הסינמטק (צילום: אורן בן-חקון)
הסינמטק (צילום: אורן בן-חקון)

סערת פסטיבל סרטי הנכבה בסינמטק | חברי מועצת עיריית ירושלים מודיעים: "נמנע תקצוב עתידי"

במכתב לראש העיר משה ליאון, שעליו חתומים חמישה חברי מועצת העירייה, בהם סגנית ראש העיר חגית משה והמשנה לראש העיר פלר חסן-נחום, עולה דרישה למנוע תקציבים מהסינמטק: "אין שום סיבה לממן מתקציב העירייה אירועים הפוגעים בישראל"

פורסם בתאריך: 10.2.19 13:21

פסטיבל סרטי הנכבה "48 מ"מ" שהתקיים בסינמטק ירושלים בסוף השבוע האחרון, ממשיך לעורר סערה. חמישה חברי מועצת עיריית ירושלים, בהם סגנית ראש העיר חגית משה (הבית היהודי) והמשנה לראש העיר פלר חסן-נחום (ירושלים תצליח), שיגרו בסוף השבוע מכתב חריף לראש העיר משה ליאון, ובו דרישה חד משמעית למנוע כל תקצוב עתידי של הסינמטק.

במכתב, שעליו חתומים גם סגן ראש העיר העתידי אריה קינג (מאוחדים), יונתן יוסף (מאוחדים) ויהודה פרוידינגר (הבית היהודי), נכתב: "אנחנו כולנו דורשים ממך ומתחייבים, ככל שהפסטיבל לא יבוטל נקזז את סכומי הכסף
שפסטיבל הנכבא הכניס מתקציב העיריה הבא. ונמנע תקצוב עתידי לסינמטק. אנו מכבדים כל מוסד תרבות, אולם אין שום סיבה לממן מתקציב העירייה אירועים הפוגעים בישראל".



כזכור, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", ביום חמישי האחרון (7.2) נפתח בסינמטק ירושלים פסטיבל סרטים בעקבות הנכבה – "48 מ"מ". במסגרת הפסטיבל הוצגו מספר יצירות קולנועיות העוסקות בנכבה ובשיבת הפליטים הפלסטינים. אל ערב הפתיחה של הפסטיבל הוזמן השחקן ובמאי הקולנוע מוחמד בכרי, יוצר הסרט השנוי במחלוקת "ג'נין, ג'נין", ויצירות נוספות הקשורות לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

חגית משה (צילום: יח"צ)

סגנית ראש העיר חגית משה (צילום: יח"צ)

מדובר בפסטיבל שנערך ביוזמת עמותת "זוכרות" – שפועלת 17 שנה לקידום האחריות של הציבור היהודי בישראל לנכבה הפלסטינית, ולמימוש זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים. בין השאר במסגרת הפסטיבל נערך סיור בשכונת טלביה, לפי התוכניה של הפסטיבל: "סביב בתים מרהיבים ביופיים בטלביה שנבנו על ידי משפחות פלסטיניות והיו שלהם עד 1948. תושבי השכונה לדורותיהם נהיו פליטים, חלקם בעיר שלהם ואחרים התפזרו לכל העולם". בנוסף, בין הסרטים שיוקרנו בפסטיבל – "חתמתי על עצומה", שעוסק על פלסטיני שחתם על עצומה לחרם תרבותי על ישראל ועוסק בלבטיו ובמשמעות ההחלטה שלו.

פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)

המשנה לראש העיר פלר חסן-נחום (צילום: נעם פיינר)

"שמענו בצער שסינמטק ירושלים מתעד לקיים פסטיבל נכבה ענק במטרה להזכיר את הנכבה ולקדם את זכות השיבה", נכתב במכתבם של חברי מועצת עיריית ירושלים לראש העיר ליאון. "הפסטיבל יתקיים בשיתוף עם ארגון זוכרות, ארגון שממומן מהאיחוד האירופי והינו כל כך קיצוני שאפילו גוף השמאל הקרן החדשה לישראל מסרב לממן אותו וממומן כולו מחו"ל. ארגון זוכרות קורא ופועל להחרמת ישראל וכחלק מפסטיבל הנכבה יתקיים אף סרט הקורא להחרמת ישראל. כל זה מתקיים בלב העיר ירושלים. בטענה שמקום זה הינו שטח כבוש וגרשו ורצחו וטבחו בו פלסטינים תמימים חפים מפשע".

עוד כתבו חברי מועצת העירייה: "אין כל היגיון שתושבי העיר יממנו דברים כאלה וישרתו את הקיצונים שבקיצונים הפועלים להחרמתנו".

מהסינמטק נמסר בתגובה: "מזה ארבעה עשורים הסינמטק הוא בית לקולנוע המשקף מגוון נקודות מבט וסגנונות אמנותיים שונים, וממשיך למלא את תפקידו כמוסד קולנוע מקצועי. אנו נתייחס לפנייה ככל שנתבקש אל מול הגורמים המקצועיים בעיריה".

תגובת העירייה תובא כשתתקבל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ה-ם מ-פ-ח-ד-ים

    אם נכונות העובדות, אני יכול להבין מדוע הימין יוטרד מכך. ואם אינן, אז מנין כל הפחד הזה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר