גן סאקר, יום העצמאות ה-69 למדינה בירושלים 2017. מבלים עושים מנגל (צילום: אוליבייה פיטוסי)
יום העצמאות בגן סאקר (צילום: אוליבייה פיטוסי)

יום העצמאות ה-70 למדינה: איפה מבלים בירושלים?

חג המנגלים - הפארקים ברחבי העיר מלאים במשפחות; בנוסף, מוסדות התרבות בירושלים מציעים אטרקציות לבילוי, כל הפרטים

פורסם בתאריך: 19.4.18 07:48

גן סאקר, גן העצמאות, גן הפעמון, פארק ירושלים וכל שטח פנוי בעיר מנוצל היום, חמישי, יום העצמאות ה-70 למדינה למנגל, כמובן. אלפי משפחות ירושלמיות מבלות ומטיילות בחוץ. בעיריית ירושלים מציינים כי היא נערכה לפעילות מוגברת במהלך יום העצמאות בכל הפארקים בעיר בדגש על תגבור מערך הניקיון. בנוסף, פקחים מסיירים בפארקים ואוכפים את השמירה על הניקיון והסדר, על מנת שכל ציבור החוגגים יוכל ליהנות מאזורים נקיים ונעימים. חשוב להדגיש – על כל משפחה לאסוף את האשפה שלה ולהשליך אותה לפח.

כך תעשו את המנגל המושלם.



ביום העצמאות עצמו, יום חמישי (19.4), יתקיימו אירועים שונים גם במוסדות התרבות בעיר. כל האירועים הינם ללא תשלום אלא אם צויין אחרת:

בבית עגנון תתקיים החל מהשעה 10:00 חגיגה ספרותית של אירועים ומילים ליצירה העברית של ספרים מאוירים. האירוע יכלול מפגש עם הסופרת נורית זרחי והמאיירת הילה חבקין, סדנאות איור וקריקטורות לילדים ולמבוגרים וגם "חכמים בלילה" – תיאטרון מאויר לילדים.

מוזיאון גבעת התחמושת יהיה פתוח ללא תשלום לסיורים מודרכים, מיצג אור-קולי ועוד. במוזיאון ארצות המקרא יתקיים אירוע "סטארט אפ ארצות המקרא", שישה סיורים למשפחות (13:00-10:15). כמו כן, החל מהשעה 11:00 יתקיים במוזיאון מופע השירה בציבור המסורתי עם עם שרהל'ה שרון.

במוזיאון היכל שלמה יתקיים סיור מודרך מגג הבניין וסיור חוויתי במוזיאון עם תיאטרון אלול.

במוזיאון המדע יתקיימו אירועים סביב "רק קרטון – לחשוב מתוך הקופסה", תערוכת עבודות אמנות מקרטון גדולות במיוחד, התנסויות וסדנאות בנייה לילדים בנושא הקרטון, מופע "קרטונלה" וסרט בתלת מימד "מעוף השמיים". הכניסה בתשלום.

במוזיאון חצר הישוב יתקיים תיאטרון חי על שוטרים וגנבים בירושלים שבין החומות, משחק אינטראקטיבי לכל המשפחה וסיורים מודרכים בתערוכות בכל שעה עגולה.

במוזיאון יהדות איטליה יקיימו משחק בין סמטאות ירושלים בו מתגלה פועלם של האנשים על שמם נקראו הרחובות בסביבת המוזיאון.

במוזיאון מגדל דוד יקיימו תחנות הדרכה, משחקים בנושא סמל המדינה, סמל העיר ירושלים וסמלים ואתרים מרכזיים בעיר. בנוסף, יתקיים "על הדרך", מופע תיאטרון וזמר עם יאיר להמן בשעה 16:00.

באולם הקרנף יקיימו להקת שני מופעים: המופע "אמפיבי" לכל המשפחה (14:00 – כניסה חופשית בהרשמה מראש). ו"מחול הלאום", בכורה של שילוב קטעי מחול חדשים ונבחרים עם הקרנות וידיאו של המפעל הציוני. (16:30 – כניסה חופשית בהרשמה מראש).

בבית מזי"א לתיאטרון יתקיימו הצגות ומופעים של כלל הלהקות הירושלמיות שפועלות במקום. קבוצת התיאטרון הירושלמי תעלה שתי הצגות: "מסע בזמן" – הצגה ומופע מוזיקלי של להקת מעורב ירושלמי (14:00), ו"מלח הארץ", הצגה על האנשים השקופים החיים במדינת ישראל (16:30).

ההצגה "הישראלי היפה" (צילום: דוד וינוקור)

ההצגה "הישראלי היפה" (צילום: דוד וינוקור)

תיאטרון האינקובטור יציג את "הישראלי היפה", הצגה הומוריסטית על זהויות בחברה הישראלית (11:00, 13:00). בשעה 21:00 תעלה ההצגה "בוז'ולה" – 13 אוטוביוגרפיות של אמנים צעירים בקברט קומי.

תיאטרון מחול ירושלים יעלה את "עונות של מלחמה" – מופע בהשראת 70 למדינה המשקף היבטים מתוך המרחב הטעון שבין האסטטי ללוחמני (12:00).

מופע המחול "עונות של מלחמה" (צילום: אוליבר מילר)

מופע המחול "עונות של מלחמה" (צילום: אוליבר מילר)

ותיאטרון פסיק יעלה את ההצגה "גבירתי ראש הממשלה", על מהלך חייה של גולדה מאיר (10:30). ומאוחר יותר את "ההיסטוריה המטורפת של ירושלים", מופע במה ומולטי מדיה ייחודי המספר את סיפורה של ירושלים מימי התנ"ך ועד היום (16:30 – לכל המשפחה).

בתיאטרון הקרון ניתן יהיה לצפות בהצגה "מעבר לים" על פי שירי ח.נ. ביאליק לילדים באמצעות תיאטרון חפצים, בובות ולחן. (11:00, 12:30. 10 שקלים). ברחבת הקרון צמד "קרקסום" יפעלו באינטראקציה ליצנית כחול לבן, עם להטוטים בסימן 70 שנה לעצמאות (10:30, 12:00).

תיאטרון קומקום יופיעו בחצר מוזיאון הטבע עם הופעות וסדנאות בדגש 70 למדינה: תיאטרון בובות, ליצנות, מוזיקה, אקרובטיקה, תיאטרון ועוד. בנוסף, יקיימו סיור תיאטרלי להכרת הגינה הקהילתית של מוזיאון הטבע.

במרכז מורשת בגין ניתן יהיה לצפות במסע אורקולי בעקבות חייו של המנהיג ולקחת חלק בסיורים מודרכים (19:00-9:00, כניסה ללא תשלום בתיאום מראש).

במשטרת ירושלים מציינים כי היום, חמישי, "היערכות המשטרה תתמקד בפארקים, בגנים ובאתרי הטבע ותוגבר נוכחות של ניידות בסמוך אליהם לשמירה על ביטחונם של החוגגים, שמירת הסדר הציבורי והסדרת התנועה. בנוסף, ייפרסו שוטרים ומתנדבים באירועים השונים כולל במשכן הנשיא, בנייני האומה ותיאטרון ירושלים. גם ביום זה תהיה פריסה רחבה של ניידות תנועה בצירים, שוטרי התנועה יפעלו להכוונת התנועה ופיקוח עליה, במטרה לצמצם את העומס בכבישים ותאונות הדרכים, ויינתן דגש לצירי גישה לפארקים ולצירים ראשיים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר