברחבי העיר


המחלקה לאמנות פלסטית של אגף התרבות והאמנויות בעיריית ירושלים 'הקימה' מפעל ייחודי ויצירתי לתחפושות במרכז ביתא, במרכז גינוגלי ובבית הספר הקוביה. המפעל החל לספק תחפושות מיוחדות למבוגרים כבר באמצע החודש, וה'סבב' האחרון התקיים אתמול, בבית הספר הקוביה. לצד ייצור התחפושות נערכו אירועים שונים בסימן פורים, כמו תחנות איפור וצילום, סדנאות אומן להכנת מסכות מחומרים רכים, פיסול, ציור גרוטסקי וכמובן – מסיבת פורים.


חגיגות פורים ברחבי העיר (צילום: תיאטרון משו משו)

חגיגות פורים ברחבי העיר (צילום: תיאטרון משו משו)


אם יש אירוע אחד שהתקיים בירושלים לכבוד הפורים ונחשב באמת יוצא דופן, זהו ללא ספק כנס 'הארוקון 2018' שהתקיים בבנייני האומה. הארוקון, 'כנס האביב' ביפנית, הוא כנס אנימה (סדרות וסרטי אנימציה יפנית) ומנגה (ספרי קומיקס יפני) שנערך זו השנה ה–11 בעיר הבירה, ומזמין אליו אלפי חובבים של האמנויות היפניות הייחודיות. בכנס התקיימו סדנאות, הרצאות ופעילויות בנושא אנימה, מנגה ותרבות יפן, והשיא היה תחרות תחפושות 'קוספליי' בסימן דמויות אנימה ומנגה כמו סאן גוקו, סיילור מון וקיריטו. בכנס התארחו שגריר יפן בישראל, קוג'י טומיטה, שהגיע גם הוא מחופש כמובן, והמאיירת והמנגקה (אומנית המנגה) קאטאהירה יושימי.

ערב פורים יכול להיות גם הזדמנות להצגה טובה, לא? ובכן, כך חשבו אנשי תיאטרון החאן, שבחרו להציע לחובבי התיאטרון את ההצגה המסקרנת 'נפוליאון – חי או מת' מאת ניסים אלוני ובבימויו של אודי משה. ההצגה סובבת סביב הקיסר נפוליאון, שרוצה לשוב מעולם המתים ולתקן את הטעות הקריטית שלו – הפלישה לרוסיה, אבל בדרך הוא נתקל בהמוני 'נפוליאונים' מזויפים, ובחבורת שדים הרודפת אחריו. בהצגה יש תפאורה ותלבושות יוצאות דופן, כיאה להצגה שנערכת בפורים, ואם עדיין לא הספקתם לצפות בה, תוכלו לעשות זאת במוצ"ש הקרוב.


חגיגות פורים ברחבי העיר (צילום: אברהם הוסטל)

חגיגות פורים ברחבי העיר (צילום: אברהם הוסטל)


ורגע לפני סיום החג, ואולי למעשה רגע קטן לאחריו, במידה שלא שבעתם מחגיגות פורים ותחפושות, תוכלו ליהנות מאפטר פרטי ברחוב האומן, במה שאולי יזכיר נשכחות מימי האומן 17 העליזים. הלוקיישן הוא אותו לוקיישן – רחוב האומן 17, אך את האומן החליף כידוע מועדון האליסיום, שם יתקיים האפטר בהפקה של איש יחסי הציבור ליעד רוח. בתפריט, פרט לתחפושות והרבה שמח כמובן, הופעה של אניה בוקשטיין וסט של דיג'יי אסף אמדורסקי. האפטר פרטי יתקיים מחר, שבת, החל מהשעה 12:00 ומחיר הכרטיס עומד על 100 שקלים.

בילוי נעים ופורים שמח ירושלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ישראל - מסיבות בית

    תודה רבה על המידע! סחתיין עליכם 🙂
    מיד אחרי פורים יתחיל ליין מסיבות הבית הירושלמי – http://bit.ly/2F29bMY

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר