מתוך המופע "גוף, מחול, מקום" (צילומים: עיריית ירושלים)
מתוך המופע "גוף, מחול, מקום" (צילומים: עיריית ירושלים)

מופע חדש בחלל המפעל: יצירת מחול על ירושלים והחיים בה

המופע, יוזמת האגף לאמנויות בעירייה והאקדמיה למוזיקה ולמחול, כולל שש יצירות של שישה כוריאוגרפים ירושלמים, שבהן ישתתפו 16 רקדנים ורקדניות. במוקד: ירושלים, החיים בה ומורכבותה הקסומה

פורסם בתאריך: 4.3.18 15:38

מופע חדש יעלה ביום חמישי הקרוב, 8.3, בחלל של מרחב האמנות הייחודי "המפעל". המופע – "גוף, מחול, מקום" – כולל יצירות של שישה כוריאוגרפים תושבי העיר. כל שש היצירות הותאמו לאופי החלל המיוחד ונוצרו בהשראת העיר ירושלים, קהילותיה, מורכבותה וקסמה.



הכוריאוגרפים הירושלמים אלעד שכטר, סופיה קרנץ, תמי יצחקי, אינליל, מיה יוגל, ומרים אנגל מבטאים דרך היצירות את כל רובדיה של העיר, שבה שוכנים זה בצד זה הישן והחדש, האמונה והכפירה, היופי והכיעור, הרוע והחמלה, הקדושה והטומאה. 16 רקדנים ישתתפו במופע, שיתקיים בחדרים השונים של "המפעל", במרחק נגיעה מהצופים.

מתוך המופע "גוף, מחול, מקום" (צילום: עיריית ירושלים)

מתוך המופע "גוף, מחול, מקום" (צילום: עיריית ירושלים)

המופע הוא למעשה אקורד הסיום של פרויקט שהתקיים לאורך כל סמסטר הלימודים האחרון ושאותו יזמה המחלקה למחול באגף תרבות ואמנויות בעיריית ירושלים בשיתוף האקדמיה למוזיקה ולמחול. מטרתו – להפוך את ירושלים למרכז שוקק של עשייה ויצירה בתחום המחול, ולא פחות חשוב מזה: לייצר אופק תעסוקתי-אמנותי לבוגרי הפקולטה למחול בירושלים לאחר סיום לימודיהם.

"יש כאן ניסיון ליצור מרחב יצירתי, 'מרחב אפשרי', שמפיח רוח חיים בבניין היסטורי, ובהקשר של ירושלים, כמובן", מסבירה המנהלת האמנותית של המופע, פרופ' נטע פולברמכר, דיקן הפקולטה למחול באקדמיה למוזיקה ולמחול. "זוהי הזדמנות ליצור שטיח מאוד מגוון שבו פנים שונות ומגוונות של העיר ירושלים, בצורה חיה מאוד ודינאמית מאוד. המופע יעסוק לכל אורכו בשאלות הקשורות בירושלים – במהות שלה, ב"התחרפנות" שלה, בבעייתיות שלה, ביופי שלה, בכיעור שלה, בקדושה, בירושלים של מעלה ובירושלים של מטה, בעבר ובהווה".

מתוך המופע "גוף, מחול, מקום" (צילום: עיריית ירושלים)

מתוך המופע "גוף, מחול, מקום" (צילום: עיריית ירושלים)

מהי החשיבות, בעינייך, של מופע כזה – שנעשה במקום לא שגרתי ונטול מחיצות?
"האופי של המופע מאפשר לקהל הרחב להיכנס לתוך עולם ולהריח אותו, לטעום אותו, לחיות בתוכו. זה יכול להיות אפילו מפחיד לפעמים – אפשר כמעט להריח את הזעה של הרקדנים תוך כדי המופע. בניגוד לתיאטרון רגיל שבו אתה רחוק מההתרחשויות, הדברים קורים כאן מעליך, מתחתיך ומסביבך, לפעמים גם מאחוריך. אתה ממש נושם את ההתרחשות".

 

איך מתעסק המופע במורכבות של החיים בירושלים?
"המופע מציף את החיים בירושלים בצורה דינאמית וחיה. הקהל חווה כאן חוויה אסתטית, קולית, אמנותית, תיאטרלית, ובוחר בעצמו איך להתייחס לזה. אנחנו לא פותרים בשבילו את הבעייתיות של הרב גוניות, אנחנו לא מנסים להגיד שזו עיר הומוגנית. לחלק מהאנשים איחוד ירושלים זה הדבר הנפלא, המובטח, ולחלק אחר זה אסון, ושניהם קיימים זה לצד זה. לא יעזור שום דבר שנעשה – לא נצליח למחוק את שמחתו של זה או את כאבו של זה. אתה יכול להציג אותם זה בצד זה ולתת לדברים לחיות. המופע הזה הוא בעצם מכתב אהבה לעיר, לגוף".

מתוך המופע "גוף, מחול, מקום" (צילום: עיריית ירושלים)

מתוך המופע "גוף, מחול, מקום" (צילום: עיריית ירושלים)

בתיאור המופע נכתב ש"הוא מנסה להפוך את ירושלים למרכז שוקק של עשייה ויצירה בתחום המחול". ירושלים נמצאת בכיוון הנכון לשם, לדעתך?
"בירושלים ישנם המון דברים מאוד מעניינים, לא רק בתחום המחול. זאת עיר שיש בה מעין 'אטרף', שיש בה אנדרגראונד 'משוגע' בהמון תחומי אומנות. אתה לא יכול להיות אמן בעיר ולא להתייחס לקונטקסט של החיים, של העולם, של העיר הזו. ירושלים מציעה עומק שקשה למצוא בכל מקום אחר בעולם. אני טוענת במשך שנים שאם אתה עושה דברים טובים אתה יוצר חלל שבו אנשים, אסכולות, רעיונות, דמיונות וקונפליקטים יכולים להיפגש – ואת השאר החיים כבר יעשו. זה מייצר חיים, וזה בדיוק מה שהפרויקט מנסה לעשות".

"גוף, מחול, מקום". חמישי, 8.3, 19:00, 21:00, שלישי, 20.3, 20:00, מוצ"ש, 24.3, 20:00. בניין 'המפעל' ברחוב המערביים 3. הכניסה חופשית בהרשמה מראש.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר